Skocz do zawartości
MarekZulawy

Dodatkowa moc w ciągniku

Polecane posty

MarekZulawy    0

witam. chcialem spytac jak zwiekszyc moc w ciagnikach johne deere? interesuja mnie 6 cylindrowe serii 6030. ponadto ile tej mocy bezpiecznie mozna dodac, ile bedzie to kosztowało, czy nie koliduje z gwarancja i czy trzeba do tego mocniejszej skrzyni bbiegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

Moc można zwiększyć, a co najważniejsze - moment obrotowy. Ja znam akurat jedną firmę, która robi profesjonalne przeróbki - TruckSerwis Robert Pliszka. Przyjeżdżają z hamownią, mierzą, robią mod, mierzą. Jest też artykuł w Farmer 6/2009, jak przerobili JD 6820.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziedzio92    41

http://www.44tuning.pl/ na tej stronie jest więcej o tuningu ciągnika juz robili to ciągnikom takim jak claas ,case , DF ,New Holland , Chellenger MT 765B , steyr 6140,jd 6620 SE . duzo jest zapisane co i jak ciagnik pracuje z jakim osprzetem ... http://www.44tuning.pl/traktor-tuning/chip-tuning-zwiekszenie-mocy-ciagnik-traktor-case-claas-deutz-fendt-jcb-john-deere-valtra.html

http://www.44tuning.pl/traktor-tuning/chip-tuning-chellenger-mt-765b-zwiekszenie-mocy-traktor-silnik-cat-caterpillar.html

 

katalog przyrostu mocy dla danej marki i modelu

http://www.44tuning.pl/katalog-chip-tuning.html

 

 

tu jest pokazane jaki ma przyurost nh T 7060 moc po tuningu

Moc [KM]:

214 KM (+56 KM) 270 KM

Moment obrotowy [Nm]

866 Nm (+174 Nm) 1040 Nm

 

 

 

 

kozysci od firmy

 

 

* Bezpieczny wzrost mocy

* Większa moc i moment dostępny już od znacznie niższych obrotów

* Dostępny wiekszy moment przy niższych obrotach skutkuje lżejszą pracą silnika - czyli wydłuża się jego żywotność

* Zwiększenie prędkości prac polowych

* Oszczędność paliwa 8-15%

* Przed i po modernizacji pomiary na homologowanej hamowni WOM

* Modernizację wykonujemy u Ciebie na miejscu - przyjeżdżamy do Ciebie wraz z hamownią

* Indywidualne zoptymalizwanie charakterystyki pracy jednostki napędowej bazujące na zgranym seryjnym oprogramowaniu z Twojej maszyny rolniczej

* Gwarancja 2 lata

* Nad bezpieczeństwem modernizacji czuwa nasz międzynarodowy zespół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

point    1

skoro tak latwym sposobem mozna zwiekszyc moc, moment obrotowy, wydluzyc zywotnosc sprzetu i zmniejszyc spalanie to dlaczego nie jest to wykonane od razu przez producenta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

A żeby ciągniki chodziły bez awarii 30-40 lat to kto by kupował nowe ciągniki??? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

skoro tak latwym sposobem mozna zwiekszyc moc, moment obrotowy, wydluzyc zywotnosc sprzetu i zmniejszyc spalanie to dlaczego nie jest to wykonane od razu przez producenta?

Wydaje mi się że jest to bardziej działanie marketingowe. Każdy raczej chce ciągnik konkretnej mocy. Jest kupa ciągników z tej samej serii, które nie różnią się żadnymi podzespołami, a co najwyżej pompą wtryskową lub tylko jej ustawienim.

Poza tym - zwiększenie mocy = zazwyczaj nieco większe spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Fabrycznie silnik jest tak robiony że gdy wciśniesz gaz do dechy i bedziesz jechał np 10 h nic sie nie moze stać. W silniku tuningowanym nie koniecznie tak musi byc co często zaznaczaja firmy tunigujace mówiąc, że trzeba tego używac z głową.Pozatym silniki po tuningu mają problemy z osiągnięciem norm czystości spalin w wielu wypadkach. jeżeli ciagnik wyposazony jest w komputer sterujący pracą silnika przeróbka bedzie szybka i w miarę tania, jeśli jest to zwykła pompa wtryskowa wtedy juz zabawy jest więcej i koszta sa inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

w jelonkach serii 6030 masz możliwość tiuningu elektronicznego bo masz tam komputer sterujący, z tego co sie zdążyłem zorientować to są co najmniej 2 metody zwiększania mocy:

