Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Od niedawna jestem posiadaczem Renault 110.54 z rewersem elektrohydraulicznym. 

Pojawił się lekki problem ze sprzęgłem. Wciskam sprzęgło i ciężko wchodzi bieg - tak jakby nie do końca zasprzęglił. Jak już bieg jest załączony to ciągnik jeździ w przód i w tył bez żadnych problemów. 

Próbowałem odszukać jakiejś regulacji aby podciągnąć trochę to sprzęgło główne ale nie mogę nigdzie znaleźć ani linki ani dźwigni.

Czy jest w tych ciągnikach regulacja sprzęgła, którą można szybko przeprowadzić (bez rozpoławiania ciągnika)?

Opublikowano

Ale tam są dwa sprzęgła wielotarczowe. Żeby któreś ze sprzęgieł "ciągło" musi być podane ciśnienie oleju. Wciskając pedał sprzęgła nic się nie powinno dziać, gdyż ciśnie oleju jest podawane tylko gdy rewers jest ustawiony do przodu i do tyłu i nie jest wciśnięty pedał sprzęgła.  W tym traktorze biegi nie wchodzą za lekko, szczególnie jak traktor jeszcze się nie porusza.

Opublikowano

To by się zgadzało, ponieważ najciężej jest wbić bieg gdy traktor stoi.

Nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę działania tej skrzyni: jest sprzęgło główne - sterowane nożnie i sprzęgła wielotarczowe - sterowane poprzez rewers. 

Jadący traktor można zatrzymać przełączając rewers na neutralny lub wciskając sprzęgło nogą. 

Żeby przełączyć biegi 1-4 konieczne jest wciśnięcie sprzęgła nogą. Żeby jechać w przód lub w tył przełączenie rewersu góra-dół.

Nie mogę dojść na jakiej zasadzie u mnie w modelu działa sprzęgło nożne - co sprawia, że po wciśnięciu sprzęgła nogą traktor zasprzęgla. Czytałem o linkach, dźwigniach, o działaniu hydrauliki jak w Zetorze 7745 zasilanej płynem hamulcowym, o potencjometrze sterującym - rozwiązań podobno może być wiele.

Te ciężkawo wchodzące biegi mnie trochę zmartwiły i szukam możliwości podciągnięcia sprzęgła lub sposobu na sprawdzenie czy tam się szykuje coś poważniejszego aby teraz nie zajechać skrzyni poprzez zaniedbanie.

Nie posiadałem wcześniej traktora z taką skrzynią, uczę się, dlatego będę wdzięczny za każdą poradę, rozjaśnienie tematu. 

Opublikowano
1 godzinę temu, kamilTS napisał(a):

Nie mogę dojść na jakiej zasadzie u mnie w modelu działa sprzęgło nożne - co sprawia, że po wciśnięciu sprzęgła nogą traktor zasprzęgla. Czytałem o linkach, dźwigniach, o działaniu hydrauliki jak w Zetorze 7745 zasilanej płynem hamulcowym, o potencjometrze sterującym - rozwiązań podobno może być wiele.

Niema tam żadnych linek, dźwigni, jest potencjometr i zawory proporcjonalne.

Opublikowano

Rozebrałem i dostałem się do tego potencjometra. Ten potencjometr steruje sprzęgłem poprzez zawór proporcjonalny?

 

Możliwe, że uszkodzony potencjometr będzie przyczyną ciasno wchodzących biegów?

Opublikowano
2 godziny temu, kamilTS napisał(a):

Nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę działania tej skrzyni: jest sprzęgło główne - sterowane nożnie i sprzęgła wielotarczowe - sterowane poprzez rewers.

 Nie ma głównego sprzęgła są tylko 2 wielotarczowe. Najlepsze że jak ci ciągnik zgaśnie i nie podaje ciśnienia oleju to go na pych nie zapalisz. To samo jak byś chciał go silnikiem zahamować, to jak silnik zgaśnie to traktor zacznie swobodnie lecieć. (Brat tak wjechał do rowu z talerzówką bo był zaspany i przełączył za wysoki bieg i mu traktor zgasł)

Sprzęgło nożna rozłancza albo zaląncza wybrane przy pomocy rewersu sprzęgło wielotarczowe.

Sprzęgło nożne

3 godziny temu, kamilTS napisał(a):

Jadący traktor można zatrzymać przełączając rewers na neutralny lub wciskając sprzęgło nogą.

Jedna i druga czynność powoduje rozłączenie tego samego sprzęgła.

Co do biegów, jeśli nie zgrzytają, oraz jeśli po wrzuceniu traktor dalej stoi(nie ciągnie) to chyba nic złego się nie dzieje...

Opublikowano

To jaka może być przyczyna tego ciężkiego wbijania biegów?

Rewers działa bez zarzutów: zero zgrzytów, zero szarpnięć, rusza płynnie, zatrzymuje się, półbiegi zmieniają się bez zgrzytów, bez szarpnięć - jeśli rewers steruje tymi samymi sprzęgłami co nożna wajcha, to działanie tych sprzęgieł jest poprawne.

Ten potencjometr może dawać zakłamany sygnał i sprzęgło nie zasprzęgla poprawnie?

Opublikowano
54 minuty temu, kamilTS napisał(a):

To jaka może być przyczyna tego ciężkiego wbijania biegów?

Taka uroda tej skrzyni, mam tak samo, zwłaszcza jak zimny olej.

2 godziny temu, kamilTS napisał(a):

Ten potencjometr steruje sprzęgłem poprzez zawór proporcjonalny?

Dokładnie, próbowałem tam regulować,, skończyło się tym że po kilkunastu sekundach miga czerwona kontrolka. Poza tym nic się nie dzieje.

  • Like 1
Opublikowano

To trochę spokojniej mi się będzie teraz nim pracować wiedząc, że to dość normalny objaw. 

Ten potencjometr i tak sprawdzę z moim elektrykiem jutro żeby spać spokojnie. Poszukam jeszcze tylko jego danych technicznych jakie tam opory skrajne powinny być.

Dziękuje Panowie za wsparcie swoim doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v