Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak tak trzeba sie nameczyc zeby zmienic bieg to ja dziekuje, a ferdek07 na AF napisał ze belarus to pojeb.... ciagnik z tego co tu czytam to ursus jes popierdo.... albo jeszcze gorzej w mtz chociarz biegi normalnie sie wrzuca a nie jakies tam chamulce i podwójne wysprzeglanie nogi was nie bolą heheh.

Biegi w mf 255 chodzą dużo lżej i łatwiej się przeżucają jak w c330 czy c360 bo z takimi dużo mam do czynienia i wcale mniej w tych ciągnikach nie zgrzyta gdy się ciągnik toczy do przodu a chce wsteczny załadować, a skrzynia w ferdku chodzi cacy sprzęgło z jednym chamulcem i przerzucam lewą ręką jak rewersem, czasem jak ciężkie bele ładuje kolcem na tuz lug ciężki gnuj ładowaczem na tuz, to mam na stałe 2 tyś obr silnika i na takich obr na reduktorze przeżucam sobie przód tył, a ładuje prawie 1000 bel i po 150 rozrzutników gnoju a na każdy po 10 wideł, wiec przy samym ładowaniu wciskam sprzegło z chamulcem i przerzucam tył przód jakieś (1000x4)x3=załadunek na łące zdjęcie na podwórku ukłądanie w stodole lub w stogu, 150x10x3 10 widel ofniecie do pryzmy poprawka cofnięcie do rozrzutnika, 12000 + 6000, a już poprawek bo się bela nie wbije lub widły nie nabiorą to nie licze ale tak ponad 20tyś razy przerzucam przód tył jak rewersem i nie narzekam żeby zgrzytało a to tylko przy ładowaczach na tuz a w polu i normalnej pracy nie licze, ciapkiem troche poprzerzucam w polu przód tył i mi się odechciewa, co z tego że mniej zgrzytnie ale za każdym razem a w mf 255 z hamulcem i bez żadnego zgrzytu przerzucam i dużo lżej jak np. w nowej proximie rewers to chodzi,

Jak znajomy zacznie szukać w poj*banym mtz wstecznego to ze 2 min zgrzyta ;)

Opublikowano

To co on jeździ mtz i nie wie gdzie jest wsteczny ze go szuka. To super kierowca!!! nie przesadzaj ze ze 2 minuty. ciekawe obliczenia. to ile masz ha ze tak dużo belek robisz to ze słoma czy siano czy sianokicha????? a rozrzytniki jakie 8 ton?

Opublikowano

wcale nie takie porypane, przecierz jak sie jakis czas nim jeździ to sie chyba pamięta co??? a tymbardziej gdzie jest wsteczny. nie wiem czemu wszyscy ktorzy nie chca jechać mtz to większość z powodu biegów co wy tylko ciapkiem umiecie jęździć inni jakoś jężdza i biegi znają nie wiem czy może ktoś sie musi długo uczyć czy cos takiego.

Opublikowano
To co on jeździ mtz i nie wie gdzie jest wsteczny ze go szuka. To super kierowca!!! nie przesadzaj ze ze 2 minuty. ciekawe obliczenia. to ile masz ha ze tak dużo belek robisz to ze słoma czy siano czy sianokicha????? a rozrzytniki jakie 8 ton?

koleś miał od niedawna tego mtz ale i widziałem jak chłopaki robili płyte u mnie to też nieźle zgrzutali, a belek robie tyle ze słomą, swoich mam około 800 ze słomą (130 bel słomy) a reszta siano, ale niekture za***iście ciężkie, rozrzutnik ma zwukły 3,5t

 

Z tym mtz to chodzi mi o to że czy ktoś ma wprawe czy nie to jeśli wszystko jest ok w ciągniku to w mtz bardziej zgrzyta skrzynia

Opublikowano

np u mnie w URSUSIE 1002 to zawsze skrzynia zgrzytała i zgrzyta ...wkurzające to jest...kiedyś jezdził u nas były pegerowiec ...na takim samym ursusie przejezdził 32 lata no ale jemu mało kiedy zgrzytała skrzynia no ja jak ostatnie lata dużo latałem to też sie wczułem...a trzydziestka to na dotyk...tylko pyka

Opublikowano

w mtz - co by nie robił to skrzynia będzie zgrzytać :angry: , w ciężkich ursusach to idzie przeboleć po nabraniu wprawy, a w tych małych, c-330, 3512, to nie ma co narzekać, ( chociaż w 3512 kilka razy zablokowały się wodziki w skrzyni i działał tylko wsteczny :) , ale na szczęście dawno, teraz jest spokój ;) )

Opublikowano

w starych ciągnikach nie ma synchronizacji ale w niektorych jest hamulec głównego wałka