-przez zmiane oprogramowania nie wiem dokładnie co zmieniają ale żeby zmienić charakterystykę pewnie zmieniają mapę wtrysków to dość śliska metoda bo do opracowania oprogramowania dla silnika JD ma cały sztab inżynierów i laboratoria i nie poto żeby znaleźć jak najlepsze parametry ale poto żeby to działało latami i nie miało błędów więć jakoś nie bardzo mnie to przekonuje choć jeśli zmiany sięgały by tak daleko że przestanie silnik spełniac normy EURO III na pewno będzie mniej palił co jest plusem szczegulnie że w nszym kraju nie badają spalin w czasie badania technicznego w ciagnikach. Gorzej z gwarancją bo jak serwis podłączy Ci komputer to wykyje zmiany co automatycznie anuluje ci gwarancje.

- przez chipowanie to prosta metoda ale potrzebuje sprawdzenia na hamowni żeby ustawić ilość zwiększenia mocy modół z chipem wpina sie w przewody na silniku zaniża on odczyt wartości cisnienia z czujnika na pompie paliwa co powoduje wydłużenie czasu wtrysku w rzeczywistości zwiększa sie dawka i moc silnika ale nie zmienia sie charakterystyka silnika jak chcesz zrezygnować z bonusowej mocy wypinasz urządzenie i wszystko działa jak dotąd a jak przyjedzie serwis to nic ci nie może zarzucić.

Jeśli chodzi o wielkość podniesienia mocy to jakieś 15% każdy układ napędowy musi wytrzymać skrzynie w JD są dość niezawodne więc spokojnie wytrzymają więcej no i jeszcze zależy od tego jak mocny model z serii masz na myśli jeśli chodzi o 6 cylindrowe to najlepiej nadają sie 6530 i 6830 bo mają takie same skrzynie jak większe modele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciągniki się raczej wspomaga BOX'em, jakoś nie spotkałem się z wyminą głównego chipa w ECU. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

tak miałem na myśli właśnie BOXa różnie to nazywają chipa w ECU nie ma sensu wymieniać bo on tylko wykonuje to co program sterujący mu karze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis45    1

Witam.chcialbym sie dowiedziec jak zapatrywalibyscie sie na zwiekszenie mocy w moim jd z 125 nawet 160 KM.czy jest obawa co do skrocenia zywotnosci silnika po takim podkreceniu ? Prosilbym o wszystkie za i przeciw i moze ktos z was zna konkretne firmy ktore mozecie polecic.z gory dziekuje

Połączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

moze byc ciekawy temat, tez mam chec zrobic takie cos w JD. moze sa juz uzytkownicy takich podrasowanych Jelonków ? ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edyson    0

Znalazłem różnice pomiedzy modelami serii 6030 i 7030.

Może bedzie to komuś pomocne przy wyborze modelu ciągnika.

 

Ciągniki mają takie same skrzynie biegów i podobne elementy główne, ale różnią się. Ja miałem zamiar kupić słabszy model JD 6830 i podnieść w nim moc o kilkanaście, gdyż wydawało mi się że różnią się tylko samymi silnikami, a części są te same w całej serii.

 

Otóż jest mały haczyk, silniki te same ale różne ilości tarcz sprzęgłowych :blink: i różne ciśnienia oleju w skrzyni biegów (dot. głównie ciśnienia na tarczach sprzęgłowych).

A oto małe zestawienie dla skrzyni PowerQuad.

 

Ja teraz to bym kupował 6930 a nie 6830, a z małych to ciekawy jest model 6430.

6930P ma mocniejszą przednią oś (4 satelity w zwolnicy, a 6930 ma 3 satelity).

 

Model 6130 85KM

Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 12

Liczba tarcz:

- Przedni most AL114526: 8

- Przedni most L78682: 7

- Sprzęgło RE35512: 4

- Sprzęgło R96805: 3

Przedni most - model: 730/733

Masa ciągnika gotowego do wysyłki 4750kg

 

Model 6630 135KM

Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 14

Liczba tarcz:

- Przedni most AL114526: 10

- Przedni most L78682: 9

- Sprzęgło RE35512: 4

- Sprzęgło R96805: 3

Przedni most - model: 740

Masa ciągnika gotowego do wysyłki 5250kg

 

Model 6830 145KM

Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 17,5

Liczba tarcz:

