Skocz do zawartości

Skręcenie sprzęgła kopaczki elewatorowej Z609/02


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry.
Po rozebrania całego napędu i przekładni chce całość złożyć w końcu. Wymieniłem krzyżak, wszystkie łożyska. Problem pojawił mi się przy składaniu sprzęgła z 10 kulkami. Na dokumentacji całość sprzęgła, blaszki sprzęgła dokręca się wysoką nakrętka z wycięciami na zawleczkę z plombą. U mnie tego nie ma. Jest tulejka nacięta z kawałkiem gwintu, cienka nakrętka i blaszka z odgięciami blokującymi samo-odkręcanie się. Nie robiłem oczywiście zdjęć przez pośpiech. Czy jest jakaś inna dokumentacja do innego modelu sprzęgła w tej kopaczce jak to skręcić czy też próbować to jakość skręcić tylko nie wiem jak daleko dokręcać ten stos blaszek aby napęd działał prawidłowo. Czy też może w tej kopaczce ktoś w PRL z uwagi na brak śruby koronowej i zawleczki zastosował taki dziwny patent z tuleją częściowo nagwintowaną i przeciętą wzdłuż ?

Dziękuję za wszelką odpowiedź.

M.K.

6525250500_1754839367.jpg

7408636100_1754839367.jpg

7815321000_1754839367.jpg

Opublikowano (edytowane)

to jest tulejka zaciskowa  od łożyska wahliwego...jak  podobne  nr 2 na zdieciu ... widocznie ktos zgubil orginalna nakretke ....dokup oryginalna nakretke jak na zdieciu i tyle ....

albo skrec jak bylo ...skoro trzymalo to bedzie chodzic 

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano

Witam i dziękuję

Z tego wynika, że to element nr 8 (docisk tarcz) był na sztywno dociśnięty do wspornika z ramienia kopaczki, a od strony łożyska były te trzy elementy dokręcone. Niestety śruby koronowej pod zawleczkę nigdzie nie można dostać ponieważ to jest nietypowa śruba M39x1,5. W sklepach rolniczych także nikt nie ma.

M.K.

Opublikowano

Dzień Dobry i dziękuję.

Dwie nakrętki po prostu skręcę razem zamiast zawleczki. Moje pytanie jest tylko takie jak przez zakontrowaniem mocno dokręcić te talerze sprzęgła pierwszą nakrętką ? Czy tylko do wyczuwalnego oporu aby kulki nie przeskakiwały ?

Dzięuję.

M.K.

Opublikowano

Witam

Kupiłem te trzy śruby ale okazały się bardzo duże kolubryny. Zakręciłem dość mocno chociaż jedną do połowy pierwszego otworu na zawleczkę i nie wiem co dalej. Jak zablokować aby się nie odkręciła. Czy chociaż połowę zawleczki chociaż wsunąć i zagiąć aby się nie odkręciła ? Na drugą nakrętkę zostało tylko parę gwintów. Nie wiem też jak mocno muszę dokręcić tą pierwszą nakrętkę aby za bardzo nie ścisnąć tych talerzy i tym samym nie zablokować sprzęgła na wypadek zablokowania taśmy przez kamień.

M.K.

20250827_174829.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez GranicaMen
      Cześć,
      Zależy mi na odtworzeniu koloru jak na obrazku żółty oraz niebieski. Coś tego typu raczej z tych jaśniejszych


      Zdjęcie pożyczone z internetu

    • Przez Brytan
      Witam panowie jestem na etapie zmiany wału napędowego Anny wraz z sprzęgłem wysypu . I kupiłem kompletny bęben z tą zębatką. Wiem że tam idzie uszczelniacz i napewno dwa łożyska 51106. U mnie tam wszystko rozpadło się w rękach więc nie mam pojęcia co i jak . Może mi ktoś podpowiedzieć co tam dokładnie idzie od której strony? 
      Z góry bardzo dziękuję 



    • Przez włodek
      Dzień dobry,
      Słuchajcie, potrzebuję pilnie Waszej pomocy. Jestem w trakcie remontu sprzęgła (tak to się chyba nazywa), chodzi o ten mechanizm wysypu. On działał ale ten wałek na którym jest tarcza i bęben miał już niesamowite luzy. Rozebrałem to. Po rozebraniu okazało się że ktoś tam już coś kombinował. W kole zębatym sprzęgła zamiast 2 tulejek jakie są w katalogu z częściami, były nabite jakieś rurki miedziane. Koło było już tak wyrobione że musiałem kupić nowe. W książce z częściami są jeszcze jakieś łożyska kulkowe wzdłużne których u mnie nie było. No pocudowane niemiłosiernie. Próbuję to składać zgodnie ze schematem z załącznika ale coś mi nie pasuje. Ma może ktoś z Was instrukcję napraw albo podpowie jak to powinno być poprawnie złożone? Może macie jakieś zdjęcia? 

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Miałem się pozbywać swojej sadzarki remprodex z racji tego że bez przerwy się zapychała ale że na rynku ciężko o coś lepszego w sensownych pieniądzach to w tym roku w marcu trochę ją poprawiłem, zrobiłem te zastawki gumowe bo u mnie już ich nie było wcale, dałem je z grubszej gumy i ten sezon już był lepszy i lepiej sadziła więc dam jej szansę. Ale ja nie o tym. Sadzarka aktualnie przystosowana jest do rozstawu 67,5cm bo tak zawsze sadziłem. Od przyszłego sezonu to zmieniam i przechodzę na rozstaw 70cm. I teraz mam do Was pytanie. O ile rozszerzenie tylnych redlic to nie problem o tyle nie wiem jak ogarnąć te przednie. Zapożyczyłem zdjęcie z sieci i zaznaczyłem na nim o które dokładnie chodzi. Czy je też się jakoś rozszerza? Wydaje mi się że tak tylko jak patrzę jak to jest połączone to mam pewne obawy bo tyle wystarczy tylko przesunąć na tych jarzmach. Przednie co prawda też mają jarzma ale one są połączone tak jakby z tym całym zasobnikiem i pojęcia nie mam jak to poszerzyć. Pomoże ktoś?
       

    • Przez JacekKliemann
      Witam serdecznie drugi sezon mamy Kombajn do ziemniaków Grimme 75-40 SE 2000r bez własnej hydrauliki (hydraulika z traktora)
      pracuje on z Zetorem Proxima 7441 z 2005r 8000h
      w ubiegłym sezonie jak i teraz dalej borykam się z grzejącym się olejem przekładniowym.
      Po godzinie kopania olej jest bardzo gorący a po 5h węży i tylnego mostu nie da się dotknąć dłużej niż sekundę.
      dorobilismy już wolny spływ 
      wymiana oleju i filtrów w skrzyni i w kombajnie
      pomoglo tyle że olej po prostu się wolniej grzeje, ale problem jest nadal, kiedy tylko mogę to wyłączam hydraulikę żeby chwilę się schłodziła np. Na uwrociach i wyładunku.
      podejrzewam już wyjechana pompe bo traktor ma już 20 lat i na zimę będziemy wymieniać, jednak co jeśli to nie pomoże?
      Rozwazam jeszcze dołożenie chłodnicy oleju, ale to już duże koszta i przeróbki.
      Może ktoś coś doradzi, w kwesti ustawień kombajnu może coś robię źle czy warto by było zmniejszysz przepływ w kombajnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v