Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Od niedawna mam problem z przednim napędem. Dokładnie to cos w nim hałasuje. Tak jakby turkotanie przy każdym obrocie kół. Na ta chwile ciężko mi stwierdzić czy to z przedniego mostu czy z okolic przystawki.

Kilka lat temu miałem obrobione tryby w przednim moście i wtedy hałasowało bardziej przy skręcaniu a teraz coś słychać przy jeździe na wprost. Przy skręcaniu jest cicho. Przy wyłączonym napędzie też nic nie słychać.

Olej w przodzie wymieniony jakieś 3 lata temu na 80w90LS

Łożysko podpory wału sprawdzone.

Jest możliwe żeby tarczki w przednim układzie różnicowym lub przystawce tak się zachowywały?

Miał ktoś taki problem, coś doradzi?

 

Skrzynia mechaniczna z elektrohydraulicznym załączaniem napędu.

 

Edytowane przez mariusz1304
Opublikowano (edytowane)

Wczoraj kręciłem na podniesionym przodzie z założonym walem i nic nie słyszałem, ale dzisiaj drugie podejście. Wał zdjęty i spróbowałem kręcić bez wału. I faktycznie coś słychać w moście.

Olej spuszczony i nie wygląda najlepiej. Widać w nim metaliczne drobiny. Możliwe że po poprzedniej wymianie ataku most nie był dokladnie wyczyszczony. Wkładałem przez korek magnesik ale nic grubszego nie wyciągnąłem.

Może zanieczyszczony olej ma wpływ na tarczki w układzie różnicowym.

Na ta chwile chyba zaleje nowym olejem żeby chociaż przepłukać most i zobaczę czy jest jakaś poprawa.

Jak nie to będzie trzeba rozebrać.

Edytowane przez mariusz1304
Opublikowano

Rozebrałem przedni most, oczywiście tryby wyciete.

Mam już nowy zestaw teraz tylko takie szybkie pytanie.

Z której strony powinien być ten duży tryb bo patrząc na zdjęcia z netu to poprzednio chyba ktoś to złożył odwrotnie.

 

IMG_20241229_183857_919.jpg

IMG_20241229_183912_884.jpg

Wkład ataku do mostu wchodzi tak jak teraz na zdjęciu, korek spustu oleju jest na dole. Tylko pytanie czy ma być tak jak na pierwszym czy na drugim zdjęciu bo to chyba istotną różnica.

Opublikowano

Gdyby ten tryb był założony odwrotnie to po właczeniu napędu i próbie ruszenia albo by cos urwało alb udusiło silnik (w najlepszym wypadku).  Odwrotne założenie tego tryba skutkuje tym ze tylne koła ciągną do przodu a przednie do tyłu.

Opublikowano

Faktycznie Kolego masz rację.

Zadałem to pytanie bo u mnie wkład do mostu wygląda tak

IMG_20241231_131402_299_1.jpg

A szukając po necie znalazłem sporo zdjęć z trybem po drugiej stronie. I mnie to zmyliło.

Tak to już jest jak się maszyny nie posiada od nowości i nie wiadomo kto tam już grzebał...

 

Poniżej zdjęcie z netu..

wpx_dc924bbb4aa76b498cd74c41686843ec.jpeg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.12.2024 o 18:46, mariusz1304 napisał(a):

Rozebrałem przedni most, oczywiście tryby wyciete.

Mam już nowy zestaw teraz tylko takie szybkie pytanie.

Z której strony powinien być ten duży tryb bo patrząc na zdjęcia z netu to poprzednio chyba ktoś to złożył odwrotnie.

 

IMG_20241229_183857_919.jpg

IMG_20241229_183912_884.jpg

Wkład ataku do mostu wchodzi tak jak teraz na zdjęciu, korek spustu oleju jest na dole. Tylko pytanie czy ma być tak jak na pierwszym czy na drugim zdjęciu bo to chyba istotną różnica.

Z ciekawości to podwójne łożysko całe co trzyma wałek ataku?

Edytowane przez Kvl
Opublikowano

Tu sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana. Tryby były wymieniane kilka lat temu zaraz po zakupie tego ciągnika na takie jak były zamontowane czyli policzono ilość zębów i taki atak został założony. Traktor praktycznie nie porusza się po asfalcie więc jakoś to chodziło. Teraz przy zamówieniu nowego zestawu dobrano mi go według tabliczki z mostu i numeru Vin.

Okazało się że w porównaniu do poprzedniego zestawu jest różnica dwóch zębów.

Zobaczymy ile teraz pwytrzyma.

Wygląda na to że handlarze jak sprowadzili ciągnik z zagranicy to wsadzili tam taki zestaw jaki mieli pod ręką i tyle...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v