- Przedni most R271542: 7

- Przedni most RE34868: 6

- Sprzęgło RE35512: 4

- Sprzęgło R96805: 3

Przedni most - model: 745

Masa ciągnika gotowego do wysyłki 5880kg

 

Model 6930 155KM

Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 17,5

Liczba tarcz:

- Przedni most R271542: 8

- Przedni most RE34868: 7

- Sprzęgło RE35512: 5

- Sprzęgło R96805: 4

Przedni most - model: 745/750

Masa ciągnika gotowego do wysyłki 5900

 

Model 7530P 180KM

Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 17,5

Liczba tarcz:

- Przedni most R271542: 9

- Przedni most RE34868: 8

- Sprzęgło RE35512: 5

- Sprzęgło R96805: 4

Przedni most - model: 755

Masa ciągnika gotowego do wysyłki 6825kg

 

Dane pobrano z:

http://jdpc.deere.com/jdpc/servlet/com.deere.u90490.partscatalog.view.servlets.HomePageServlet_Alt

www.deere.de

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Jeśli chodzi o wielkość podniesienia mocy to jakieś 15% każdy układ napędowy musi wytrzymać skrzynie w JD są dość niezawodne więc spokojnie wytrzymają więcej no i jeszcze zależy od tego jak mocny model z serii masz na myśli jeśli chodzi o 6 cylindrowe to najlepiej nadają sie 6530 i 6830 bo mają takie same skrzynie jak większe modele

 

6530 i 6830 nie maja takich samych skrzyni.

6530 i 6630 maja skrzynię 24/24 a 6830 i 6930 20/20. W ciągnikach od 6830 jest wzmocniona skrzynia jak i tylny most, oraz podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edyson    0

Tak masz racje robertbara odnośnie skrzyń biegów i ja nie dokońca wszystko dopowiedziałem.

 

Zacznijmy od działania i jak jest przenoszony napęd z silnika na koła, czyli:

1. Silnika jest połączony wałkiem ze skrzynia Power Quad (R213352 HOUSING), która występuje w wielu modelach (miałem na myśli te skrzynie biegów) - są to nasze 4 pół biegi zmieniane pod obciażeniem. 4-ty C4 bieg załancza całe sprzęgło - bezpośrednio z wałkiem 1:1.

2. Następnie napęd jest przekazywany na sprzęgło główne (R216294 CLUTCH PLATE) lub jest załanczany rewers (RE35512 tarcza hamulca) który ma inne tarcze - ilosc tarcz i ciśnienie na nich decyduje o przenoszonej mocy. Dwignią przy kierownicy wybieramy które sprzegło ma być załączone.

3. Ze sprzęgła napęd jest przekazywany na meachaniczną skrzynię biegów i tu mamy: 4 biegowa (5080R,6130...), 5 biegowa (6830-7530), 6 biegowa 6230P-6630P i -6630).

4. Tylnie mosty, co dwa kolejne modele są inne tak jak przednie mosty.

 

Informacje o działaniu skrzyni i ciśnieniach miałem z instrukcji serwisowej 6030 którą maiłem do wglądu.

 

Niestety dziady z JD wiedzą jak się zabezpieczyć przed podkręcaniem mocy ciągników. Nie kombinują z cieńszymi wałkami czy czymś takim, silnik można sobie rasować do bulu.

A oni dali zabezpieczenie mocy na sprzęgle regulując ilością tarcz i ciśnienia docisku.

A teraz mając takie informacje zawsze jest możliwość podniesienia o kilkanaście procent ciśnienia na tych tarczach i mamy większej mocy całą skrzynię biegów nap z 14 do 17 barów - jakieś 20%. Bo te tarcze (R216294 CLUTCH PLATE) i obudowy (RE244125 HOUSING) występują w całej serii i niema obawy że coś pęknie lub uszkodzimy.

 

Jak sprzęgło i skrzynię mamy mocniejszą :blink: to już nic nie stoi na przeszkodzie żeby przy naszym silniczku troszke pogrzebać i śmiało dać mu te 20%-30% mocy bez obaw że coś nam poleci w skrzyni biegów.

