Skocz do zawartości
atlas22

MTZ 82 czy inny 80 KM

Polecane posty

atlas22    0

Zastanawiam się nad kupnem ciągnika, używany, około 80 km, 4x4,pracował by z prasa i turem głownie, przeglądam tak oferty i zachodnie ciągniki są drogie,części też ale i komfort inny, MTZ'a kupił by dosyć tanio, komfort jaki w nim jest bym przeżył, jedyne co mnie zastanawia to czy WOM nie będzie płatał figli podczas pracy z prasa, chodzi mi o poślizg, jaki rocznik jest jeszcze z tych starych dobrych MTZ, i czy warto dokładać do np wersji TS ?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    0

Posiadam MTZ 82 z 96r. i jak się przesiadam z C-360 do MTZ to czuje się gdybym zmienił malucha na Passata B) a jeżeli chodzi o wom to Tobie nic nie doradzę. Jeszcze jedno jak masz kasę to dołóż o TS bo posiada skrzynie synchronizowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175

Dołóż do TS zawsze to 10 kucyków więcej, do tura radzę dołożyć dodatkowe wzmocnienia /ok. 300 zł/szt. /na przód. O wom bym się nie martwił u mnie pracuje z prasą walcową z rotorem, poza tym regulacja jest w miarę prosta, są wersje z dodatkową regulacją przy końcówce wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

 Tak jak koledzy mówili dołóż do TSa 

 

http://www.motoallegro.pl/belarus-mtz-82-ts-i1209459119.html

 

 

 

 

 

http://www.motoallegro.pl/mtz-82-ts-4x4-turbo-97r-i1206411801.html

 

lub jak masz trochę więcej kasy to 

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=A8101 

 

zawsze młodszy i z turem 

 

http://allegro.pl/mtz-belarus-1025-2005-rok-i1207829563.html

 

a nie myślałeś może nad  FORTSCHRITT 323A

 

http://allegro.pl/ciagnik-fortschritt-323-a-i1206754230.html

 

Za nie dużą kase masz mocny ciągnik  tyle ,że jestmałozwrotny

 

http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1054

 

ale TS Ci wystarczy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atlas22    0

no widzisz mam już jednego Fortschritta 323 B) tyle ze bez tura, miałem dokupić drugiego właśnie z Czeskim 3sekcyjnym turem ale facet się rozmyślił :/

Czyli twierdzicie ze z womem nie będzie problemu? bo znajomy twierdzi ze np w sieczkarni 1rzedowej lepiej ciąć c360 bo MTZ się nie dusi a sieczkarnia staje,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Co ty .. Żadnych problemów z WOMem jeszcze nie miałem. Mtz czasami caly dzień chodził w orkanie, orkan nie raz sie zapchał że już nic z niego nie wylatywało a walek dalej chodził. Może to zasługaostrej regulacji bo nawet gdy jest wyłączony to się powoli kręci ale ręką można zatrzymać. Także nie zgodzę się że C360 jest w sieczkarni lepszy niż MTZ B)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

Ja bym Ci polecił URSUSA c-385 B) spali (podobno) mniej od mtz-ta , w kazdym razie nie więcej , na alledroggo jest taki z 4x4 za 23tys zł .

Czesci tanie w miarę i dostępne , w kabinie lepiej niż w mtz - przestronniej i tak nie rzuca B)

Ale z WOM em może nie być wesoło bo jest wspomagany hydraulicznie poprostu bardziej wrazliwy na nieyumiejętną eksploatację .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

wszyscy mówicie o WOM a ciągnik ma też być do TURa. O tyle co do WOMu to się z wami zgodzę to wg mnie ciągnik nie nadaje się do TURa - źle ułożone biegi - lepszy już U914/Z8245 lub JD2850.