A tak naprawdę to nic nie pomoże oprócz sprawnego operatora zmieniając bieg na większy należy dac w gaz (tym więcej im większa różnica prędkości między biegami) a odwrotnie należy wyczuc moment w którym można zmienic bieg .Można wtedy nawet bez sprzęgła (no oprócz 330) ale gdy nie ma obciążenia i nie potrzebne przegazówki tylko praktyka i praktyka. Gorzej ze wstecznym trzeba trochę poczekac (aby zatrzymały się lub zwolniły wałki )

 

t-tas 7211 i rodzina ma synchronizację ale tylko 4 i 5 ale nie pomoże gdy sprzegło nie sprawne

 

mtz nie jest taki poje.. ma dużo biegów to plus

II 4/7 -/9 1/2

l----l-----l---l

I 5/8 3/6 R1/R2

 

na I są 1,3,4,5 R1 na II 2,6,7,8,9,R2 do tego jeszcze reduktor

Opublikowano

Pytanie do osób posiadających ten traktor. czy u was też po kilku godzinach pracy tak ciężko zmienić bieg?? mój 5714 ma jeszcze tura i po paru godzinach nie można zmienić biegu bez krrrrrrr... a nie jest ono chyba jeszcze tak zużyte ma ok 600mth. nie pomaga nawet zmienianie "na 2 razy"

Opublikowano

Pytanie do osób posiadających ten traktor. czy u was też po kilku godzinach pracy tak ciężko zmienić bieg?? mój 5714 ma jeszcze tura i po paru godzinach nie można zmienić biegu bez krrrrrrr... a nie jest ono chyba jeszcze tak zużyte ma ok 600mth. nie pomaga nawet zmienianie "na 2 razy"

 

 

Ja mam tego ursusa też z turem i nie mam tego problemu a ma juz prawie 8 tys. motogodzin

Opublikowano

Ja mam ten sap problem 1 wchodzi bez zgrzytania a reszta to różnie a najciężej 4 szosowa. Co prawda to ursus 4514 który kupiłem od nowości i czekam na serwis który ma mi m. in. wyregulować sprzęgło itp.

Opublikowano

Ja posiadam ursusa 3512 i 4512 i mogę stwierdzić że zdecydowanie lepiej biegi wchodzą w 4512 bo w 3512 to u mnie nie da się przeżucić biegów bez zgrzytu jedynie co z 1 na wsteczny i odwrotnie to jakoś jeszcze w miarę wchodzą można powiedzieć że bez zgrzytu a tak to na każdym zgrzyta skrzynia i sprzęgło było wymieniane i regulowane i nic nie pomogło widocznie ten typ tak ma.

Opublikowano

na 90% w 3512 i 4512 masz tą samą skrzynię (chyba ze 12+4) więc powinna pracować tak samo. Zresztą są to bardzo wytrzymałe i lekko pracujące skrzynie.

Może jednak sprzęgło nie jest idealnie ustawione i dlatego masz zgrzyty. Do ustawienia tego sprzęgła jest specjalny przyrząd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szogun114lm
      Witam wszystkich użytkowników. Właśnie zakupiłem Ursus-a C-380 z 2017r z silnikiem Perkins-a. Zrobione ma aktualnie 370MG. Chciałem zapytać jakie oleje mam do niego użyć, zwłaszcza do skrzyni biegów i wszystkie inne. Interesują mnie oleje polskiego producenta PLATINUM AGRO. We wszystkich osobówkach używam olei PLATINUM i uważam że są bardzo dobre. Nigdy wcześniej nie miałem tak nowego ciągnika i nie mam pojęcia jakie tam idą oleje. Do ciągnika będę w ciągu kilku tyg zakładał tura. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      Pozdrawiam. 
    • Przez Jacek171
      Witam mam pytanie jak wymienić linkę obrotomierza w ursusie4514
    • Przez KamilHitman1994
      Witam posiadam ZTS 11245 z dołożonym turbem na kołach 18.4 38R i ciągnik przy 2200obr/min  jedzie trochę lepiej jak 30km/h.
      Rozkład biegów mam 1  4
                                          2  3
      I moje pytanie brzmi czy to jest szybka skrzynia bo na internecie piszą że po 40km/h lecą ?   
      Dodam jeszcze zdjęcie  (trochę nie wyraźne) na którym jest wykres z prędkościami na każdym biegu.




    • Przez michał26
      Witam napisałby ktoś jak dzialają biegi A,B,C,D,E,F
      chodzi mi o to na przykład czy dam rade wyjechać pod górę na każdym czy tylko na A.
      Jadę na przykład na C i 4półbiegu i zmieniam na D to czy mam zmieniać na pierwszy półbieg czy mogę jechać na czwartym.
       

    • Przez Jamalek
      Witam
       
      Mam taki problem może ktoś spotkał się z podobnym i podpowie co może to być. Ursus 4514 na biegu jałowym słychać jakieś stukanie metaliczne z bloku w okolicach sprzegla lub skrzyni. Po wcisnieciu pedału sprzegla stuki ustają.  Puszczam sprzeglo i znów stuka. Sprzęgło jest od nowości nie ruszane skrzynia też, ciagnik ma przepracowane 3,5 tys mtg 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v