 

Zestawienie informacji odnośnie skrzyni PQ gdzie występują i są podobne rozwiązania:

R228266 PLANET PINION CARRIER - obudowa kosza satelitów występuje w modelach: 6100 -> 5080R -> 6130 -> 7530 -> 7930

RE245565 GEAR - koło centralne I półbiegu występuje w modelach: jak wyżej

RE228607 GEAR - koło centralne II półbiegu występuje w modelach: jak wyżej

RE228608 GEAR - koło centralne III półbiegu występuje w modelach: jak wyżej

RE244125 HOUSING - Obudowa pośrednia skrzyni występuje w modelach: 6020 -> 5080R -> 6130-> 6930 -> 7930

RE244129 HOUSING - obudowa pośrednia skrzyni występuje w modelach: jak powyżej

R213352 HOUSING - przednia obudowa sprzęgła skrzyni występuje w modelach: jak powyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 4motoracing   
Gość 4motoracing

Można zadzwonić i się dopytać co i jak i za ile:) ale czy zrobisz z 125 aż 160 to wątpię a jeśli nawet to w 100% silnik straci na żywotności. http://moto.allegro.pl/tuning-john-deere-new-holland-claas-deutz-fendt-i1242122464.html

Witam;

 

Jako importer modulow Rapid Tractor chetnie odpowiem na wszelkie pytania.

 

Jesli chodzi o pytania autora tematu to moge powiedziec, ze:

1. na swiecie pracuje juz wiele tysiecy ciagnikow wyposazonych w moduly Rapid Tractor i nie sa mi znane przypadki skrocenia zywotnosci silnika lub ukladu przeniesienia napedu.

2. na potwierdzenie tego stanu rzeczy moge powiedziec, ze we Wloszech moduly Rapid Tractor sa sprzedawane z ubezpieczeniem technicznym (gwarancja) co oznacza, ze firma ubezpieczeniowa musiala wczesniej dokladnie zbadac skutki dzialania modulow.

 

pozdrawiam;

Witek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 4motoracing   
Gość 4motoracing

Witam;

 

Odpowiedz na to pytanie nie jest taka prosta... Ogolnie rzecz ujmujac mozna powiedziec, ze tak - tuning polega na zwiekszeniu dawki paliwa alenie tylko. W przypadku modulow Rapid Tractor pod uwage branych jest kilka parametrow jak cisnienie doladowania, cisnienie paliwa na szynie common rail czy tez polozenie pedalu gazu. Wszystko zalezy od konstrukcji ukladu zasilania silnika. Dlatego tez lepiej jest mowic o optymalizacji dawki paliwa wzgledem ilosci powietrza wtlaczanego do komory spalania i aktualnego zapotrzebowania na moc. Co ciekawe w modulach Rapid Tractor mozna regulowac nie tylko zakres przyrostu mocy/momentu ale tez to, kiedy modul rozpoczyna modyfikacje parametrow ukladu zasilania i kiedy przestaje je modyfikowac. Dzieki temu mozliwe sa realne oszczednosci paliwa.

 

Przyklad: jeden z uzytkownikow modulu (w Case Puma 165) podczas orki przy predkosci 8 km/h bez modulu mial 2000 obr/min. Po zamontowaniu modulu obroty spadly do 1500.

 

pozdrawiam;

Witek

Edytowano przez robertbara
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 4motoracing   
Gość 4motoracing

Witam;

 

W przypadku JD 6630 Standard i Premium mamy do czynienia z Common Rail i ukladem zasilania Denso. W zwiazku z tym reguluje sie ilosc wtryskiwanego paliwa poprzez sterowanie czasem otwarcia wtryskiwacza. W przypadku tych silnikow mamy 4 parametry regulacyjne: 1. jak bardzo zwiekszyc dawke paliwa, 2. kiedy rozpoczac zwiekszanie dawki paliwa (w odniesieniu do obciazenia), 3. kat pochlenia rampy wzrostu dawki paliwa (czy moc ma wzrastac gwaltownie czy lagodnie) i 4. zakres obrotow w jakim ma dzialac modul Rapid.

 

Trudno jest odpowiedziec na pytanie czy i o ile wzrosnie zuzycie paliwa. Doswiadczenia mowia o tym, ze zuzycie na hektar powinno spasc o 8-12%. Z czego to wynika skoro dawka paliwa jest zwiekszana? Jak pisalem wczesniej jesli przy danej pracy ciagnik zamiast 2000 obrotow ma 1500 to znaczy, ze paliwo podawane jest o 33% rzadziej. Dawka paliwa jest wieksza ale mimo to przez wtryskiwacze przeplywa go mniej.

