Skocz do zawartości
kapol

ZEFIR

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zefir
kapol    0

Chciałem się dowiedziec coś o ciągnikach zefir wiem ze jest podobny temat ale ja chce się coś dowiedziec o

awaryjności tych ciągników jak dostęp do części zefir nie jest zbyt popularnym ciągnikiem

 

z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    14

Zefir 85 nie jest złym ciągnikiem jak to mówią jaka cena taki ciągnik troszkę poprawili hydraulikę w nim bo przedtem mu nie starczało oleju ale teraz jest ok największa zagadka co sie interesowałem to silnik coś na podobie Iveco aleto nie to ty na małe gospodarstwo i na użytki zielone spoko ciągnik troszkę moim zdaniem za lekki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaWeL1995    1

Mój sąsiad ma Zefira i nie narzeka na niego, mówi że dostęp do częsci jest łatwy, a na awaryjność nie narzeka ( w sęsie że jej nie ma ;[ ) . Tylko uważa że jego jedyną wadą jest mała masa a tak to fajny ciągniczek :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukaszjarm    4

mi mechanik w serwisie ktory jest moim kolegom powiedzial ze zefir jest ogolnie ok ale niepoleca bo ma slabe sprzeglo 1000 mth i do wymiany bierznie no i klime ma bardzo slaba .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinba    0

To fakt,że Zefir ma bardzo słabe sprzęgło,u mnie pracuje z ładowaczem czołowym i po niecałych 500mth jest już do wymiany.W sobotę mam zaprowadzić do mechanika to się okaże jaki będzie koszt wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciejo    33

Mój sąsiad ma Zefira i nie narzeka na niego, mówi że dostęp do częsci jest łatwy, a na awaryjność nie narzeka ( w sęsie że jej nie ma ;[ ) . Tylko uważa że jego jedyną wadą jest mała masa a tak to fajny ciągniczek :blink:

No nie wiem czy tak mało waży 4750 kg to na 85 koni moim zdaniem wystarczająco. Dla porównania na przykład NH serii tdd waży sporo mniej przy podobnej mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Zefir nie jest lekki w porównaniu do classów lub nh od 80-100km ostatnio widziałem że doszedł do mojej wsi nowy nabytek sąsiada nowy Tym T903 jak mi zaczął opowiadać ile waży itp jeszcze zobaczyłem tabliczki to się zszokowałem... jak można dać na 92km tylko 4152kg to jest błąd firm które dają plastiki zamiast jakiejś dobrej blachy czy tam coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Nie ma go z turem. Na razie to tylko pracował w prasie czyli tak ciężko nie miał ale trochę mnie zdziwiło że go nie docierał od razu do prasy podpiął. O cenę się nie pytałem ale widziałem że nówki to po 190tyś  chodzą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

ekologicznie  przepraszam za wielki błąd tak 190 tyś drogo na tyma ale chodziło mi kompletnie o inną wersje dane tego ciągnika oraz cene dobrą podałem ale chodziło o T1003 101km  i jak pisałem że szkoda dawać 4152kg wagi ciągnikowi na 92km chodziło mi o wersje 101km 

Przepraszam za błąd ale oglądałem je na sronie i pomyliłem się przez przypadek zresztą to są takie same ciągniki można się pomylić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jaka jest realna cena po upustach. Bo 190k to nikt za taki wynalazek nie da. Taniej można kupić Ursusa 11054, który ma lepsze parametry i nie jest Koreańczykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

No jasne ja bym tego nie kupił ale jemu to się nie dziwie kasy ma aż nadmiar już różne wynalazki w tym roku kupił ten tym to tylko do lekkich prac bo do innych się nie nadaję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

Jak wymieniacie sprzęgło w Zefirze to wsadzacie tarczę od Zefira czy od NH?

Wywaliłem ceramiczną tarczę bo buczała przy ruszaniu i założyłem zwykłą od Lamborghini za 350 zł i jest spoko.

Ogólnie jestem zadowolony za ciągnik dałem 102 tyś.brutto w leasingu na 7 lat. Oszczędny tani w eksploatacji prosty w naprawie tylko lusterka trochę dziadowskie. Dołożyłem koguta i tylne halogeny oraz zmieniłem tylne lampy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki. A jak często wymieniać olej w przednim moście i przekładniach?

Skrzynię mam zalaną AgrolU, jak często powinienem go zmienić? Tylny most jak rozumiem ma smarowanie ze skrzyni?

 

 

Panowie a jeśli chodzi o masę to Zefir nie jest taki lekki. Dla porównania Kubota 105km 3880kg:
http://www.traktorykubota.pl/pl/produkty/ciagniki_rolnicze/m9960.html

Edytowano przez ekologicznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

Wg.producenta wszystkie oleje w przekładniach zmieniamy co 800mth a filtry co 200mth wraz z olejem silnikowym. Chociaż ja filtr skrzyni biegów zmieniam kiedy na zimnym oleju zaczyna szarpać podnośnik po odpaleniu silnika i jest to po ok.300-400mth.Bo filtr skrzyni kosztuje 120-150 zł.
Wg.producenta wszystkie oleje w przekładniach zmieniamy co 800mth a filtry co 200mth wraz z olejem silnikowym. Chociaż ja filtr skrzyni biegów zmieniam kiedy na zimnym oleju zaczyna szarpać podnośnik po odpaleniu silnika i jest to po ok.300-400mth.Bo filtr skrzyni kosztuje 120-150 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za pomoc. Jestem z dolnośląskiego.

 

Postanowiłem jednak całkiem wymienić olej w skrzyni. Ile wchodzi i gdzie jest korek spustowy? Nowy olej wlewa się tam gdzie miarka - z tyłu nad WOM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

OK dzięki za pomoc. Jestem z dolnośląskiego.

 

Postanowiłem jednak całkiem wymienić olej w skrzyni. Ile wchodzi i gdzie jest korek spustowy? Nowy olej wlewa się tam gdzie miarka - z tyłu nad WOM?

Wlewasz przez miarkę. Wchodzi 56 ltr. Korek spustowy jest przy prawym wieszaku. Nie jesteś czasem spod Świdnicy? Bo tam często widzę zefirka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×