Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W liczniku jest regulacja obrotów, ale jak nikt nie ruszał to możliwe że punkt pracy sie zmienił na skutek jakiegoś zimnego lutu. W tym modelu nie ma licznika mtg a to co jest działa niezależnie od obrotomierza i jest to licznik godzin. Jedyne co łączy te dwa obwody (obrotomierz i licznik godzin) to prosty stabilizator na diodzie i tranzystorze który obniża umowne 12V i pi razy oko stabilizuje napięcie na poziomie 7,5V. Pytanie czy obie usterki nastąpiły jednocześnie?

Opublikowano

Jeśli masz jakiekolwiek pojęcie to zdemontuj plastikową osłonę deski tak aby było dojście do licznika od tyłu i na pracującym silniku dokładnie po drugiej stronie obrotomierza są trzy wyprowadzenia śrubowe - dwa skrajne to zasilanie licznika i ma być na nim napięcie takie jak w instalacji czyli umownie 12V a środkowy to przewód z alternatora i nie jest to kontrolka tylko wyprowadzenie bezpośrednio z uzwojenia stojana czyli ma być na nim napięcie przemienne. Na wolnych obrotach jest tam około 63Hz i wtedy na obrotomierzu jest około 800obr/min. Jeśli jest inaczej tzn większa częstotliwość a silnik pracuje jak na wolnych obrotach  to problem z alternatorem a jeśli zasilanie jest i częstotliwość ok to problem z obrotomierzem.. Należy posiadać do tego miernik który mierzy częstotliwość. Pomiar jest wykonywany bezpośrednio na obrotomierzu. Jakby co to obrotomierz zrobiony jest na SAK 215 i jest info o nim na necie.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v