 

pozdrawiam;

Witek

Edytowano przez robertbara
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    2

Kolego Witek z parku 4motoracing to co piszesz jest fenomenalne,to jest milowy krok do skonstruowania "perpetum mobile" czyli silnik który za nic da nam moc.Nie jestem fachowcem ale to co piszesz to są bzdury.Po pierwsze to dlaczego tak nie zrobiła fabryka??Przecież silnik i jego układ wtryskowy wraz ze sterownikiem jest idealnie,metodą prób i błędów dopasowany do silnika.Bo to nie trzyma logiki by sterownik firmy Denso dziwnym trafem był pasowny do silnika z Illinois.Nie wiem dokładnie czy akurat tam silniki są produkowane.Zresztą to nieistotne.Następna sprawa i według mnie najważniejsza-maksymalny moment obrotowy silnika.Dziś różnie jest definiowany,np."młoda krew" z BMW-u,Audi,Golfów powiada,że jezdzi na max.momencie obrotowym.Mnie uczono tak-max.moment obrotowy to są obroty silnika przy których następuje najefektywniejsze,pełne spalanie paliwa w cylindrach,Szybkie i najdokładniejsze ich napełnianie i opróżnianie.Następuje wyważenie układu tłokowo-korbowego oraz rozłożenie nacisków jednostkowych w tych elementach.Jaśniej po chłopsku-na wszystkich elementach ruchomych.np.sworzeń tłoka-tulejka korbowodu,czop wału-panewka głowna lub korbowa.Na tych elementach obciążenie jest równomierne.Między czopem wału,a panewką powstał klin olejowy i jest OKi.To co piszesz ty o zmniejszeniu dawki paliwa może jest realne,ale ja uważam że to niczym nie odbiega od oszczędności na paliwie,tak jak niektórzy rolnicy oszczędzali wlewając opałówe.Fakt,on na opale zaoszczędził ale ta oszczędność wyszła mu bokiem przy remoncie silnika lub pompy wtryskowej.

 

Walnełem byka-piszesz o zwiekszeniu dawki paliwa,a zmniejszeniu obrotów silnika.To nie tędy droga do oszczędności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 4motoracing   
Gość 4motoracing
Kolego Witek z parku 4motoracing to co piszesz jest fenomenalne,to jest milowy krok do skonstruowania "perpetum mobile" czyli silnik który za nic da nam moc.

Na to musimy jeszcze chwile poczekac ale moze kiedys...

 

Nie jestem fachowcem ale to co piszesz to są bzdury.

Aha. Czyli nie znasz sie na rzeczy ale wiesz, ze nie mam racji. Ciekawe.

 

Po pierwsze to dlaczego tak nie zrobiła fabryka??Przecież silnik i jego układ wtryskowy wraz ze sterownikiem jest idealnie,metodą prób i błędów dopasowany do silnika.

A nie pomyslales, ze producent moze na tym zarobic? Jaka jest roznica w konstrukcji silnika 140KM i 165KM? A jaka jest roznica w cenie?

 

Bo to nie trzyma logiki by sterownik firmy Denso dziwnym trafem był pasowny do silnika z Illinois.Nie wiem dokładnie czy akurat tam silniki są produkowane.

Twoja niewiedza to nie moja wina. Zerknij tu: http://www.areadiesel.com/Documents/pdf/ADS2009-017%28Denso-DeereAppsList%29.pdf i stanie sie jasnosc. Na swiecie jest kilku wiodacych producentow ukladow wtryskowych. Wiele firm produkujacych pojazdy korzysta z tych samych ukladow. A niektore opracowuja wlasne systemy (np. Deutz, Same, Caterpillar, Cummins, Yanmar czy Sisu).

 

Następna sprawa i według mnie najważniejsza-maksymalny moment obrotowy silnika.Dziś różnie jest definiowany,np."młoda krew" z BMW-u,Audi,Golfów powiada,że jezdzi na max.momencie obrotowym.Mnie uczono tak-max.moment obrotowy to są obroty silnika przy których następuje najefektywniejsze,pełne spalanie paliwa w cylindrach,Szybkie i najdokładniejsze ich napełnianie i opróżnianie.Następuje wyważenie układu tłokowo-korbowego oraz rozłożenie nacisków jednostkowych w tych elementach.Jaśniej po chłopsku-na wszystkich elementach ruchomych.np.sworzeń tłoka-tulejka korbowodu,czop wału-panewka głowna lub korbowa.Na tych elementach obciążenie jest równomierne.Między czopem wału,a panewką powstał klin olejowy i jest OKi.To co piszesz ty o zmniejszeniu dawki paliwa może jest realne,ale ja uważam że to niczym nie odbiega od oszczędności na paliwie,tak jak niektórzy rolnicy oszczędzali wlewając opałówe.Fakt,on na opale zaoszczędził ale ta oszczędność wyszła mu bokiem przy remoncie silnika lub pompy wtryskowej.

