Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja jednak jestem bardziej za zwykłą pompą pomimo że z CR traktor spali mniej (tak mi się przynajmniej wydaje że tak powinno być) a to z tego względu że przy przy zwykłym systemie zasilania mamy pompe i wtryskiwacze i to juz koniec. Natomiast przy CR mamy poza pompą i wtryskiwaczami jest jeszcze sterowana elektronicznie listwa wtryskowa i komputer sterujący wtryskiem. Czyli + 2 rzeczy do psucia więcej. Wtrysk CR w zależności od stopnia zaawansowania może mieć nie 1 a nawet kilka zespołów pomp w celu wytworzenia większego ciśnienia z jakim będzie wtryskiwane paliwo. Oczywiście są jeszcze generacje CR im nowsza generacja tym więcej zawiłości czyli jeszcze więcej prawdopodobnych awarii w przyszłości.

Opublikowano

Listwa i komputer raczej się nie popsują chyba że ktoś się do tego przyłoży co do pompy i wtryskiwaczy sąto części mechaniczne podobnie jak pompa wtryskowa i wtryskiwacze w konwencjonalnym układzie. Wszystko zależy od dbałości użytkownika i profesjonalizmu obsługi. Co do spalania cr i zwykłych bywa z tym róznie.

Opublikowano (edytowane)

mówisz że komputer się raczej nie popsuje i tu źle mówisz bo komputer to bardzo zaawansowany układ elektroniczny w którym są tysiące połączeń lutowniczych i mnóstwo innych podzespołów typu kondensatory, tranzystory, układy scalone. Najbardziej kłopotliwe są połączenia lutownicze (z czasem tworzą się zimne luty). Taka awaria i stoisz. Wtyczka od komputera może z czasem zaśniedzieć lub podczas składania traktora być słabo wetknięta lub zabezpieczona przed wilgocią w efekcie pokrywa się nalotem i przestaje łączyć efekt stoisz. Listwa zasilająca jest sterowana impulsami z komputera i znów wystarczy, że wtyczka będzie za mało szczelna, a po pewnym czasie znów przestanie prąd dochodzić i w efekcie stoisz. Uwierz nie jest to wyssane z palca po prostu czysta elektronika. Słyszałem nawet o takim przypadku gdzie gość nocował w traktorze bo staną mu na dość ruchliwej drodze i bał się, żeby mu go nie ukradli a holować do domu też nie mógł bo jak wiadomo nowych traktorów nie wolno holować jeśli pompa nie pracuje i olej nie krąży w układzie, bo mozna skrzynie popsuć. A powodem awarii było to, że jakaś wtyczka przestała łączyć. Osobiście nie skreślam CR, ale ja jakoś na razie wole zwykłą pompe, ale z tego względu, że jest troche mniej rzeczy do psucia.

Edytowane przez brzozak2
nie cytuj poprzedniego postu, zwroc uwage na ortografie, interpunkcje i literowki!!!
Opublikowano

w kazdym ciagniku od ladnych kilku lat jest elektronika, ktora dopóki ktos jej nie zepsuje jest juz na bardzo wysokim poziomie bezawayjnosci.

jednostki sterujace sa niezniszczalne. sam uklad CR jakos za bardzo tez sie nie chce psuc, a paliwo u nas coraz lepsze.

 

chcesz to jezdzij 30'tka, innego wyboru juz nie bedziesz mial, bo wszystkie ciagniki musza dzis byc wyposazone w sterowanie za pomoca elektroniki.

 

jesli nie widzisz gdzies zasniedzialych stykow i nie mozesz ich przejechac druciakiem, albo nie zauwazysz luznej wtyczki, to i w 30'tce sam nic nie naprawisz :lol:

Opublikowano

Przede wszystkim wyrażam swoją opinię i odczucia na temat wtrysku CR. Po za tym mylisz się bo nadal można znaleźć na rynku traktory w których elektronika jest ograniczona do niezbędnego minimum.

Ja nie wypowiadam się o elektronice stosowanej w maszynach rolniczych tylko ogólnie o wtrysku CR .

Co do zaśniedziałych przewodów to znajdź wśród setek połączeń kabli zaśniedziały przewód, który może być przyczyną ewentualnego problemu (bez urządzeń diagnostycznych w takim przypadku ani rusz).

 

Po skończonym technikum elektronicznym i praktykach, które odbyłem w zakładzie zajmującym się elektryką samochodową i nie tylko po prostu wykształciła się u mnie taka opinia. A po za tym instalacja elektryczna w moich traktorach jest w naprawdę dobrym stanie :lol: .

Opublikowano

Oczywiście układ cr jest bardziej rozbudowany i skomplikowany jednak dokładną diagnozę ułatwiają urządzenia serwisowe. Co prawda koszt takiej diagnostyki może być wyższy ale czasami tylko teoretycznie już słyszałem i czytałem o wielu przypadkach między innymi na af gdzie uzytkownik z awarią krąży po wielu znachorach i wymienia wszystko po kolei i nikt nie może zgadnąć.

Jeśli chodzi o połączenia wtyczki są w większości przypadków szczelne to samo tyczy sie komputera oczywiście na ileś tam produktów zdaży się jakiś feler tu i tam ale klasyczne pompy nie są lepsze choćby często opisywany przypadek na af mf a serii 54xx i problemów z pompą.

Tak więc wybierając ciągnik bardziej skupił bym się nad jego parametrami eksploatacyjnymi i wyposażeniu potrzebnym do pracy układ zasilania to kwestia drugorzędna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v