Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dają jeżeli posiadają minimum 70% bieżnika :) @xsc 4 opony to wydatek ale niektórzy mają wsparcie dziadków lub sami rodzice kupują to mogą z kolcami nawet zakładać komplet razem z zapasówką hehe kolce są w Polsce zabronione jednak ;) Nie dyskryminujmy kogoś kto śmiga na letnich! Jak dobrze jeździ , bezkolizyjnie to oby takie szczęście miał zawsze i nikomu nic do tego. Też jeździłem kiedys na letnich ale ile łaciny przy tym było to dziękuję za taki luksus. Drogi u mnie to koszmar i ten górzysty teren B)

Opublikowano

@xsc przy zerowym budzecie to racja ;) ale wtedy lepiej tramwajem jechac jak snieg spadnie niz byc zawalidroga :)

 

nie tylko bieznik, ale tez wiek opony (jak juz wyzej bylo wspomniane) ma znaczenie. jak jest stara to sie nie odksztalca i tez nie ciagnie.

 

@tomi z calym szacunkiem, ale ty w kazdym poscie sobie przeczysz B)

Opublikowano

Nie przecze tylko każda reguła ma wyjątek. Nie stać Cię na opony- zgoda kup używkę, ktoś jeżdzi na letnich ? trudno nie polecam ale nie będę komuś wmawiał że zimówki powinny być bo to oczywiste.

Sam osobiście spróbuje nadlewek w tym roku bo nie mam kasy na nowe ( 1szt min 160zł) a używka mnie nie satysfakcjonuje której cena sięga nadlewki a na obu rodzajach opon zrobie 2 sezony no może nadlewki 3 zimy jak się uda. Na wulkanizacji w kilku miejscach odradzają Dębice czyli trzeba szukać opon z półki ok 200zł za szt więc to nie jest jak się komuś wydaje. Ktoś o ograniczonych funduszach nie poszaleje. Mógłbym kupić nówki ale wtedy za co będę jeździł do roboty? Życie jest pełne wyrzeczeń. Ktoś by chciał JD ale musi zadowolić się MTZtem.

Poza zeszłej zimy drogowcom zostało połowa zapasu soli a na zimę oszczędzali i skąpili pługów jakby nie mieli środków. Wracałem z Kłodzka na chatę i pojechałem skrótem poprostu przez dwie wioski które dzieliły mnie do domu. W połowie drogi 2m wysoka ściana śniegu więc na drogowców nie ma co liczyć

Opublikowano

jezdził ktoś na oponach całorocznych,tych nowej generacji?ja już kupuję 2 komplet,są naprawdę dobre,może nie w góry,ale na większość polskich dróg się nadają,śniegu i lodu nie bardzo się boją,latem się nie zbierają,no i z terminem wymiany można sobie odpuścić,raz zakładasz,wyważasz,płacisz,i to wtedy gdy ci pasuję.

Opublikowano

Jeździłem zimą i na letnich i na zimowych. Zgadzam się, że trzeba zachować większą ostrożność, odstęp itp. ale mimo tego bezpieczniej i wygodniej jeździ się na zimowej. Czasem odstęp, umiejętności nie wystarczą aby uniknąć niebezpiecznej sytuacji na drodze. Ja uważam, ze warto kupić opony zimowe. Co do marki rodzice mają 4 sezon Dębicę Frigo 2 zdaje egzamin, ja teraz drugi sezon jeżdżę na Sawa Eskimo 3, jak do tej pory jestem zadowolony.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak ktoś ma duży budżet to polecam Dunlop Winter Sport 3D. W ojca samochodzie sprawdzają się doskonale, dobra trakcja, jak na zimówki mocno nie szumią. Nie polecam wyrobów Daytona. Mam komplet nie dość, że strasznie głośne, to jeszcze trakcja kijowa, mało wiele i autograf zostaje. Jedyna zaleta to gruby i łatwo oczyszczający się bieżnik, więc dobrze ciągną na prosto w śniegu, bo na boki trzymają kiepsko. Moim zdaniem im mocniejsze auto tym trzeba inwestować w lepsze opony. W jakimś małym aucie Dębica się sprawdzi... Z marek po środku mogą być Goodyearki. Jednak moimi faworytami pozostają w zimówkach Dunlopy.

