Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja miałem ostatnio okazje siedzieć tylko siedzieć.Było już ciemno i już nie chciałem jechać. Właściciel to taty kolega i wszystko mi wytłumaczył. Ciągnik prosty w obsłudze.Mało elektroniki.A ciągnik to Zetor Proxima 6441 :)

Opublikowano

no właśnie szukam ciągnika który by był używany do 2 rzędowej anny podczasz wykopków w lepszą pogode do ciągnięcia 12t przyczepy okopowych(wtedy c360 przy annie by robilo) na wiosne do rozsiewacza oraz do opryskiwacza ciągnionego 1600l w przyszłości 2200l i nie wiem która proxima lepsza 64, 74, czy 84 jak to wygląda ze spalaniem i ceną między tymi modelami?

Opublikowano

Ceny to kilka tyś. rówżnicy oczywiście mowa o podst. Najlepiej weź 85 szersze radialne opony w standardzie... więcej koników.

@trufel pewnie się troche dorobił i uderzył w coś zachodniego ;p

Opublikowano

też polecał bym 84 bo 74 mógł by se słabo radzić a 84 ma już większą moc i to jest już plus a 74 pali około 5,5 litra na motogodzinę czyli na 1,5h a 84 to nie wiem bo mam 74 :rolleyes:

Opublikowano

Mam PROXIME 7441 od 3 lat i pracuje raczej w cięższych pracach bo do lżejszych jest ursus 3512, ma przejechane 1020 mth a awarie to: awaria wspomagania wyrzucało olej 2 razy naprawa gwarancyjna, teraz też tam się poci. Padły hamulce -najpierw odpowietrzałem i było Ok, długo nie wiedziałem co jest a teraz to powietrze jest wtłaczane do zbiorniczka na płyn hamulcowy aż banki w nim biją, zlokalizowałem już co jest. Teraz pozostał tylko ile to będzie kosztować ale w tym tygodniu to muszę zrobić. Trzeba było wymienić elektrozawór zawór od załączania przedniego napędu. Padły wszystkie amortyzatory od tylnej szyby i od otwierania drzwi. Była awaria układu elektrycznego od rozruchu ale nie pamiętam co tam było. Uważam że na taki przebieg to sporo się w nim działo. Dodam że w ursusa mam z 2001 i ma ujechane 3600 mtg i tylko był wymieniony uszczelniacz od odstojnika oraz końcówka drążka kierowniczego , nie wspominam o wymianie olei i filtrów. Przez pierwsze 6 lat ursus był jedynym ciągnikiem w gospodarstwie. Więc śmiało mogę powiedzieć że pod względem awaryjności zetorowi daleko do URSUSA, ale może tylko tak u mnie.

Opublikowano

też polecał bym 84 bo 74 mógł by se słabo radzić a 84 ma już większą moc i to jest już plus a 74 pali około 5,5 litra na motogodzinę czyli na 1,5h a 84 to nie wiem bo mam 74 :rolleyes:

Podobno wszytskie proximy palą mniej więcej tyle samo, w końcu to te same silniki, 1,5h tzn półtora godziny trwa motogodzina? chyba na bardzo niskich obrotach pracujesz bo z tego co ja słyszałem to proximy szybko liczą motogodziny i w pracach na dużych obrotach potrafią nabijać poniżej 1 godz?

tak się składa że znajomy ma 7441 i kuzyn 8441, awarie na gwarancji były, spalanie wysokie wyposażenie ubogie

Opublikowano

witam

jestem użytkownikiem Proximy 7441 od 2006 r

ciągnik nie jest zjechany pracował jako główny na 35 ha słabej ziemi (ma jakieś 1500 mth dokładnie nie wiem bo od 3 lat nie działa obrotomierz)

a te trzy lata temu to kompletna klapa miał niecałe 700 mth i obruciła się panewka korbowodowa więc remont silnika,

nie był co prawda zbyt skomplikowany tylko części potrójne ceny bo inne niż we wcześniejszych zetorach i dostępne tylko u producenta

wtedy przekonałem się co to znaczy dostawa części w 24 h tak obiecywali przy sprzedaży czekałem tylko 2 tygodnie na panewki

jeszcze w międzyczasie rozsypała się prawa szyba (drzwi) ciągnik stał nie pracował okazało się że odwrotnie założyli podkładki pod śruby mocujące i pod wpływem temperatury rozsadziły

napisałem o moich problemach do ZETORA, nie powiem bo odpisali, ale że może stosowałem zły olej (ciągnik jeździł jeszcze na serwisowym)

jeszcze jedno w zeszłym roku poszły frezy na wałku przedniego napędu na szczęście dostępny tylko 5 stów

czytałem że podobne problemy z ciągnikami lat połowy 2000 mieli i inni

natomiast na efekty działań zetora nie trzeba było długo czekać z czołowego sprzedawcy w Polsce spadł na 4 czy 5 pozycję

i jeszcze tak na koniec skrzynia biegów to porażka od samego początku trzeba się dosłownie naszarpać żeby przełączyć bieg

przy metrowej dźwigni nie można pokonać oporu zatrzasków

i jeszcze coś o spalaniu w tym roku jesienią w pługu obracalnym 3x 36 AKPIL spaliłem ponad 18 l na ha średnio licząc na ponad 25 ha

w agregacie z siewnikiem 2,7 m ok 11 l ha co prawda po świeżej orce (w tym roku po raz pierwszy 120 l zbiornika nie starczyło na cały dzień)

zresztą to spalanie było widać daleko (aż sprawdziłem wtryski i pompę ale wszystko ok)

przymierzam się do zmiany ciągnika (mam już umowę z agencją) i na pewno nie na zetora chociaż nie ma strony gdzie by go nie reklamowali

pozdrawiam

 

jeszcze do poprzedniego postu może ktoś wie co może być z tym obrotomierzem

będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v