Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Większośc dużych maszyn zielonkowych ma w standardzie szerokie opony i oś typu tandem. Ale tandem z osią skrętną nie jest już taki popularny - chyba we wszystkich maszynach jest to za dopłatą. Sporo ludzi bardzo sobie chwali taki skrętny tandem i poleca go szczególnie na bardziej miękkie łąki. Nie wiem dokładnie ile kosztuję dopłata do skrętnej osi ale chyba dosc dużo. Jakie macie doświadczenia z taką osią - ona podobno się blokuje przy cofaniu i przy szybkiej jeździe... To chyba jest już bardziej skomplikowana.

Opublikowano

Co do blokowania osi można to robić np w przyczepach zbierających z panela kontrolnego. Ja polecam oś skrętną. Przyczepa jest dużo zwrotniejsza, na łąkach podczas ostrych nawroci nie zrywa ziemi.

Opublikowano

W przyczepie oś blokuje na panelu, a w starym beczkowozie oś blokuje hydraulicznie przy wiekszych predkościach. Na polu wykazuje sie lepszym zwrotem, nie zrywa darni.

Opublikowano

Też sobie tak kalkuluje że na dłuższą metę i przy intensywnym wykorzystywaniu maszyny taka oś się będzie zwracać. Konkretnie chodzi mi o przyczepę pottinger europrofi 5000. Dokładnie nie wiem ale u pottingera taka dopłata nie będzie wynosić 6 tys. Zna ktoś dokładną cenę takiej osi w przypadku europrofi?

Opublikowano

Ja właśnie jeździłem Europrofi 50 i aż tak strasznie nie zrywała darni, a nie miała skrętnej osi. Gorzej było z manewrowaniem. Każde pole robiło się wąskie, wjeżdżając na podwórko też trzeba było uważać i brać zakręty dużym łukiem. W takiej przyczepie powinno to być w standardzie. Jeśli ją kupisz czym planujesz ją ciągać?

Opublikowano

Ja jeździłem 120 km i to niezbędne minimum. Jeśli ja bym kupował to wziąłbym ją. Tak jak pisałem bardzo mało skrętna jest. Z resztą jest filmik na necie takiej przyczepy bez osi skrętnej

Zwróć uwagę ile potrzeba miejsca na szybkie wykręcenia bez zabawy rewersem.

Opublikowano

Rozumiem, zauważyłem na tym filmiku jakie trzeba robic finisze żeby zawrócic o 180 stopni. Tylko że wszystko rozchodzi się o pieniądze - niedługo bede się kontaktował z gościem od pottingera i dokładnie się dowiem ile trzeba dopłacic do skrętnej osi w tandemie. Bo jak bedzie kosztowac z 5 tys. euro lub wiecej to moge przykładowo kupic hektar dobrej łaki i będe miał z tego większy pożytek.

Wydaje mi się że nie powinna byc aż tak droga, jak się dowiem to napisze dokładną cenę.

Opublikowano

Ja będę w poniedziałek u dealera Pottingera w mazowieckim więc też się spytam o przyczepę z i bez osi skrętnej. Uważam że te 10 tyś zł na pewno będziesz musiał dołożyć ale tyle to jeszcze rozsądna cena.

Opublikowano

ja miałem okazję pojeździć Faro 4000 i spokojnie można żyć bez skrętnej osi, przy ostrym zakręcie, aż tak mocno nie rwie darni, a zestaw zwrotny odpowiednio do wielkości :lol:

Opublikowano

@ pioter zgadzam sie z toba bez tej osi skretnej da się życ ale jeżeli faktycznie nie kosztowała by wiecej niż 10tysPLN to skłonny jestem dopłacic. Po za tym faro 4000 i europrofi 5000 to spora róznica wagi i gabarytowo trochę też.

Tak na marginesie który zestaw opon w takiej przyczepie na zwykłym tandemie gorzej bedzie zrywac na zakrętach 620/55-22,5 czy standardowe węższe i niższe opony?

Opublikowano

Wprawdzie faro jest lżejsza , ale ma opcję pojemnosci nawet 80m3 (6300, 8000). Tak wiec jest to uzasadnione. Najbardziej podobają mi się opony w przyczepach o rozmiarze 26.5 i szerokosci 710 - te to dopiero robia wrażenie. Oglądałem z bliska w czasie pracy - to była przyczepa Lely tigo. U pottingera Torro tez juz ma w opcji duże opony do 50m3. No ale to już wyższa półka i spora różnica w cenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wicek
      Posiadam starszą przyczepe strautmann  ,przy naprawie elementu ramy musiałem odkręcić rurki hydrauliki od zaworu posuwu  /zabezpiecza przed zablokowaniem  materiałem walców/.
      Po naprawie  przy worzeniu kukurydzy posuw nie dał rady  przesunąć  choć węże naprężały się po każdej próbie . Po częściowym rozładunku  dopiero ruszył ,przedtem działało wszystko ok. Co sugerujecie  , jakieś zapowietrzenie 
    • Przez remus2893
      Witam miał ktoś taki problem że nie działa posów w jedną stronę i brak jest regulacji potencjometrem na sterowniku w zbierającej Claas sprint 445s. Przed tą awarią pękł przewód hydrauliczny zasilający rozdzielacz, wymieniłem go a problem pozostał.
    • Przez Mar_Tin
      Jak w temacie kupię przyczepę do zbierania małej kostki najlepiej New Holland 1006 lub podobne.
    • Przez pawelmf
      Witam mam problem . Podczas zbierania trawy wystąpil problem podbierak przestaje działać jest trrr i podbierak podskakuje działa z przerwami potrafi na pusto też się zatrzymywać. Co jemy dolega 
    • Przez DrDeutz
      Witam panowie- mam pytanko.W  zeszłym roku zakupiłem przyczepę Claas cargos  9400. Na przedniej ścianie ma zrobione adaptacje do zakiszacza, poprowadzone przewody. Poniżej zamieszczę zdjęcia – czy mógłby mi ktoś wyjaśnić zasadę działania – powiedzieć czego tutaj poza zbiornikiem ewentualnie może brakować i doradzić jak to uruchomić żeby przy zbieraniu można było ten zakiszacz stosować?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v