Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
micro303    19

Witam w moim mccormicku pod czas używania halogenów roboczych w kabinie czuć zapach spalenizny. Czuć bezpieczniki które czasem sie palą. Pytanie co może być przyczyną tego i jak temu zaradzić.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    19

przewody nie były wymieniane przynajmniej u mnnie nie wiem jak u poprzedniego włascisiele.Halogeny ścieca normanlnie tylko bezpieczniki sie dość szybko palą. Może zmiana zarówek w halogenach na mniejsza moc pomoże musze zobaczyć.Bo jest to troche flustrujace jak chwile działają a za chwile czuć zapach spalenizny najprawdopodopniej palących sie bezpieczników.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek2    0

Proponuje założyć bezpieczniki ceramiczne 16A i będzie po sprawie bo ja podobnie miałem na tych badziewnych plastikowych bezpiecznikach :unsure: no chyba ze kolega ma zwarcie gdzieś w instalacji :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kolego @Maniek2

raczej nie trafiłeś z poradą bo w tym ciągniku są bezpieczniki płytkowe a nie topikowe.

A do autora: jeśli często palą się bezpieczniki to stawiałbym na to, że gdzieś robi się zwarcie. Radzę posprawdzać przewody, bezpieczniki, przekaźniki i połaczenia.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak dla ścisłości, to bezpieczniki płytkowe stosowane w samochodach i nowszych ciągnikach też są bezpiecznikami topikowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    19

no jak dla mnie to raczej zwarcie chyba nie bo wszystko swieci tak jak powinno. Ale raczej trzeba zobaczyc moc zarówek gdyż mogą byc za duże. I bezpieczniki mam te małe wsuwane.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaki amperaż masz tych bezpieczników i policz ile żarówek zasilają. Może ktoś wsadził mocniejsze żarówki i bezpieczniki a teraz nie wytrzymuje tego instalacja, styki, kable się nagrzewają itd. Musisz to rozebrać i wszystko organoleptycznie sprawdzić, tak z fusów to nic nie wywróżysz. No chyba, że masz miernik i umiesz się nim posługiwać, albo masz jakiegoś kolegę elektryka, to bez rozbierania jesteś w stanie sprawdzić czy gdzieś nie ucieka prąd na masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    19

No elektryka to mam w rodzinie tylko ze teraz w domu to go nie ma ale go do tego namówie. Ale puki co sam zobacze jakie są zarówki może ktoś włożył większe. Miernik posiadam tylko pytanie co mam nim zmierzyć i jak. I tak samo z amperazem bezpieczniki 2 25A i jeden 15A.Jeden zaśila dolne swiatła.Drugi kabiny.I ta 15A jest od 2 na błotnikach z tyłu.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

25 A * 12 V = 300 W

15 A * 12 V = 180 W

 

Ja stawiam zwarcie, albo za cienkie kable w instalacji. Musisz rozebrać i zobaczysz gdzie się coś grzeje. Miernikiem sprawdzisz czy gdzieś nie ma zwarcia na linii - daj to komuś kto się zna to ci szybko sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    206

Wciągnij bezpiecznik i sprawdź miernikiem jakie jest obciążenie styków.

Dla dwóch żarówek 55watt nie powinno być więcej jak 10Amper.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    19

No i najprawdopodobiej znalazłem problem tylko bez elektryka sam nie dojde do tego jak to naprawic.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro303    19

Znalazłem bezpiecznik poza gniazdem który sie grzeje i to on tak smierdzi. Tylko ze bez elektryka to nic nie zrobie.


URSUS C335 ,Kubota 8560, MC CORMICK MTX 140.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Jeżeli chodzi o obwody elektryczne i ich nagrzewanie się, to wytłumaczenie jest tylko jedno- OPÓR. 

 

Wyjścia są 2.

 

1. Gniazdo bezpiecznika jest zabrudzone. Tlenki, kurz, lub inne ustrojstwo. Styk ma slaby i przepływ prądu nagrzewa wszystko. Jedynym sposobem jest albo dokładne wyczyszczenie tego styku, albo wymiana na nowy.

 

2. Gniazdo bezpiecznika ma swoja wytrzymałość prądową. Może być tak, ze obwód który jest zabezpieczany bierze za dużo prądu. Wtedy trzeba sprawdzić czy to anomalia ( np. w tym przypadku za mocne żarówki, lub za dużo odbiorników), albo dostosować gniazdo bezpiecznika i sam bezpiecznik do odpowiedniego obciążenia prądowego. Czyli wymienić gniazdo na nowe o odpowiedniej obciążalności prądowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez TheagroPiotrekLubelskie
      Witajcie ! Wymieniłem przerywacz kierunkowskazu , i gdy włączę obojętnie jakie światła to kierunki przestają mrygać , tylko tam czasem się zdarzy wyjątek ze się załączą , ale gdy wyłaczę światła kierunki działają poprawnie w czym problem ? proszę o pomoc 
    • Przez celeron59
      witam podczas wlaczenia swiatel mijania albo dlugich bezpieczmiki sie grzeja co moze byc
    • Przez Gospopawrol123
      Witam. Czy ktoś wie czy są światła robocze do ciągnika do wtyczki 3 pinowej bądź do tej do świateł od przyczepy itd?  Gdzie bym mógł je kupić?
       
    • Przez adrianeo13
      Dzień dobry, od kilku dni poszukuję odpowiedzi na chyba bardzo skomplikowaną kwestię dotyczącą renault ergos 90. Otóź po załączeniu rewersu silnik charakterystycznie rzęży dodam że, przed zmianą oleju nic takiego nie miało miejsca  co dodaje sprawie zaciekawienia. Wielu już wypowiadało się na ten temat, elektrozawór może a może za gęsty olej a może coś z elektroniką a może komputer wariuje. Nie można dojść do jakiegokolwiek ładu. Powiem Wam więcej, dwa dni temu przyjechał do mnie mechanik i wkuwając się w odpowiedni kabelek sterujący układem który charakterystycznie "rzęzi i wyje" i zakłądając mi mały przycisk wyłącza ten dźwięk  wtedy kiedy załączam rewers już nie rzęzi i nie wyje... Panie i Panowie! o co chodzi?!
    • Przez Kusmierek11
      Witam . posiadam sieczkarnia john deere 6750. Od pewnego czasu podczas koszenia kukurydzy zaczynała się gotować woda. Chłodnica była wyczyszczona woda do pełna. Postanowiliśmy wyjąć termostat. Po kilku minutach zapaliła się kontrolka (nie mam instrukcji obsługi więc nie wiem do czego służy) i sieczkarnia samoczynnie zgasła. Teraz kręci kręci i nie chce odpalić jasnoby nie dochodziło paliwo. Dodam że pokazuje błąd 72E. Proszę o szybką pomoc  


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.