Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, muszę w moim mf 255 wymienić obudowe rozrządu i mam kilka pytań.

1. Czy muszę ściągać mise olejowa?

2. Jak wyciągnąć walek rozrządu?

Opublikowano (edytowane)

Ale chodzi ci o pokrywe rozrządu czy obudowę rozrządu bo w tych silnikach są to dwa różne elementy ale misy nie trzeba ściągać żeby je zdjąć Do zdjęcia pokrywy wałka rozrządu nie musisz ruszać ale do zdjecia obudowy to juz tak. Musisz zdjąc klawiaturę i jedna ręką podtrzymywac popychacze a druga wyjmować wałek, wychodzi bez niczego do przodu (pompke paliwa tez musisz zdjąć)

 

Edytowane przez Karol445
Opublikowano

jesli gdzies wyczytal ze woda w oleju to spod pokrywy -to bym sie wstrzymal z wymiana, ona jest z aluminium , do tego warto przed zalozeniem dokladnie ja sprawdzic ja kupilem z deka-ledwo pol cyntymetra- krzywa.

Opublikowano

Obudowa. Obudowa. Bo ma dziure. 

Więc żeby wyjąć obudowę, to wiadomo koła rozrządu trzeba zdjac etc ale co z tym wałkiem?

Opublikowano

Do zdjęcia kół rozrządu i wyjęcia pompy pamietaj o ustawieniu rozrządu na znaki. Jak dobrze pamiętam to wałek rozrządu zostanie w bloku, jak chyba w każdym perkinsie. Miska olejowa nie obejmuje chyba obudowy rozrządu (dopiero w 4 cylindrach tak jest). Jeśli sie mylę w tym zakresie bo piszę z pamięci, to wystarczy pewnie odkręcić od dołu kilka śrub w zakresie zachodzenia miski na obudowe.

Skąd uszkodzenia obudowy jeśli mozna wiedzieć?

Opublikowano
Dnia 9.02.2023 o 16:13, sawin698 napisał:

Jak dobrze pamiętam to wałek rozrządu zostanie w bloku,

Wałek nie zostanie w bloku Nie ma takiej możliwości Wałek ma szeroka flanszę na koło zębate a w obudowie jest otwór tylko na tyle żeby krzywki przeszły.

Opublikowano

Faktycznie, wrzuciłem wałek na wujka googla i nie ma szans... Dawno nie rozbierałem tego silnika a pamięć zawodzi...

Więc trzeba wyciągać wałek do wymiany obudowy..

Opublikowano

Zdejmujesz pokrywę zaworów i demontujesz wałek z krzywkami, później wyciągasz popychacze. Wałek wyjdzie w strone rozrządu. Później przy składaniu może  być potrzeba dodatkowego rozebrania napędu obrotomierza żeby trafić na nacięcia na wałku napedzające przekładnię obrotomierza.

 

 

 

Opublikowano

No to wiem, no i zawory wyregulować bo klawiature trzeba zdjąć. Dzięki bo w instrukcji napraw do niego widzialem nabijanie na nowo znaku na obudowie rozrządu

Opublikowano

Trzeba pompę wtryskową ustawić prawidłowo (identycznie jak była)  na obudowie rozrządu bo pompę musisz zdjąć. Jesli założysz źle to przestawisz kąt wtrysku paliwa więc jakies znaki przydałoby sie nabić. Jesli wszystko fabryczne i nieruszane to znaki powinne być fabryczne (u mnie są)  Jeśli nie chcesz ruszać pompy to ja to robię tak że odkręcam wszystkie przewody paliwowe i pompę zdejmuję razem z obudową rozrządu  ale jeśli obudowe wymieniasz to będziesz i tak musiał kąt wtrysku ustawiać od nowa bo znaki ci na nic.

 

Opublikowano

Gdyby na flanszy pompy zrobic znak i na kole zebatym tez to zakaldajac je spowrotem powinno byc dobrze. 

(+ maznac farba i markrerm pozostale kola rozrzadu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v