Opublikowano

Bo takie ma twój ojciec, normalka na af, każdy chwali swoje czy to traktor czy to opona. Generalnie marki typu michelin, continental good year czy tez dunlop produkuja opony na porównywalnym poziomie, zwykły kierowca róznic nie dostrzeże. Co do good yeara to własnie ultragrip 7 z tego co pamietam dominował w testach w ostatnich latach.

Co do hałasu, no coz przy zakupie opony ogladając bieznik mozna mniej więcej ocenić co to będzie, jesli klocki bieznika są od siebie oddalone mają większe przerwy oponą będzie dobrze sobie radziła w kopnym śniegu czy tez błocie, ale będzie hałasować to normalka. Jest jeszcze troche szczególów, ale to dłuzsza historia i po prostu doświadczenie.

Opony całoroczne nadają się do wszystkiego, ale to nie do końca, to latem są gorsze od letnich zima od zimowych, jednak jak ktos mało jeździ tylko lokalnie to jest jakiś tam pomysł, podobnie jak tańsze marki do ruchu lokalnego w tańszych autach wystarczą.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@hubertuss nie dziel skóro na niedźwiedziu. wink.gif Wybraliśmy takie opony bo przez 2-3 lata wygrywały porównania w testach różnych rozmiarów. Ostatnio czytałem test i również wygrały te opony. smile.gif

 

Letnie mam GY i są np. głośniejsze, niż poprzednie Dunlopy. biggrin.gif Jeżeli dojdzie do wymiany letnich, to będą to raczej Dunlopy, bo Miśki za drogie. tongue.gif

Opublikowano (edytowane)

No ok niech ci będzie z tymi testami może na bieżąco nie jestem.

Co do letnich no coż michelin może i jest droższy ale ma miękkie boki oraz miękką mieszanke zużyje się może szybciej, ale za to lepiej obchodzi się z zawieszeniem i jest bardziej komfortowy, zdanie podziela wielu gumiarzy i taksówkarzy np.

Continental ma miekka mieszankę, ale boki twardsze, dunlop czy pirelli ma wszystko twardsze, dunlopa mam w a4 jest jaki jest, po prostu jezdzi, ale np mój ojciec tylko michelin kupuje zwłaszcza na przednią oś no chyba, że gdzieś mu się trafi uniroyal deszczowy to na jesień i wiosne jest po prostu rewelacja. Zdecydowanie odradzam opony typu energy na mokre nawierzchnie lubiącym szybszą jazdę to jest po prostu tragedia.

Edytowane przez brzozak2
zwroc uwage na pisownie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja robię 5 k km rocznie, więc wystarczy mi Dunlop. tongue.gif

Opublikowano

na halas opony najwiekszy wplyw ma zroznicowanie pod wzgledem wymiaru, ksztaltu i ulozenia klockow, a nie ich przerwy. moim zdaniem (ale tutaj nie mam pewnosci, bo to prawda empiryczna) wieksze przerwy moga powodowac nawet mniejszy halas, gdyz owy halas powstaje od sprezania powietrza przy toczeniu sie kola i tylko od tego ;)

 

uwazam rowniez, ze nierozwaznym jest podawac iz GY jest taki, michelin taki, a uniroyal taki, sklady mieszanek zaleza od modelu, sztywnosc od rozmiarow i wiele wiele innych parametrow ma na to wplyw, wiec w ogole uwazam bezsensem generalizowanie danych marek opon.

np. jezdzilem na GY F1 Eagle, ktory byl wielokrotnie bardziej sztywny niz mamuski pirelli, ale co z tego jak opona calkiem inaczej zbudowana i sztywnosc klockow poprzez swoja powierzchnie byla wielokrotnie wieksza.

