Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Założyłem wzmacniacz momentu i dla pewności manometr ciśnienia mikropompki. Podejrzewam że mikropompka może być słaba bo po rozgrzaniu na niskich obrotach ciśnienie spada do 6 tylko zastanawia mnie czemu w pracy czy w transporcie nawet na żółwiu wskazywał na manometrze nie stoi powiedzmy na 11 tylko skacze między 8 a 12. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić rozdzielacz pod deklem skrzyni? Po przełączeniu na zająca ciśnienie spada do 5 i rośnie na te 11 ale skacze. 

Opublikowano

Wzmacniacz nowy czy po regeneracji ?

wszystko we wzmacniaczu wymieniałeś ?

w pracy sam się włącza żółw na wolnych obrotach ?

masz chłodnicę oleju ze skrzyni ?

skacze ci ciśnienie jak masz włączony przedni napęd lub WOM ?

Opublikowano (edytowane)

Wzmacniacz kupiłem używany ale wszystko wymieniłem co było do wymiany. Nie zaobserwowałem żeby włączał się żółw na wolnych obrotach z tym że raczej przy dojeżdżaniu do wróciła sam przełączałem na żółwia bo pisze że niby nie można poniżej 1200 obrotów na zającu w dodatku to ciśnienie skakało więc nie ryzykowałem. Na napędzie i włączonym wałku ciśnienie tak samo się zachowuje. Chłodnicy oleju nie mam. Olej nowy lux 10. 

Edytowane przez MatiTM
Opublikowano

chłodnicy nie masz więc się nagrzewa olej więc ciśnienie spada lux 10 to także olej o innej gęstości więc jak się nagrzeje to robi się jak woda i spada ciśnienie. że wzmacniaczem jest tak jak go wymieniasz to wymieniasz i mikro pompkę bo roboty z rozpolawianiem dużo a mikropo.pka dobrej jakości to tylko 400 zł . najprawdopodobniej Popka siadła albo masz ubytek ciśnienia to co pompka napędza

Opublikowano

Chłodnicy oleju w 4-ro cylindrowych chyba nie ma seryjnie. Olej zalałem taki bo wszędzie pisało że Hipol6 za gęsty. Dziwi mnie tylko że skacze to ciśnienie i potrafi dobijać do 12. 

Opublikowano

nie wiesz czy manometr masz dobry. chłodnice były w 4 ja w 1002 rocznik 80 i ma chłodnice. na hipolu chodzą u mnie 3 ursusy już po 40 lat chodzą i jest ok

Opublikowano
3 godziny temu, MatiTM napisał:

sam przełączałem na żółwia bo pisze że niby nie można poniżej 1200 obrotów na zającu

A poczytaj jeszcze raz bo chyba jest odwrotnie

Opublikowano
12 godzin temu, malinalbe napisał:

nie wiesz czy manometr masz dobry. chłodnice były w 4 ja w 1002 rocznik 80 i ma chłodnice. na hipolu chodzą u mnie 3 ursusy już po 40 lat chodzą i jest ok

To wyklucza pan rozdzielacz pod pokrywą skrzyni?

Opublikowano

Jaki Pan 😀 zmikropompka dużo rzeczy zasila i wiele usterek jest źle zrobiłeś że nie wymieniłeś mikropompki przy wymianie wzmacniacza myślę że jak byś wymienił to nie było tej sytuacji. Ale napewno Ci gdzieś ciśnienie ucieka jak tak ci skacze

Opublikowano

Wałek wom działał bez problemów i stwierdziłem że pompka daje radę. Miałem zegar wcześniej założyć to bym wiedział wszystko. Mądry Polak po szkodzie. Wymienię mikropompke przejrzę wzmacniacz i się odezwę. 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mikropompka nowa. Wszystko sprawdzone, nie było się do czego przyczepić. Efekt jak na załączonym filmiku. 1500 obrotów na żółwiu. Podkręciłem sprężynę na rozdzielaczu, nic to nie dało. Ręce opadają. Jak się go odpali na żółwiu po puszczeniu sprzęgła dostaje obciążenie. Po przełączeniu na zająca obciążenie znika. Przełączanie biegów to masakra. Zgrzytają jak nie wiem. 

Edytowane przez MatiTM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v