Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
micro303    18

Witam w moim mccormicku pod czas używania halogenów roboczych w kabinie czuć zapach spalenizny. Czuć bezpieczniki które czasem sie palą. Pytanie co może być przyczyną tego i jak temu zaradzić.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor9585    0

no ja miałem podobny problem w JD 6320 , ale umnie przyczyną była wilgoć przy bezpiecznikach i w przewodach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    18

przewody nie były wymieniane przynajmniej u mnnie nie wiem jak u poprzedniego włascisiele.Halogeny ścieca normanlnie tylko bezpieczniki sie dość szybko palą. Może zmiana zarówek w halogenach na mniejsza moc pomoże musze zobaczyć.Bo jest to troche flustrujace jak chwile działają a za chwile czuć zapach spalenizny najprawdopodopniej palących sie bezpieczników.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek2    0

Proponuje założyć bezpieczniki ceramiczne 16A i będzie po sprawie bo ja podobnie miałem na tych badziewnych plastikowych bezpiecznikach :unsure: no chyba ze kolega ma zwarcie gdzieś w instalacji :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kolego @Maniek2

raczej nie trafiłeś z poradą bo w tym ciągniku są bezpieczniki płytkowe a nie topikowe.

A do autora: jeśli często palą się bezpieczniki to stawiałbym na to, że gdzieś robi się zwarcie. Radzę posprawdzać przewody, bezpieczniki, przekaźniki i połaczenia.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak dla ścisłości, to bezpieczniki płytkowe stosowane w samochodach i nowszych ciągnikach też są bezpiecznikami topikowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    18

no jak dla mnie to raczej zwarcie chyba nie bo wszystko swieci tak jak powinno. Ale raczej trzeba zobaczyc moc zarówek gdyż mogą byc za duże. I bezpieczniki mam te małe wsuwane.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaki amperaż masz tych bezpieczników i policz ile żarówek zasilają. Może ktoś wsadził mocniejsze żarówki i bezpieczniki a teraz nie wytrzymuje tego instalacja, styki, kable się nagrzewają itd. Musisz to rozebrać i wszystko organoleptycznie sprawdzić, tak z fusów to nic nie wywróżysz. No chyba, że masz miernik i umiesz się nim posługiwać, albo masz jakiegoś kolegę elektryka, to bez rozbierania jesteś w stanie sprawdzić czy gdzieś nie ucieka prąd na masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    18

No elektryka to mam w rodzinie tylko ze teraz w domu to go nie ma ale go do tego namówie. Ale puki co sam zobacze jakie są zarówki może ktoś włożył większe. Miernik posiadam tylko pytanie co mam nim zmierzyć i jak. I tak samo z amperazem bezpieczniki 2 25A i jeden 15A.Jeden zaśila dolne swiatła.Drugi kabiny.I ta 15A jest od 2 na błotnikach z tyłu.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

25 A * 12 V = 300 W

15 A * 12 V = 180 W

 

Ja stawiam zwarcie, albo za cienkie kable w instalacji. Musisz rozebrać i zobaczysz gdzie się coś grzeje. Miernikiem sprawdzisz czy gdzieś nie ma zwarcia na linii - daj to komuś kto się zna to ci szybko sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    188

Wciągnij bezpiecznik i sprawdź miernikiem jakie jest obciążenie styków.

Dla dwóch żarówek 55watt nie powinno być więcej jak 10Amper.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    18

No i najprawdopodobiej znalazłem problem tylko bez elektryka sam nie dojde do tego jak to naprawic.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    18

Znalazłem bezpiecznik poza gniazdem który sie grzeje i to on tak smierdzi. Tylko ze bez elektryka to nic nie zrobie.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Jeżeli chodzi o obwody elektryczne i ich nagrzewanie się, to wytłumaczenie jest tylko jedno- OPÓR. 

 

Wyjścia są 2.

 

1. Gniazdo bezpiecznika jest zabrudzone. Tlenki, kurz, lub inne ustrojstwo. Styk ma slaby i przepływ prądu nagrzewa wszystko. Jedynym sposobem jest albo dokładne wyczyszczenie tego styku, albo wymiana na nowy.

