Skocz do zawartości
marcin2002

claas mercator 60

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin2002    0

Witam

mam problem ze skrzynią biegów, otóż cos zaczelo mi w niej pukać,jak nie ma włączonego biegu, a jak dam wsteczny to strasznie churczy a na innych biegach też ale mniej. To sie zaczęło podczas cofania pod góre na przyspieszaczu. wie ktoć co mogło się stać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

możliwe że łożysko poszło(lub juz się z nim coś dzieje) w szkrzyni, sprawdź czy to koło ma luzy, u mnie są ale nic nie stuka.

A sprawdzałeś przy wariatorze? u mnie właśnie poszło po wykoszeniu 20ha, było wymieniane na jesieni, jesden sezon wykosiło sie a w tym to skoszone z 0,5ha i poszło, kupione było polskie, bysmy założyli stare niemieckie ale juz na nowy wał(bo się urwał przy tamtej wymianie łożyska) tylko że niemieckie było wyrobione od wewnątrz ze na nowym wale chodziło luźno :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2002    0

też mi sie wydaje że to łożysko,odkręciłem tylko osłone ale nie ma tam za bardzo luzu, jak kosiłem pszenice to właśnie się to zaczęło aż się bałem jeździć żeby się cos tam nie rozwaliło, ale jakoś skonczyliśmy i teraz trzeba będzie rozbierać skrzynie. rafalkom555 a ty rozbierałeś skrzynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafalkom555    13

nie nie, skrzynia nie ruszana :D

przy wariatorze łozysko poszło, to musielismy wszytkie siajby z druiej strony wyciagać i do tego wał, aby obudowe łożyska wybić(wewnętrzna strona poszła, a od zewnatrz nie, tyle razy młotem walone z przecinakiem, boszem próbowane i nic a z drugiej strony 2razy walneło sie i poszła obudowa na 4cześci :P a i po zrobieniu tego z drugiej strony jest ta 1siajba co jest obudowa przykręcona to tutaj na tego klina obcieło co wchodzi dziurko przez wał, bo ten co wystaje troche spiłowaliśmy bo nie chciał wejść, a teraz wał nam sie przesówa, trze obudowa wariatora o tuleje w kombajnie, ale ta tuleję kupilismy za 200zł po sezonie i teraz w zimie się ją wymieni :) może ta tuleja to jest to że sie wał przesówa B)

 

a i my już wiedzielismy że to coś jest przy tym wariatorze(tam jest taka osłona od środka była taka wyrobiona żę są 2części z niej i pomiedzy tymi częściami jest 1cm luzu, oryginalna koszt 250zł, a my dotoczylismy za 60zł, ale musieliśmy z 9-10razy zdejmować i szlifować bo nadal ocierało, za 3razem to juz była wprawa w zdejomowaniu wariatora) ale nie mielismy ściągacza i pojechalismy kosić, przez droge jechał tata bez pszyśpieszacza(ursusem w 4biegowej skrzyni jechałem 3 a po górkę to musiałem sobie najpierw zrobic pewną odległosć aby nie zmieniac biegu) w jedną stronę na polu tata przejechał, w drugą i na nawrocie na wstecznym dał prześpieszacz i poszło łożysko B) była akcja, 4km do domu holowania został 1km(zjechane z głownej drogi) a tu je*ne** opona przednia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin2002    0

no tak to jest jak nie urok to .... nam też poszła opona tyle że w tylnim kole do domu jechaliśmy bez powietrza bo niewiedzielismy że coś sie stało. My tak i musimy skrzynie rozebrać bo musimy wymienić koło 2 biegu bo połowe zębów niema i sprawdzić co jest grane, teraz bedzie czas na to to sie bedzie robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

u mnie tez w zimie sie wymieni ta tuleję, jeśli nadal wał będzie sie przesuwał to chyba made in ukraina,bo co tu można zrobić aby się nie przesówał, ta stara tuleja może byc już wytarta i może dla tego :)

silnik chodzi pięknie, dymek aby puści przy załączaniu młocarni i hedera gdy dodaje sie gazu, ale tylko 1sekundę :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
×