Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem dotyczy półbiegów w Valtrze G Hitech, Skrzynia Powershift. Na połbiegach 1 3 5 silnik reaguje spadkiem obrotów jakby dostał obciążenia, najbardziej jest to zauważalne na 5, prawie przygasa. Sprawdzone ćiśnienia na złączach diagnostycznych skrzyni,

1- 18 bar bieg 6, 12 bar bieg 5

2- 12 bar bieg 1 3 5

3- 18 bar bieg 2, 12 bar bieg 1.

Elektrozawory wyżej wymienionych wyjść sprawdzone,  gdzie jeszcze można szukać przyczyny? Jakie powinny być ciśnienia na sprzęgłach?

Opublikowano

Z takimi różnicami w ciśnieniach to ja nie wiem czy ona przejdzie. Można spróbować ale raczej niektóre sprzęgła tracą szczelność te 12 bar to tak chyba troszkę przy mało. 

Opublikowano

Ciągnik po wymianie pomp hydraulicznych. Pompy na rozgrzanym oleju nie dawały prawidłowego ciśnienia. Przed wymianą problem z półbiegami był zauważalny tylko na 5. Czy to możliwe że objawy z półbiegami 1 3 5 powodują jakąś kolizję co doprowadziło do uszkodzenia pompy?

Opublikowano

Diagnostyka potrzebna kto ci odpowie wróżka? Wystarczy że któryś półbieg produkuje opiłki zamęczył pompę i tyle. A może to pompa zdechła i zaopiekowała układ? Tak sobie może my podyskutować.  Ciśnienie się waha w zależności od biegów więc najprawdopodobniej na niektórych nie ma szczelności takiej jak ma być. Jakie jest ciśnienie systemowe bez ruszania półbiegami? Jest stałe?

Opublikowano (edytowane)

Mierzyłem ciśnienia na gniazdach wyjścia przy pompie. Schematy z zaznaczonymi gniazdami 1 2 3 załączam poniżej. Ciśnienia były następujące.

GNIAZDO 1 - 20 bar na 1  3 5 półbiegu, na pozostałych 24 bar

GNIAZDO 2 - 14 bar na 1 3 5 półbiegu, na pozostałych 19 bar, w katalogu części przy tym złączu podana była wartość 12 bar.

GNIAZDO 3 - 16 bar ciśnienie stałe na każdym półbiegu.

W ciągniku nie wyskakują żadne błędy na wyświetlaczu. Na połówkach 2 4 6 jeździ bez żadnych objawów na każdym zakresie.

Ciągnik ma około 1000 mtg

 

01.jpg

02.jpg

Edytowane przez paw86
Opublikowano
W dniu 14.03.2025 o 19:50, robert1226 napisał(a):

Znaczy nie był wymieniany .

Olej nie był wymieniany tylko filtry na 600 mtg. Kalibracji skrzyni też nie robiłem. Myślisz że może to pomóc? Masz może procedure do kalibracji?

Opublikowano

Wymiana oleju nigdy nikomu nie zaszkodziła,  my mamy ok 1300 i właśnie jest druga wymiana olejuw skrzyni .

Jeszcze kwestia jak ty się z tym ciągnikiem a raczej z olejem obchodziłeś czy nie podpinałeś do hydrauliki zewnętrznej co popadnieczy dbałeś o czystość oleju.

Opublikowano

Tylko że pozostałe połówki i przełączanie zakresów chodza bez zarzutu. Olej chciałem wymienić przy 1200 chociaż w zaleceniach jest 1800. Maszyny z hydrauliką z którymi pracował były tylko do niego.

Opublikowano

Acha to się trzymaj tych ich intrwałow to na części nie wyrobisz , w silniku też co 700godzin wymieniasz bo o ile się nie mylę to tak zalecają. 

Na pierwszym serwisie  były tylko filtry od skrzyni wymienione to bolą w nich taka szarą mąż,  przy pierwszej wymianie oleju tej mazi było już tylko troche a teraz jak w sobotę był olej spuszczony to praktycznie czysty już jest , bo wolę wyjść 1000zl na olej I filtry niż skrzynie remontować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v