Mylisz sprawnosc silnika i moment obrotowy jako moment sily. Polecam lekture: http://en.wikipedia.org/wiki/Torque#Machine_torque

Nie chce jednak wchodzic w dywagacje teoretyczne. Zapytaj tych, ktorzy zmodyfikowali swoje ciagniki/samochody czy to modulami czy tez przez chip-tuning.

 

Walnełem byka-piszesz o zwiekszeniu dawki paliwa,a zmniejszeniu obrotów silnika.To nie tędy droga do oszczędności.

A ktoredy?

Wyjasnilem przeciez, ze oszczednosc polega na tym, ze mimo zwiekszenia jednostkowej dawki paliwa silnik uzyskuje wiekszy moment obrotowy co umozliwia prace na wyzszym przelozeniu, nizszych obrotach walu korbowego i przy mniejszym zuzyciu paliwa w jednostce czasu. A skoro mowimy o pracy z ta sama predkoscia to znaczy, ze przy tej samej wydajnosci ha/h ciagnik zuzywa mniej paliwa. Obawiam sie, ze nie potrafie jasniej tego wytlumaczyc.

 

pozdrawiam;

Witek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzypek    2

Kolego powtarzam jeszcze raz-bzdury piszesz.Niższe obroty i większe przełożenie-dobre.Skrzynia w JD ma nie jedną pompe hydrauliczną i ona potrzebuje obrotów jakie producent zaleca.Czyli według ciebie obroty silnika nie mają wpływu na skrzynie biegów.140-165 KM a silnik jest taki sam-też dobre!A wiesz co to są fazy rozrządu i czy na pewno są takie same?Tak,pojemność silnika jest taka sama ale czy komory spalania w glowicy lub denku tłoka są takie same?Stopień sprężania jest taki sam?Weżmy JD8520 z Power Shiftem,widziałem taką rzecz na pokazie orki i nie powiem robiło wrażenie.Serwis podczepił pług,ustawił jakąś funkcje w skrzyni biegów,obroty silnika na stałym gazie 1850 i w pole.Obroty silnika wahały się ,minus 150 a skrzynia automatycznie zmieniała biegi-pod górke redukcja,z górki wzwyż.I teraz w tej sytuacji co by pomógł twój fenomenalny tuning?Powiedz co będzie w ciągniku po twoim tuningu jak sytuacja jednak zmusi do dodania gazu i przekroczenia tych super ekonomicznych 1500Obr/m-ja rozumiem że komin będzie czerwony.Nikogo nie bede pytał o radość z tuningu,ale jeden Claasa tuningował i teraz czeka na sprawe w sądzie.Ha,ha.Jest to na AF.Każdy właściciel ciągnika gdy zadzwoni do serwisu swojej maszyny i nie musi to byc JD,z zapytaniem przy jakich obrotach silnika ma pracować w orce to uzyska odpowiedż i ta odpowiedż to nie są dane ot tak sobie wzięte.A dlaczego w ciężarówach w sytuacjach maksymalnego obciążenia silnika nie jest stosowany tuning tylko wtryskiwany do cylindrów Ad Blue?Przed żniwami stuningujesz mi silnik od 2266,zejde w pracy do obrotów silnika 1500.ale wcześniej przerobie koła pasowe żeby mieć te same zakresy prędkości młocarni,hydrostatu itd.To powiedz dlaczego akurat silnik kombajnu,wiekszośći marek ma pracowac przy 2400obr/min,a nie inaczej?

 

Jeszcze jedna sprawa która mi sie tu nie ima.Mniejsze obroty silnika,wieksza dawka paliwa i ekonomia.Nieprawda,bo mniejsze obroty silnika to wolniejszy wypływ spalin z cylindra.A co napędza turbosprężarke-spaliny.I gdy ich predkość (spalin)jest wolniejsza to co za tym idzie sprawność turbiny też mniejsza,czyli doładowanie spada.Paliwa wtryskiwanego w cylindzrze jest dużo przy małej liczbie obrotów silnika.A to się wiąże z efektywnością jego spalania.Przyjacielu jednak dziękuje ci za tuning.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×