Skocz do zawartości

Wskaźnik paliwa w ursus 3512 [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

mam mf255 i ten sam problem, wymieniłem pływak na nowy pokazywał dobrze przez 2 miesiące i przestał.Więc pomyślałem , że to wina zegara chciałem go sprawdzić więc podłączyłem go do zasilacza i załatwiłem zegar , gdyby ktoś tego próbował to pamiętajcie , że zegar ten pracuje jako amperomierz i należy go włączyć w obwód szeregowo np z jakimś potencjometrem(w traktorze jest nim pływak), ja podłączyłem go bezpośrednio i stało się. Kilka dni później musiałem płukać bak i gdy wyjąłem pływak okazało się , że przetarło się uzwojenie. Ten produkt rodzimej produkcji przetrwał ok. 3 miesiące.

Opublikowano

(MF 255) u mnie od nowości działał dobrze dość długo....po kilku latach zaczą pokazyać "0" ...zdjąłem mache i pływak okazało sie że był przetarty i paliwa nabrał...jakieś ponad pół roku temu zaczeła wskazówka "skakać". raz zero a raz prawidłowy stan...po jakimś czasie nic nie pokazywał>znowu wyjąłem pływak>i to samo było...ale tym razem wymiana (zamego plastykowego pływaka- co utrzymuje ten pływak nie dała efektu>...no i mierze paliwo przez korek >wkurza mnie to już>bo dwa razy niezmierzyłem i silnik zgasł na polu>a odpowietrzanie jest dużo cięższe niż w np. trzydziestce(gdzie nie ma wskażnika poziomu.

Jak myślicie>wymienić zegar >to może zegar teraz walną??...w końcu ciągnik z 1989r...

Opublikowano

No jak widze macie ten sam problem co ja w moim mf255, u mnie pokazuje dobrze do połowy a potem skacze jak się okazało to wina pływaka ale nie wymieniałem.

Opublikowano
(MF 255) u mnie od nowości działał dobrze dość długo....po kilku latach zaczą pokazyać "0" ...zdjąłem mache i pływak okazało sie że był przetarty i paliwa nabrał...jakieś ponad pół roku temu zaczeła wskazówka "skakać". raz zero a raz prawidłowy stan...po jakimś czasie nic nie pokazywał>znowu wyjąłem pływak>i to samo było...ale tym razem wymiana (zamego plastykowego pływaka- co utrzymuje ten pływak nie dała efektu>...no i mierze paliwo przez korek >wkurza mnie to już>bo dwa razy niezmierzyłem i silnik zgasł na polu>a odpowietrzanie jest dużo cięższe niż w np. trzydziestce(gdzie nie ma wskażnika poziomu.

Jak myślicie>wymienić zegar >to może zegar teraz walną??...w końcu ciągnik z 1989r...

jeśli chcesz sprawdzić zegar to w miejsce pływaka podłącz potencjometr(np gałka regulacji głosu ze starego radia ) ,podłącz go pod przewody od pływaka i w miarę jak będziesz kręcił gałką wskazówka zegara będzie się przesuwać w lewo lub prawo.Jeśli zegar skacze to moim zdaniem nie jest wina zegara ,ale jak sprawdzisz to będzie pewne bo po co wydawać 40 zł na nowy B)

Opublikowano

Te pływaki są do bani B). Mam ten sam problem w 4514. Wymieniłem już 3. Ciągle przeciera się to uzwojenie :). Musze poszukać cos zastępczego, bo nie wiem ile wytrzyma nowy co go założyłem pół roku temu.

Opublikowano
jeśli chcesz sprawdzić zegar to w miejsce pływaka podłącz potencjometr(np gałka regulacji głosu ze starego radia )

i zyczę powodzenia -potencjometry mają różną oporność nawet w starych radioodbiornikach 2,2Mom i wiele nie sprawdzi...te czujniki sa do bani...i tak jest...ja zawsze jak jade w pole odkręcam wlew paliwa i mam miarkę wyskalowaną - wiem ze jak bede orał 1ha musi starczyć

a wierzyć wskaźnikowi ...nie za bardzo...bo potewm mozna się zdziwić...lecąc do domu z pola z 5Km

Opublikowano
A ciekawe czy mozna naprawić to uzwojenie tego czujnika pływakowego???

gra nie warta świeczki a dlaczego???

musisz mieć dokładnie taki sam drut oporowy bo inaczej inne będą wskazania-a i z nawinięciem też będą kłopoty i czy będzie to samo?????

Opublikowano

...myśle że elektrotech masz racje..>nie warta świeczki...ja sie już przyzwyczaiłem do braku wskażnika...ale z początku to irytujące było> w ogóle w fergusonach to jest coś takigo że po pewnym czasie "siada " elektryka>zauważyliście to samo??

Opublikowano
...myśle że elektrotech masz racje..>nie warta świeczki...ja sie już przyzwyczaiłem do braku wskażnika...ale z początku to irytujące było> w ogóle w fergusonach to jest coś takigo że po pewnym czasie "siada " elektryka>zauważyliście to samo??

 

co oznaczają te znaczki ">" w Twoich wypowiedziach?? proszę stosuj kropki, przecinki i inne znaki interpunkcyjne lub chociaż oddzielaj wypowiedzi klawiszem [enter]

 

tak naprawa tego to gra nie warta swieczki.

ja stosuję jedną zasadę - zbiornik ma starczyć na cały dzien czyli 8-12 godzin pracy i wyjezdzając gdziekolwiek tankuję do pelna a stan to sprawdzam patykiem. co do kontrolek to zastanawiam się czy nie podlączyć pod nie wskaznika od ręcznego aby swieciły mi dwie a nie jedna. moze traktory mam inne ale mając u3512/mf255 robiłbym tak samo.