 

2. Gniazdo bezpiecznika ma swoja wytrzymałość prądową. Może być tak, ze obwód który jest zabezpieczany bierze za dużo prądu. Wtedy trzeba sprawdzić czy to anomalia ( np. w tym przypadku za mocne żarówki, lub za dużo odbiorników), albo dostosować gniazdo bezpiecznika i sam bezpiecznik do odpowiedniego obciążenia prądowego. Czyli wymienić gniazdo na nowe o odpowiedniej obciążalności prądowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez NHCS
      Witam. Przymierzam się do zakupu paru lamp LED do ciągnika- chodzi konkretnie o 1 parę dalekosiężnych na przód oraz po 1 parze (takie same moce) szorokosiężnych na przód i tył oraz na doświetlenie boków maszyny również szerokosiężnych, lecz nieco słabszych. Generalnie rzecz ujmując chodzi o 8 lamp, które oświetlą maszynę dookoła, 360°. I tu pojawia się moje pytanie... Ile na takie lampy naprawdę warto wydać, aby dały porządany, dobry efekt, a jednocześnie nie przesadzić i nie wydać pieniędzy na coś co nie jest tego warte. Mało znam się na markach, specyfikacji technicznej itp. a w kilka dni znawcy z siebie nie zrobię. Tym bardziej, że jedni kupują lampy za 30 PLN i mówią, że nie widza różnicy, inni że poniżej 100 PLN to nie warto kupować LED bo to lipa.
      Znajomy doradził mi taki zestaw, ale nie wiem ile to jest warte:
      Przód i tył szerokosiężne:  http://allegro.pl/lampa-robocza-pro-30w-led-cree-12-24v-kombajn-4x4-i6729634473.html  x4szt 
      Przód dalekosiężne:  http://allegro.pl/lampa-robocze-halogeny-2x45w-led-cree-90w-4x4-6x6-i7030306665.html 
      Na boki: http://allegro.pl/szerokokatna-lampa-robocza-cofania-nxn-led-20w-4x4-i7024288508.html

      Jest to warte swojej ceny, czy może jednak nie warto? Chodzi rzecz jasna o jakość za te pieniądze.
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam, posiada ktoś z was renault 110.54 banalne pytanie, zauważyłem tak jakby mały głośnik pod kierownica tam gdzie bezpieczniki w tym schowku, on powinien działać na zapłonie? 
    • Przez kotwczapce
      Witam. Mam pytanie:jak pozbyć się gryzoni z kombajnu , chodzi przede wszystkim o kabinę. Siedza, gryzą ,srają i sikają . Ma ktoś pomysł i doświadczenie w tym temacie?
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez blachbadylorz
      Witam wszystkich bardzo ciepło:)
      Mam spory problem w zetorze 5340 (okrągła maska) mianowicie:
      Wziąłem się za naprawę instalacji po ,,fachowcu" nie mogę za nic w świecie dojść od czego jest jeden z przewodów pod maską.
      W wiązce która idzie na sam przód do świateł (seryjna fachowiec podłączył wszystko na krótko i wracam do oryginału) są 4 kable: światła mijania, drogowe i klakson. pozostał mi jeden wolny kabel taki lekko grubszy niż pozostałe i czerwony. Za nic w świecie nie mogę dojść od czego on jest. Mierzyłem miernikiem włączając wszystko po kolei i ani amperka nie wydusił... jest zakończony wsuwką żeńską (oryginalnie tak było widać po wsuwce)
      Może znajdzie się ktoś kto mi pomoże bo z instrukcji niestety nie mogę dojść.
      Przychodzą mi dwie opcje do głowy ale nie chcę ryzykować żeby nie pogorszyć:
      -przewód dający napięcie na obrotomierz bo tak nie działa dłuższy czas więc możliwe, prądniczki nie było od nowości i działał normalnie z tego co pamiętam
      -przewód plusowy do stacyjki ale ten przecież idzie od rozrusznika o ile dobrze pamiętam.
       
×