Bo takie ma twój ojciec normalka na af każdy chwali swoje czy to traktor czy to opona

nie mierz wszystkich swoja miarka...

Opublikowano

Bo takie ma twój ojciec, normalka na af, każdy chwali swoje czy to traktor czy to opona.

 

Nie miałem zamiaru się chwalić. Napisałem tylko jakie opony są u mnie użytkowane, że się sprawdzają i je polecam. Nie jestem rajdowcem więc takie gumy w zupełności mi wystarczą.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja dla szukających oszczednosci moge polecic Chińskie opony ,,Sunew'' czyt. sunju.

W Mazdzie RX8 miałem zimówki w poprzednim roku tej firmy i spisywały sie rewelacja. Jak na auto o duzej mocy nie miałem problemy na zasniezonych drogach, trakcja i kontrola auta były OK.

Letnie opony tez kupiłem chińskie...na suchej nawierzchni nie odstaja od marek z wyzszej półki zbytnio. Meksyk zaczyna sie dziać na mokrej nawierzchni ;) nie mowie zeby mi to przeszkadzało, ale niektorym napewno będzie.

Przed Chinolami letnimi miałem Michelin'y letniei jeżeli miałbym porownywać to Michelin sa lepsze-ale to tylko spostrzezenia na oko.

Co przemawia za Sunew?? CENA!! Nawet 1/3 ceny Dunlopa,Michelin,Pirelli,Bridgestone,Toyo,Yokohama itd...

Opublikowano

z wynalazkow to ja jezdzilem na tajwanskich nankangach ns II i tez musze przyznac, ze oceniam je w samych superlatywach - sam sie zdziwilem.

najbardziej podobala mi sie odporrnosc na aquaplanning, sztywnosc boczna i ograniczone do min. zjawisko bocznego znoszenia opon, ale to nie dlatego, ze ten producent jest jakis wybitny (ba na pewno tak nie jest :) ), tylko wynikalo to z rzezby bieznika i rozmiaru 165/40r16 ;)

Opublikowano

Na zimę preferuje się oponę o mniejszej szerokości i proporcjonalnie wyższym procentowym współczynniku szerokości opony ( wyższy profil ). Wiadomo im szerszy kapeć tym ciężej złapać punkt zaczepienia

Opublikowano

w swoim toledo zmieniłem juz dwa tyg temu kiedy to juz tem spadła ponizej 7 na tym sie nie zaoszczedzi opony zimowe i tak sie uzywa od listopada do marca 5 mis a letnie 7 w moim przypadku letnie były 17r 225 45 w zimie nie daje rady na nich jezdzic teraz mam zimowe 15r 195 65

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mniejsza szerokosc? Mi sie lepiej jezdzi na zimówkach 225/40 R18 w mazdzie niż passatem 16R o wiele węższe oponach (rozmiaru nie znam-bajek nie bede pisał)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W teorii nie ma różnicy między teorią i praktyką. W praktyce taka różnica istnieje.

Opublikowano

latwiejsze odporwadzanie blota, wody.

dlatego tez nie ma opon blotno-sniegowych, sa albo blotne (w tym sie zalicza bloto posniegowe) i takich jest 90% dla ludzi w miastach, albo sniegowe, ci cos smigaja po zaspach wiedza z praktyki jakie to sa :)

Opublikowano

dla mnie to opony z jak najwieksza liczba lamelkow i kostkami malej powierzchni, ktore sie moga latwo odksztalcac. tutaj znow odksztalcenie bardziej zalezy od mieszanki, wiec poki co jestesmy zdani na profesjonalne podejscie producentow, choc nie dlugo sie to zmieni, bo beda musieli podawac wiecej parametrow.

poki co jest tak, ze producenci niechetnie tryskaja charakterystykami, bo wiadomo, ze wygodniej jest uzywac ogolnikow, typu wieksza trakcja, pytanie od czego, w jakich warunkach itp. ale tutaj juz brak odpowiedzi.

wiec raczej opinie uzytkonikow maja wieksze znaczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v