Jaki promień zawracania ma MTZ82 a jaki U914?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Kolego @Nikita_Bennet co masz na myśli mówiąc "źle ułożone biegi"??? Z womem nie powinienes mieć problemów. Do tura ciągnik  sie nadaje, dość dobra widoczność, w kabinie dużo miejsca, wygodne siedzenie, dosć cicho. Minusem może być wysokosć (2.80m), ponieważ ciagnikiem nie zawsze widziemy do każdego pomieszczenia.  Hydraulika naprawde mocna. Nieszczelności które moga sie pojawiać, najczesciej są spowodawane wydartymi uszczelniaczami na rozdzielaczu, ale temu można zaradzić wybierając tura z joystikiem (uszczelniacze sie nie wydzierają). Silnik trwały i oszczedny ( w turze spalanie około 4l na godzine). Biegi wchodza dość lekko,a chyba najważniejszym plusem tej skrzyni jest duża liczba przełożeń. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

W zetorze 10145 czy ursusie 1014 kierunek jazdy zmieniam reduktorem, do przodu mam niski bieg bo przeważnie trzeba coś delikatnie podnieść a do tyłu mam dość szybko i reduktor ładnie jest w linii przód<->tył.

W JD2140 czy 2850 czy 2650 (nimi jeździłem) jest podobnie (tylko manager klął żebym tak nie jeździł), po prostu wrzucasz czwórkę na terenowych do przodu i nadziewasz coś na TURa i reduktorem wrzucasz tył bo jest po przeciwnej stronie przód<->tył. Poza tym joystick był dość blisko żółwia/zająca więc jak za szybko do tyłu leciałem to zawsze mogłem wrzucić żółwia.

 

Ostatecznie można wrzucając wsteczny zmienić bieg z VI na III bo też są w linii.

 

Jazda w obu przypadkach na szosowych do przodu i wrzucanie wstecznego było mało ekonomiczne (jadąc do tyłu rzadko musze ruszać joystickiem od TURa i patrzę swobodnie do tyłu jadąc na wysokim biegu a zmieniając reduktorem kierunek jazdy-z terenowych do przodu na wsteczne jadę dosyć wolno i mogę swobodniej skupić sie na operowaniu TURem). No i reduktor między wstecznymi a tymi do przodu był w jednej lini.

 

Obecnie jeżdzę MTZ952.3 i jakoś ten ciągnik mi do TURa nie pasuje - bieg do przodu który jest w linii z biegiem do tyłu ma niezbyt dobre przełożenie (prędkość), ogólnie biegi do tyłu jakoś mi nie pasują, poza tym lepiej zrobiony jest żółw-zając w zetorze/ursusie niż ten "reduktor" w MTZcie bo w ostatnim wymaga sprzęgła.

 

To są moje drobne spostrzeżenia z praktyk i pracy - możecie sie z nimi nie zgodzić B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Aha teraz już wiem o co ci chodziło. Jeździsz belarusem ze skrzynią 14/4, tam faktycznie predkości nie są zbyt dobrze zgrane do tura, wiem bo też takim pracowałem. W 820 jest już inaczej bo ma skrzynie 18/4 i prędkości na poszczególnych biegach są zupełnie inne B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    97

Najlepiej to C-360 B) Tak się przyzwyczaiłem do tej wajchy że nie wyobrażam sobie pracy np w MTZcie gdzie trzeba sięgać w dół i między nogi, znajomy myślał że mam jakiś rewers typu Made In Garaż B) biegi płynnie się zmieniają i 1 z wstecznym fajnie pasuje gdyż podjeżdzam na 1 ce do ziemi a później elegancko wsteczny i wszystko idzie szybko i płynnie. Tak samo nie ma problemu z innymi biegami. A nie wiem czy są jeszcze nowe ciągniki z tak ułożoną wajchą (gałką) J.w. kolega napisał 914 czy pochodne również płynnie zgrają się z Turem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atlas22    0

a z zagranicznych? jakiś MF Renault czy Df

a co do polskich to jest jakaś różnica miedzy c385/904/914 (chyba dobrze napisałem)? oprócz rocznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

Istotnych zman nie ma oprócz innej blacharki , trochę wzmocnionej chydrauliki , tapicerki w kabinie , 914 mają tez więcej możliwosci rozstawu tylnych kół .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×