Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
40 minut temu, Alchemik napisał:

Na jakim ciągniku jest założona ta PE- 0.8? Jumz 6KM/KL, czy 6AM/AL, czy jeszcze starszy? 

Kierownica w którym miejscu?

Kierownica na środku 

56 minut temu, Alchemik napisał:

Na jakim ciągniku jest założona ta PE- 0.8? Jumz 6KM/KL, czy 6AM/AL, czy jeszcze starszy? 

Kierownica w którym miejscu?

A dokładnie  nw jaki model wiem że wersja rolnicza

Opublikowano

Wersja rolnicza w sumie powinno mówić się na osprzęt dla odróżnienia od ,,budowlanej" 

,, Budowlaną" zrobiono w fabryce i baza był ciągnik Jumz, zależnie od lat w różnych wersjach. Czasami nie mają one 5 biegu, brakowało wałka WOM. Przerobienie na ciągnik rolniczy to dłuższa chwila.

Osprzęt ,,rolniczy" był montowany najczęściej przez importera, ale na wschodzie da się go dalej osobno kupić w wersji na różne modele Jumz, czy na MTZ. To bardziej na zasadzie ładowacza czołowego. Da się zdemontować i założyć w ciągu kilku godzin. 

PE-0.8 jest zazwyczaj na 6AM ( kierownicą po prawej) 

Na 6KM ( duża kabina, kierownica na środku, 1/4 innych części w skrzyni, inne hamulce) jest zazwyczaj nowszy osprzęt PE-F-1 (PE-1)

Teraz nie pamiętam, a nie mam komputera z katalogiem pod ręką, a ruska strona z wersja online nie działa ( wieczorem sprawdzę) serwo jednak wydaje mi się teraz, że  chyba mimo kierownicy na środku jest zamontowane tak samo. Może ktoś inny szybciej odpowie. Przy gotowcach nie widzę rozróżnienia, ale to nie jest miarodajne, bo sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają.

 

Opublikowano
4 godziny temu, Alchemik napisał:

Wersja rolnicza w sumie powinno mówić się na osprzęt dla odróżnienia od ,,budowlanej" 

,, Budowlaną" zrobiono w fabryce i baza był ciągnik Jumz, zależnie od lat w różnych wersjach. Czasami nie mają one 5 biegu, brakowało wałka WOM. Przerobienie na ciągnik rolniczy to dłuższa chwila.

Osprzęt ,,rolniczy" był montowany najczęściej przez importera, ale na wschodzie da się go dalej osobno kupić w wersji na różne modele Jumz, czy na MTZ. To bardziej na zasadzie ładowacza czołowego. Da się zdemontować i założyć w ciągu kilku godzin. 

PE-0.8 jest zazwyczaj na 6AM ( kierownicą po prawej) 

Na 6KM ( duża kabina, kierownica na środku, 1/4 innych części w skrzyni, inne hamulce) jest zazwyczaj nowszy osprzęt PE-F-1 (PE-1)

Teraz nie pamiętam, a nie mam komputera z katalogiem pod ręką, a ruska strona z wersja online nie działa ( wieczorem sprawdzę) serwo jednak wydaje mi się teraz, że  chyba mimo kierownicy na środku jest zamontowane tak samo. Może ktoś inny szybciej odpowie. Przy gotowcach nie widzę rozróżnienia, ale to nie jest miarodajne, bo sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają.

 

Wygląda tak po ściągnięciu spychu bo miał na przodzie przy kupnie 

Snapchat-859709256.jpg

4 godziny temu, Alchemik napisał:

Wersja rolnicza w sumie powinno mówić się na osprzęt dla odróżnienia od ,,budowlanej" 

,, Budowlaną" zrobiono w fabryce i baza był ciągnik Jumz, zależnie od lat w różnych wersjach. Czasami nie mają one 5 biegu, brakowało wałka WOM. Przerobienie na ciągnik rolniczy to dłuższa chwila.

Osprzęt ,,rolniczy" był montowany najczęściej przez importera, ale na wschodzie da się go dalej osobno kupić w wersji na różne modele Jumz, czy na MTZ. To bardziej na zasadzie ładowacza czołowego. Da się zdemontować i założyć w ciągu kilku godzin. 

PE-0.8 jest zazwyczaj na 6AM ( kierownicą po prawej) 

Na 6KM ( duża kabina, kierownica na środku, 1/4 innych części w skrzyni, inne hamulce) jest zazwyczaj nowszy osprzęt PE-F-1 (PE-1)

Teraz nie pamiętam, a nie mam komputera z katalogiem pod ręką, a ruska strona z wersja online nie działa ( wieczorem sprawdzę) serwo jednak wydaje mi się teraz, że  chyba mimo kierownicy na środku jest zamontowane tak samo. Może ktoś inny szybciej odpowie. Przy gotowcach nie widzę rozróżnienia, ale to nie jest miarodajne, bo sprzedawcy sami nie wiedzą co sprzedają.

 

Skrzynia 4 do przodu i 1 do tyłu 

Opublikowano

To o ile jest w skrzyni tryb 5 biegu, to jest zablokowane grzebieniem możliwość wybrania 5 biegu. 

Jest też do wyboru reduktor i mamy spowolnione biegi

20230717_094404.png

images-26.jpeg

Powyżej 5 bieg odblokowany 

A tak wygląda grzebień gdzie jest zablokowany 5 bieg 

20230717_170648.jpg

 

Opublikowano
11 godzin temu, Alchemik napisał:

Na jakim ciągniku jest założona ta PE- 0.8? Jumz 6KM/KL, czy 6AM/AL, czy jeszcze starszy? 

Kierownica w którym miejscu?

No db ale mi chodzi czy można zrobić i jak zrobić wspomaganie na orbitrolu

Opublikowano

Trochę było już na forum

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/752686-orbitrol-w-jumzie/

 

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/285320-przerobka-na-orbitrol-w-jumzie/

I jest tego więcej.

O model ciągnika pytam, bo były różnice w ciągnikach i jak się czegoś  szuka to lepiej znaleźć do wersji jaką mamy niż do tej drugiej.

Po kabinie patrząc i kierownicy to raczej 6KM chyba, że ktoś robił jakiś mix. Tam powinno być serwo i jak sprawnie działa pompa ( można chyba włożyć rozmiar większą nsz16) i samo serwo i nie jest wszystko zastane to jakoś to działa. 

Na orbitrol są gotowe kompletne zestawy do kupienia. Można rozejrzeć się za takim, albo się na nim wzorować. 

Samo serwo jest na 95% bliźniacze jak w MTZ i da się je naprawiać.

Może przyda się ruska stronka z rysunkami i numerami części. Są tam różne generacje Jumz.

https://www.autoopt.ru/auto/catalog/tractor/umz/umz-6kl/59

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v