Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:

Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 

Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie

Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 

Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 

 

 

Chodzi o to koło pasowe

IMG20230117091723.jpg

Opublikowano

Górne koło musi się rozebrać do zmiany pasa inaczej nie ma możliwości zdjąć tego pasa ani żadnego innego ani od napędu wentylatora ani od separatora bo wszystko jest za tym pasem głównym. Zewnętrzna tarcza powinna wyjechać i się dać zdjąć tak mi się wydaje 

Opublikowano

Wewnątrz tulei wygląda to tak a w tuleje się wkłada ten tłok hydrauliczny i nakręca się na os wewnątrz tulei a tarcza koła porusza się na tulei zaznaczonej strzalka

IMG20230117091717.jpg

IMG20230313100416.jpg

IMG_20230313_100527.jpg

W katalogu tak to wygląda chodzi o tarczę koła zaznaczona strzalka

IMG_20230313_102220.jpg

Opublikowano

Kolego rozebrałeś ten wariator?mam to samo w Fergusonie 36, nie mogę zdjąć tej zewnętrznej flanszy wariatora.Udało Ci się jakoś?Przeciek mam z tego samego miejsca co Ty

Opublikowano

Niestety nie udało mi się. Każdy twierdzi że to się powinno bez problemu rozjechać ale coś blokuje i nie wymyśliłem jak to zrobić. Poskładałem i będę tak robił póki się ciurkiem nie leje 

Opublikowano

Trochę poremontowalem już ten kombajn i jeszcze nie trafiłem na calowy gwint czy calowe łożysko gdziekolwiek więc nie wiem co ty masz za model że narzekasz. Kombajn jest bardzo dobry prosty w obsłudze i przyjemny w pracy jedynie co to do tej pory tylko ten wariator problem stwarza

Opublikowano

Kolega AndrzejMF walczy jak wynika z postów z 560. To były jeszcze kombajny orginalnie produkcji angielskiej i tam jest jak pisze. Wiem co mówię bo prawie 20 lat miałem 525. Ja swojego wspominam dobrze, pomimo że był starszy od niejednego Bizona to mimo to dzieliła je przepaść technologiczna. 

34 to już europejska produkcja Dronningborga więc zupełnie inna filozofia budowy kombajnu... Ja po jednym sezonie pokochałem D4500

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
    • Przez krzysio84
      Witam.
      Panowie proszę o pomoc. Od dwóch lat jestem użytkownikiem kombajnu MF 520. Maszyna super..jest tylko jedno ,,ALE,, ciągle mam problem z tarczą napędu młocarni (tą tekstolitową, ja to nazywam sprzęgłem młocarni ), przynajmniej dwa razy w ciągu żniw muszę ją wymieniać bo po prostu pęka. Kombajn na starte cepy i klepisko, przez co trochę słabo młóci, czy to może być przyczyną problemu??  Czy ktoś z was miał podobny problem i wie jak sobie z tym poradzić?? Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v