Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proszę o poradę, nowy balanser i tak oto układają się mechanizmy wyważające (pierwsze zdjęcie), na drugim i trzecim dwa inne balansery, oryginalne, tego samego typu. Po rozebraniu nowego i obróceniu jednego z mechanizmów (tego bez walka napędowego) o jeden ząbek, w tej samej pozycji do zdjęcia (czwarte zdjęcie) jako tako się to wyrównuje, ale z drugiej strony, pod blachą na 4 śruby pojawia się różnica rzędu 6-7mm względem siebie (ostatnie zdjęcie). W starych jest idealnie równo. Dodatkowo pracuje to tak na sucho:

Podczas gdy stare są praktycznie bezgłośne. 

Decyzja o wymianie poszła ze względu na fakt że silnik jest po kapitalce i jak się nagrzeje to rzęzi z okolic miski olejowej, tak jak przed remontem, a ze starego silnika został tylko balanser i rozrząd (piasta i tuleja mosiężna koła pośredniego nowa).

Ten nowy raczej nie nadaje się do założenia czy można zakładać?

Mam jeszcze taką myśl, żeby wyciągnąć na próbę mechanizm wyrównoważający i zostawić samą pompę, ale czy to mądre? Tylko na próbę czy dźwięk nadal będzie słyszalny.

IMG20250210164418.jpg

IMG20250210164450.jpg

IMG20250210164535.jpg

IMG_20250210_171656.jpg

IMG20250210180152.jpg

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano
1 minutę temu, lukbold napisał(a):

Sprawdź sobie tulejki na trybie pośrednim rozrządu... 2 lata szukałem rzężenia. a to z filmu podejrzewam że będzie masakra jak pójdzie na obroty

Wymienione razem z piastą.

Opublikowano (edytowane)

image.png.35ac32a2b06e3ec1f22b6502b3b0b673.png

W książce napraw zapisano że musza być na tym samym poziomie ciężarki a ponadto linia poprowadzona przez otwory tryba napędowego ma być jak na rysunku

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, lukbold napisał(a):

 

Rzut jest jak rozumiem na przód silnika, od strony rozrządu?

W tej pozycji, gdy mechanizmy są na dół, po przestawieniu zęba jako tako się to zgrywa, co widać na zdjęciu.

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

tak, z kółkiem. Zauważ że ten schemat z książki to do góry nogami. Szczegółów już nie pamiętam ale trochę zabawy było żeby mi się to ustawiło po tym jak łożyska zmieniałem w oryginalnym balanserze

Opublikowano (edytowane)

Tak się tylko wydaje, to olej i refleksy świetlne. Te ośki wchodzą w tulejkę, nie łożysko igiełkowe.

Dziwne jest to, że w obydwu balanserach ustawienie tych otworów jest podobne i nie zgrywa się z tym co jest pokazane w książce. Mówię o tych oryginalnych nie nowym.

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

powinieneś złożyć to zgodnie z instrukcją gdyż będą problemy z wibracjami w czasie pracy silnika . wałki obracają się dwukrotnie szybciej niż wał korbowy

Opublikowano (edytowane)

Balanser zwrócony do sprzedawcy, prawdopodobnie zostanie stary i nowa pompa oleju, skoro pracuje lepiej niż nowy zamiennik. 

Próbowaliśmy również wyciągnąć mechanizmy wyważające i spróbować z samą pompą, ale niestety to się nie udało bo ze względu na wymontowanie ich, stracił ciśnienie oleju w silniku, przez magistralę smarującą te mechanizmy.

Edytowane przez Rasoir
Opublikowano

Zamówiłem dziś jeszcze w Bepco na próbę, zobaczymy czy jakość będzie lepsza czy to samo, droższy o 400zł bezpośrednio u producenta.

Opublikowano

Ten z Bepco, a właściwie Total Source o wiele lepszy, jakość wykonania samych mechanizmów balansujących czy odlewu. Założyliśmy, ciśnienie na gorącym silniku z 3,5 poszło do 5, po dodaniu gazu jest 6. Denerwujące mnie dźwięki ustały. Jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v