Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dobry wieczór! 

dawno mnie nie było na forum,

Nabyłem John Deere 3050 rocznik '88. Ciągnik kupiony z przeróbką hydrauliki tj. orygianlny rozdzielacz hydrauliczny został zastąpiony rozdzielaczem zwykłym, takim jak do ładowacza czołowego. Wyjścia hydraulicznie nie reagowały wogóle,  Po radach mechaników została założona tuleja ciśnienia stałego- ciągnik po podłączeniu do hydrauliki podnosi ale bardzo powoli i nie mogę opuścić. Drugim problemem jest podnośnik- wajcha od posnosnika w tracie przesuwania do tyłu jakby o coś haczyła, a same ramiona podniosły się do góry i ani chcą pójść na dół. Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? A może znajdzie się ktoś kto by mógł wytłumaczyć gdzie wpiąć się manometrami aby sprawdzić ciśnienia? Jedyny pomiar ciśnienia (zdjęcie) wykonałem na pokrywie w kabinie między nogami- otwór bliżej ciągnika. Po włączeniu HI-LOW, wałka, napędu ciśnienie minimalnie spada i wraca. Pomiar zrobiony przy obrotach nominalnych 850obr/min. Wierzę gorąco w tę rolniczą społeczność iż znajdę tutaj jakąś odpowiedz :)

 

johnswww.jpg

Edytowane przez Tomazi3p
Opublikowano

Nie ma chętnych ...

Miałem 2650  , mi działał , ale dobra olej w skrzyni (ten od hydrauliki razem) sprawdza się z tyłu na włączonym silniku , w skrzyni jest pompa pierwsza od smarowania skrzyni i półbiegu oraz wom , ona też zasila zbiornik oleju przed chłodnicą z przodu a pod nią jest pompa od podnośnika i wyjść hydr , oraz ta pompa zasila jeszcze orbitrol .

Mi raz padł orbitrol a kupiłem nie ten co trzeba to podnośnik podnosił na max skręconych kołach , orbitrol ma zawór priorytetowy (że oelj najpierw jemu a jak zostanie to na hydr)

To szukaj teraz po rurkach ...

A coś Masz namieszane z tym dodatkowym rozdzielaczem , jak Wstawiłeś tuleję ciśnieniową to Masz mieć 3 wejścia (pomijajjąc gniazda zewnętrzne) 

P-zasilanie z pompy 

2(oznaczenia nie pamiętam) - to z tuleją zasilanie drugiego rozdzielacz 

3-wolny spływ 

 

Mam nadzieję że to samo jest 3050 co w 2650  

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki za odzew. Tutaj jest zdjęcie rozdzielacza tak jak było pierwotnie-ja tylko w miejsce gdzie podpisałem wpiąłem tuleje. Wąż który odkreciłem nie montowałem nigdzie indziej. Jest dość mocno pobajerowane w nim jednak mam nadzieję że uda mi się go ogarnąć. Orbitrol ciągnik miał wymieniony. Ogólnie kręci się lżej jak w osobówce. Co do zaworu priorytetowego to rozbierałem go i solidnie czyściłem (film na YT wytłumaczone po kolei) Zawór wspomagania kierowania obok priorytetowego też czyściłem i składałem czujnie w całość. Manometry i zlączki mam kupione. Kwestia tylko co gdzie i jak podłączyć. Serwisowke jakąś mam ale jakośc skanu kiepskiej jakości 

IMG_20230306_215419.jpg

Opublikowano

Jak Masz zawory przy orbitrolu to tam Możesz , bo tam początek lini ale dalej jak leci i gdzie jest wpięty ten rozdzielacz ? Jak ma tą tuleję to w lini ciśnienia oleju ktoś go wpiął , A wcześniej coś za rozdzielaczem musiało nie działać jak nie było tej tulei .

A weź podnośnik na podnoszenie i jednocześnie albo najpierw rusz tą dźwignią od rozdzielacza jak jest pierwszy to nie ruszy podnośnik .

JAk nie opoada podnośnik to różnie może być może coś z dźwigniami w środku , albo ktoś nakombinował i olej nie ma powrotu .

Od podnośnika to chyba dwie dźwignie były .

Dopiero kupiony ?

  • Thanks 1
Opublikowano

Tak, świeży zakup. Rozdzielacz nie działał- to był świadomy zakup. Wiedziałem że podnośnik i hydrualika zewnętrzna nie działa. Ogólnie walczyli z tym ciągnikiem a że maja nowe ciągniki to nie bawili się w niego. Zasilanie do rozdzielacza idzie z zaworu sterowania wspomagania kierownicy-czyli tak jak powinno być oryginalnie. Bez tulei rozdzielacz nie działał wogole. Zero reakcji nawet dźwignie chodziły leciutko. Po wciśnięciu tulei rozdzielacz ruszył ale podnosi bardzo wolno. Spytałem się na forum hydrualiki siłowej i zaproponowali żeby podkręcić jeszcze półtora obrotu na zaworze. A co do plecaka to też na forum ktoś mi odpowiedział że jakiś pręt średnicy ołówka mógł pęknąć i dlatego tak jest. Trochę działam metoda prób i błędów bo powiem szczerze że mechanicy tylko na słowo "starsze John Deere" uciekają. Może to kwestia regionu? 

Opublikowano

A bez tulei jak nie działał podnośnik to normalne , bo tak działa rozdzielacz , jak są dwa węże tzn od zasilania i spływ , to gdy nie ruszasz dźwignią olej przepływa kanałem z zasilania do spływu ,a jak ruszysz dźwignią suwak zamyka ten kanał i kieruje olej na wyjście zewnętrzne . Teraz jak Dasz dodatkowy wąż na zasilanie drugiego czy tam dalej to właśnie nie zadziała bez tej tulei , bo ona zamyka ten kanał . 

Można jeszcze dźwignią ruszyć to olej jakoś przeleci tam gdzie lżej będzie . 

 

A co hydrauliki może ktoś na forum sie odezwie , ja nie miałem problemu to niewiem co gdzie , a na yt Popatrz tam też wszyscy omijają te stare jd , bo klienta nie stać na naprawę , koszty potężne i tyle .

 

Jedyne co to olej sprawdzać na odpalonym bo musi przelać na zbiornik , no i pompa mi wolno chodziła , a to tłoczkowa na 8 tłoczków (a może 12 ) jakoś 3 działały a 5 nie bo wyrwało gwinty w zaworkach , to zaspawałem tylko trzeba uważać bo za blisko miejsca uszczelki wyszłem to się moczyła pompa . 

  • Thanks 1
Opublikowano

O hydraulice czytałem długo przed zakupem :D ale powiem szczerze że ta seria JD była niejako marzeniem, które się odkładało w czasie. Cena za ciągnik też nie była przesadzona więc mam już zabawkę :D dzieki serdeczne za odzew! :)

A ja czekam: może ktoś ma jeszcze pomysł na zadany temat? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v