Skocz do zawartości
Marek46ha

Tandem z osią skrętną

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Tandem
Marek46ha    1

Większośc dużych maszyn zielonkowych ma w standardzie szerokie opony i oś typu tandem. Ale tandem z osią skrętną nie jest już taki popularny - chyba we wszystkich maszynach jest to za dopłatą. Sporo ludzi bardzo sobie chwali taki skrętny tandem i poleca go szczególnie na bardziej miękkie łąki. Nie wiem dokładnie ile kosztuję dopłata do skrętnej osi ale chyba dosc dużo. Jakie macie doświadczenia z taką osią - ona podobno się blokuje przy cofaniu i przy szybkiej jeździe... To chyba jest już bardziej skomplikowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Co do blokowania osi można to robić np w przyczepach zbierających z panela kontrolnego. Ja polecam oś skrętną. Przyczepa jest dużo zwrotniejsza, na łąkach podczas ostrych nawroci nie zrywa ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
korks    5

W przyczepie oś blokuje na panelu, a w starym beczkowozie oś blokuje hydraulicznie przy wiekszych predkościach. Na polu wykazuje sie lepszym zwrotem, nie zrywa darni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Marek46ha    1

Też sobie tak kalkuluje że na dłuższą metę i przy intensywnym wykorzystywaniu maszyny taka oś się będzie zwracać. Konkretnie chodzi mi o przyczepę pottinger europrofi 5000. Dokładnie nie wiem ale u pottingera taka dopłata nie będzie wynosić 6 tys. Zna ktoś dokładną cenę takiej osi w przypadku europrofi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

na łąki to by się przydała ci ze skrętną osią, darni nie zniszczy :D

a na podwórku przy zawracaniu nie będzie ci śladów pozostawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Ja właśnie jeździłem Europrofi 50 i aż tak strasznie nie zrywała darni, a nie miała skrętnej osi. Gorzej było z manewrowaniem. Każde pole robiło się wąskie, wjeżdżając na podwórko też trzeba było uważać i brać zakręty dużym łukiem. W takiej przyczepie powinno to być w standardzie. Jeśli ją kupisz czym planujesz ją ciągać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Ja jeździłem 120 km i to niezbędne minimum. Jeśli ja bym kupował to wziąłbym ją. Tak jak pisałem bardzo mało skrętna jest. Z resztą jest filmik na necie takiej przyczepy bez osi skrętnej

Zwróć uwagę ile potrzeba miejsca na szybkie wykręcenia bez zabawy rewersem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek46ha    1

Rozumiem, zauważyłem na tym filmiku jakie trzeba robic finisze żeby zawrócic o 180 stopni. Tylko że wszystko rozchodzi się o pieniądze - niedługo bede się kontaktował z gościem od pottingera i dokładnie się dowiem ile trzeba dopłacic do skrętnej osi w tandemie. Bo jak bedzie kosztowac z 5 tys. euro lub wiecej to moge przykładowo kupic hektar dobrej łaki i będe miał z tego większy pożytek.

Wydaje mi się że nie powinna byc aż tak droga, jak się dowiem to napisze dokładną cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elemer    9

Ja będę w poniedziałek u dealera Pottingera w mazowieckim więc też się spytam o przyczepę z i bez osi skrętnej. Uważam że te 10 tyś zł na pewno będziesz musiał dołożyć ale tyle to jeszcze rozsądna cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

ja miałem okazję pojeździć Faro 4000 i spokojnie można żyć bez skrętnej osi, przy ostrym zakręcie, aż tak mocno nie rwie darni, a zestaw zwrotny odpowiednio do wielkości :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek46ha    1

@ pioter zgadzam sie z toba bez tej osi skretnej da się życ ale jeżeli faktycznie nie kosztowała by wiecej niż 10tysPLN to skłonny jestem dopłacic. Po za tym faro 4000 i europrofi 5000 to spora róznica wagi i gabarytowo trochę też.

Tak na marginesie który zestaw opon w takiej przyczepie na zwykłym tandemie gorzej bedzie zrywac na zakrętach 620/55-22,5 czy standardowe węższe i niższe opony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek46ha    1

Wprawdzie faro jest lżejsza , ale ma opcję pojemnosci nawet 80m3 (6300, 8000). Tak wiec jest to uzasadnione. Najbardziej podobają mi się opony w przyczepach o rozmiarze 26.5 i szerokosci 710 - te to dopiero robia wrażenie. Oglądałem z bliska w czasie pracy - to była przyczepa Lely tigo. U pottingera Torro tez juz ma w opcji duże opony do 50m3. No ale to już wyższa półka i spora różnica w cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielFarmer    108

a jak z oponami 500 R17 z faro???oś standard. Dają radę???bo jak bym chciał większe zamówić to muszę całą oś wymienić a to koszt 12tys zł netto co mi się nie uśmiecha ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez roobercik
      Zastanawiam sie nad zakupem przyczepy samozbierającej. Do wyboru mam Mengele o 31 nożach tnących, chyba
      z 84 roku bez rotora a druga to Deutz - Fahr z 89 roku z 25 nożami ale z rotorem. Głównie zależy mi drobnym cięciu zielonki na sianokiszonkę. Która będzie lepiej spełniać zadanie? Obydwie przyczepy są na tandemie 8 - tonowe z pełną hydrauliką i walcami dozującymi.
      Mam jeszcze dylemat Która będzie lepsza - z dwoma rzędami noży czy z jednym? W obydwu przypadkach jest ich 31.
    • Przez KamilK199
      Co myślicie o tych przyczepkach, mam zamiar kupić przyczepkę i trafiła mi się okazyjnie tej firmy, co o nich myślicie, jak u nich z jakością??
    • Przez Indiana
      Witam,
      temat skierowany jest do posiadaczy przyczep samozbierających, zarówno nowych, jak i używanych. Sądzę,że przydatne będą informacje o zapotrzebowaniu na moc przyczep samozbierających oraz to z jakie ich modele z jakimi ciągnikami współpracują, i jakie są tego plusy i minusy; a także na jakich obrotach WOM.
      Pozdrawiam i zapraszam do udzielania się
       
       
      Przyczepa Mengele LAW 360 z Belarusem 820, WOM 540.
    • Przez kamzie1
      Witam,
       
      Zwracam się z zapytaniem co sądzicie o przyczepie typu http://www.ofertymas...om/kemper3.html ,
      mi osobiście bardzo sie podoba, ale nie wiem jak w praktyce, czy może ktoś posiada ? lub widział w akcji? i jeszcze jedno pytanie zna ktoś może jakąś firmę która się zajmuje sprowadzaniem takich przyczep ? lub wątpię w to ale czy jest jakaś firma która produkuje nowe takie urządzenia ?
    • Przez bamber14
      Wujek chce kupic przyczepe samozbierajaca class sprint 4000 s ale chcialby wiedziec jakie jest zapotrzebowanie mocy i jaka jest minimalna szybkosc walka ?. Bo na przyczepie cos tam pisalo ale nie wiadomo o co chodzi a na necie nie umiem znalezc
       
      Z góry dzieki
×