Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedawno mój staruszek zaczął dziwnie pracować, stracił moc i zaczął przerywać, zwłaszcza pod obciążeniem. Za radą kilku osób przedmuchałem wężyki i zmieniłem filtr paliwa. Teraz mam problem z odpowietrzeniem, wygląda to tak:

-jeśli odkręcę śrubę przy pompce (tą na klucz 13) mogę swobodnie pompować pompką ręcznie paliwo, aż układ się odpowietrzy, zakręcam korek, odpalam, ciągnik chodzi kilkadziesiąt sekund w filtrze u góry robi się bąbel powietrza i ciągnik gaśnie

-jeśli śruba odpowietrzająca przy pompie jest zakręcona mogę tylko kilka razy pompnąć pompką ręczną, w układzie robi się ciśnienie i pompka przestaje działać, odkręciłem przewód od nadmiaru między pompą wtryskową a pierwszym wtryskiwaczem, paliwo nie leci, ciśnienie nie spada.

 

Czy to ciśnienie po kilku ręcznych pompnięciach (przy szczelnym układzie) jest normalne czy paliwo powinno swobodnie krążyć i nadmiarem wracać do zbiornika?

Jeśli powinno krążyć to w jaki sposób pompa wtryskowa je zatrzymuje? Jak się do tego zabrać?

Przy pompie jest jeszcze jedna śrubka na klucz 11 czy ona również służy do odpowietrzania? Gdy odkręcam tą na klucz 13 paliwo tryska i ciśnienie spada, gdy odkręcam tą wyżej, na klucz 11 ledwo się sączy.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub wie jak dobrać się do pompy wtryskowej proszę o podpowiedź.

Opublikowano

popuść jeszcze rurki na wtryskach i niech jedna osoba kręci rozrusznik a druga niech patrzy czy z wszystkich wtrysków leci paliwo jeśli leci to niech zakręci ter rurki przy wtryskach i powinien chodzić

Opublikowano

ta pompka to chyba tak ma dzialac a przynajmiej u mnie tak samo sie zachowuje a wszystko jest ok . a objawy to masz typowe dla zapchanego filtru.. sprawdz czy paliwo przeplywa przez ten nowy filtr moze jest zanieczyszczone i znow ci go zapchalo ...

Opublikowano

Jeśli raz go odpaliłeś to powinien już palić chyba że gdzie któraś rurka jest dziurawa. A cały układ paliwowy masz suchy? A może w baku masz brudy i przytyka paliwo.

Opublikowano

Dzięki chesterr za info o pompce, dobrze wiedzieć że wszystko z nią ok smile.gif.

Wczoraj znalazłem przyczynę zapowietrzania, gumowa rurka przy wyjściu ze zbiornika przepuszczała powietrze (o dziwo nie ciekła blink.gif).

 

Tak więc ciągnik chodzi ale nadal jest słaby i pod dużym obciążeniem silnik nierówno pracuje tak jakby jeden gar nie działał (znaczy wymiana filtra nie pomogła), chyba jednak trzeba będzie zainwestować w nowe wtryski.

Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano

Przyczyną słabnięcia jest na 90% pompa wtryskowa, zużyła się.

Czy ktoś to kiedyś wyjmował?

Odkręciłem śruby mocujące wężyki linki ale coś ją jeszcze w środku trzyma, jak ją wyciągnąć?

Opublikowano

przed pompą powinień byc dekielik przykręcony na dwie śruby i za tym dekielikiem masz koło zębate które napędza pompę wtryskową- tam są przynajmniej u mnie trzy śruby które przykręcone są do ośki z pompy wtryskowej

Opublikowano

Nie wiem o jakie trzy śruby Ci chodzi. U mnie pod tym dekielkiem jest jedna nakrętka nakręcana na wałek pompy (przynajmniej tak to wygląda). I teraz nie wiem czy mam ten wałek wybić z zębatki (mocno siedzi) czy tam coś jeszcze trzyma, nic nie widzę bo mi tur zasłania :-/

Jak wy to wyciągacie?

 

I jeszcze jedno pytanie, poza tematem. Skąd wziąć punkty, chciałbym komuś dać a nie mogę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v