Opublikowano
i zyczę powodzenia -potencjometry mają różną oporność nawet w starych radioodbiornikach 2,2Mom i wiele nie sprawdzi...te czujniki sa do bani...i tak jest...ja zawsze jak jade w pole odkręcam wlew paliwa i mam miarkę wyskalowaną - wiem ze jak bede orał 1ha musi starczyć

a wierzyć wskaźnikowi ...nie za bardzo...bo potewm mozna się zdziwić...lecąc do domu z pola z 5Km

masz rację ale jak zacznę mówić językiem technicznym to nikt mnie nie zrozumie a nawet przy potencjometrze 2,2 m wskaźnik można sprawdzić wiem że przy mniejszej oporności jest większy zakres pomiaru ale nie każdy ma dostęp do takich rzeczy , jetem z wykształcenia elektronikiem więc mam takie różne rzeczy tak w ogóle to pływak sprawdzałem miernikiem ale dla osób które się nie posługują tym na co dzień szkoda tego tłumaczyć więc napisałem najprostszy sposób .Pozdrawiam :rolleyes:PS żeby wskazówka nie wariowała przy nierównościach należało by założyć część pływaka od samochodu osobowego będzie na pewno trwalszy (nie ma uzwojenia tylko ścieżki drukowane , nie przecierają się tak szybko) i nie będzie podskakiwał bo chodzi dużo wolniej B)

Opublikowano
gra nie warta świeczki a dlaczego???

musisz mieć dokładnie taki sam drut oporowy bo inaczej inne będą wskazania-a i z nawinięciem też będą kłopoty i czy będzie to samo?????

 

Oglądałem stary pływak od mojego Ursusa. Drucik jest bardzo bardzo cienki. Na dodatek przy nawijaniu musi być pewnie taka sama ilość nawnięć jak w orginale? A tam troche ich jest B).

Opublikowano
Oglądałem stary pływak od mojego Ursusa. Drucik jest bardzo bardzo cienki. Na dodatek przy nawijaniu musi być pewnie taka sama ilość nawnięć jak w orginale? A tam troche ich jest B).

nie dość ze tak samo ale i też takie same parametry -drutu tz przewodność...chyba ze moznabyłoby kalibrować potencjometrem-podkówką

niewiem jaka tam oporność jest więc trudno mi podpowiedzieć..

ps

Mozesz zrobić fotkę??? zerknę

Opublikowano

Ja właśnie wymieniłem u siebie pływak na nowy kosztował 36 zł ale wraz coś jest nie tak bo jak już pokaże poziom paliwa to nawet gdy odłączeniu mu prądu to wskazówka nadal pozostaje w tym samym położeniu.Tak że już też tracę nadzieję że w tych modelach kiedykolwiek to będzie działać tak jak powinno.

Opublikowano

U mnie tak się dzieje też. Występuje to w przypadku gdy mam pełen zbiornik- wtedy wskazówka nie chce opaść, ale jak popukam licznik to opada. Czasami tez wskazówka nie chce opaść do końca, wtedy też wystarczy puknąć :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Arkadinho
      witam! od jakiegoś czasu mam problem z licznikiem motogodzin, zauważyłem że od jakiegoś czasu się zatrzymał i chciałbym to naprawić ale nie wiem jak się do tego zabrać, gdzie ta linka jest puszczona? jeśli ktoś wie od czego muszę zacząć proszę o wskazówki  
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Poszukuję informacji czym najlepiej wygłuszyć kabinę w 3512 Agro. Przy pracy na wyższych obrotach po kabinie roznosi się huk, nie ma tragedii, ale mogło by być ciszej. Po przepatrzeniu starych tematów z AF wiem gdzie trzeba wygłuszać, ale nadal nie wiem co jest najbardziej skuteczne. W internecie do wyboru są maty bitumiczne, butylowe, kauczukowe itp, ale opinie na ich temat są różne bo to maty do wyciszania samochodów. Wiem że też wełna szklana pomaga. Na YT znalazłem film gdzie był Ursus 4512 z taką samą kabiną i była dosyć dobrze wyciszona więc napewno da się to zrobić,ale nie wiadomo czym. Odrazu poinformuję że nauszniki nie zdają egzaminu bo noszę okulary i nauszniki strasznie mi je dogniatają do głowy co jest niewygodne już po niedługim czasie.  Potrzebuje informacji co jest najlepszym materiałem do wygłuszania.
      Zdj dla uwagi żeby było wiadomo co jaka kabinę  chodzi.

    • Przez UltraMario
      Dzień dobry, 
      Przekopałem tematy ale jeszcze nikt o to nie pytał. 
      Czy ktoś wie gdzie kupić przednie błotniki że stelażami do 4514? W Agromie Kraków i w Miechowie nie ma. 
       
      Ewentualnie, jakich wymiarów plastikowe błotniki kupić, aby pasowały na koło rozmiaru 12.4 R24? (przyjechał z Wysp na takich kołach) 
      Jeżeli ktoś robił sam stelaże to prosiłbym o fotki, jak mają wyglądać bo wtedy będę myślał o zakupie plastikowych lub metalowych z gumą
       
      Pozdrawiam
    • Przez patrk4512
      Witam. Kupiłem swojego 4512 z wyjętą nagrzewnica i uciętymi węzami, a ponieważ właśnie przyszła mi nowa to potrzebuje informacji skąd dokładnie te węże wychodzą i którędy one dochodzą do nagrzewnicy. 
    • Przez Kobra66
      Witam! Czy ktoś się orjętuje gdzie można kupić plastikowe elementy błotników tylnych do 4514 z kabiną koja smolniki, dodam że koja tego nie sprzedaje i nie potrafi powiedzieć z kąd to brali do tych kabin. Liczę na pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v