Skocz do zawartości

Usunięcię dpf KUBOTA M4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto to inna bajka. Moc max używa się sporadycznie. Oczywiście w ciągniku który jest pomocniczy i rzadko pracuje z pełną mocą też będzie chodziło. Ale w takim który robi w polu na praktycznie max zapotrzebowaniu mocy a moc jest podniesiona ponad maxymalny pułap  dla danej wersji żywotność może ulec skróceniu.

Opublikowano

Widzę ze co niektórzy nie widzą co piszą. Robię to na codzień w różnych maszynach budowlanych ciężarowych rolniczych. Moje obiektywne zdanie jest takie jeżeli jest to nowy sprzęt ni warto nic się czepiać bo do tych 2000tus mth wychodzi spokojnie ale później robią się schadzki. Dodam ze niektóre sterowniki ECU są a w szczególność w rolniczych pisane na kolanie w taki sposób aby jak najmniej informacj podał dla użytkownika ze np się wypala albo się nie wypala albo w jakim stopniu zapchany. Jakby te wszystkie systemy były tak idealne to by się to nie psuło a UE o to właśnie chodzi aby trochę podziałało a później szrot i interes się kręci na częściach na maszynach itd. Dodam ze robią z nami co chcą czytałem ostatnio ze największy przewoźnik Ukrainy zamówił nowe scanie nowe modele z silnikiem E5 a nie E6 wiadomo dla czego Scania e5 posiadała tylko zawór Egr z adblue bez dpf. A na koniec dodam wam zdjęcie jak potrafi być zapchany układ wylotowy i sterownik silnika nie zgłasza żadnych problemów jest to ciężarówka MAN a sterownik silnika Man i Fendt to jest to samo 

IMG_4386.jpeg

IMG_4384.jpeg

  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, ziutek92 napisał(a):

Widzę ze co niektórzy nie widzą co piszą. Robię to na codzień w różnych maszynach budowlanych ciężarowych rolniczych. Moje obiektywne zdanie jest takie jeżeli jest to nowy sprzęt ni warto nic się czepiać bo do tych 2000tus mth wychodzi spokojnie ale później robią się schadzki. Dodam ze niektóre sterowniki ECU są a w szczególność w rolniczych pisane na kolanie w taki sposób aby jak najmniej informacj podał dla użytkownika ze np się wypala albo się nie wypala albo w jakim stopniu zapchany. Jakby te wszystkie systemy były tak idealne to by się to nie psuło a UE o to właśnie chodzi aby trochę podziałało a później szrot i interes się kręci na częściach na maszynach itd. Dodam ze robią z nami co chcą czytałem ostatnio ze największy przewoźnik Ukrainy zamówił nowe scanie nowe modele z silnikiem E5 a nie E6 wiadomo dla czego Scania e5 posiadała tylko zawór Egr z adblue bez dpf. A na koniec dodam wam zdjęcie jak potrafi być zapchany układ wylotowy i sterownik silnika nie zgłasza żadnych problemów jest to ciężarówka MAN a sterownik silnika Man i Fendt to jest to samo 

Cytuje post pod postem by ci pokazać, że o tych niektórych to o sobie piszesz. 

2000tys mth to w sumie daje 2 miliony. Gruba pomyłka jak na kogoś kto cyferki w softach ponoć zmienia.

Softy jak twierdzisz pisane na kolanie w zasadzie w żadnym pojeździe nie tylko maszynie rolniczej ale i aucie osobowym czy dostawczym nie pokazują kiedy się wypala i jak jest zapchany.

Nie tylko UE robi z nami co chce. Podobne konstrukcje w układach wydechowych stosowane są w USA Kandzie Australii i wielu innych państwach nawet w maszynach czy pojazdach osobowych ciężarowych produkowanych tam na tamtejszy rynek.

Zdjęcia które wstawiłeś to zapchany układ wydechowy przez skrystalizowany mocznik. Czyli te Scanie które ponoć kupił ktoś na UA bez dpf równie dobrze mogą się zapchać jak na zdjęciach.

Oczywiście unia ma wiele głupich pomysłów ale ktoś kto się naprawdę na tym zna wie, że to działa wystarczy obejrzeć układ wydechowy przed dpf i za dpf. By zobaczyć olbrzymie różnice. Problemem jest niestety awaryjność układów ad blue i niechlujstwo i nie wiedza użytkowników. I szkoda, że np UE nie naciska na producentów by układy były bezawaryjne a np w układach ad blue była wymuszona unifikacja części co by znacznie obniżało koszt tych dość prostych układów. A w zamian wymyślają kolejne normy i inne głupoty.

Opublikowano

Gdyby nie fakt, że w przypadku błędu, zbyt niskiego poziomu adblue czy też zapchania filtra DPF ograniczane są obroty silnika to nie sprawiałoby to takiego problemu. W moim Proxima power przy zapchania filtra dpf piszczał komputer ale nie ograniczył obrotów i można dalej pracować a w tych nowoczesnych nie da rady tym pracować tylko od razu wzywać serwis albo firmę co zajmuje się usuwaniem tego dziadostwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MF6190
      Witam,
      Mam problem z odpaleniem minitraktorka kubota bulltra b1-17 tzn. silnik ledwo kręci 2-3 razy mimo że biorę na kablach z dużego aku 800A, co to może być rozrusznik czy świece żarowe ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
    • Przez sw_kamil
      Witam. Czy ktoś orientuje się w jakim formacie terminal tellus przyjmuje obrys pola? 
      Posiadam w programie xfarm dokładne obrysy pól, dwa pozostałe ciągniki przyjęły bez problemu a Kubota nie przyjmuje , a chciałbym w każdym ciągniki mieć identyczne granice pola 
    • Przez MF6190
      Witam,
      poszukuje instrukcji obsługi i instrukcji napraw do kuboty bulltra b1-17, muszę zdemontować przednią oś i wymieć sprzęgło, dlatego potrzebuje jakiejś instrukcji jak ustawić sprzęgło. Może ktoś ma jakąś literaturę do tego modelu i chce się podzielić albo wie gdzie mogę taką dostać. 
    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam minitraktor Kubota GL320 Grandel. Chciałbym w niedługim czasie wymienić kilka rzeczy.
      Dokładnie chodzi mi o wymianę oleju silnikowego, w przednim moście, hydrauliczny i w skrzyni biegów.
      Jakie muszę kupić do niego oleje oraz filtry? Co możecie polecić? Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v