Skocz do zawartości

Case CX 90 problem po wymianie tarczek kosza


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam problem z Case CX 90 po wymianie tarczek kosza półbiegów i złożeniu. Wszystkie półbiegi działają prawidłowo. Lecz jeśli dźwignie od zmiany biegów jest np. Na jedynce polowej a rewers w pozycji N ciągnik jedzie do przodu. Po wciśnięciu sprzęgła zatrzymuje się. Co może być przyczyna. 

Opublikowano (edytowane)

Zgadza sie rewers mechaniczny bez kosza. Jest tylko synchronizator.

 

skrzynia ma tylko jeden kosz z tarczkami. 
4 biegi na każdym jeden polbieg 

Edytowane przez Alek1996
Opublikowano (edytowane)

W mojej ocenie może to wynikać z tego ,że są nowe - grubsze tarczki , luz między przekładkami jest na tyle mały ,że jakiś niewielki moment obrotowy jest przenoszony ( w koszu po stronie zająca).  .Proponuje poczekać , niech to wszystko się dotrze , ułoży.

A jeszcze jedno , czy pod górkę tez daje radę się toczyć na rewersie w pozycji N ?

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Dziwna sprawa , tak jakby kosz półbiegów po stronie zająca przekazywał napęd ,kiedy teoretycznie nie powinno mieć to miejsca ze względu na załączonego żółwia .Pomocny byłby pomiar ciśnienia w korpusie elektrozaworu na górnej pokrywie skrzyni biegów w różnych nastawach rewersu i półbiegów. ( gwint 3/8).

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie w tym ciągniku moment obrotowy przekazywany jest przez wałek sprzęgłowy , kosz półbiegów na wałek pośredni ( dolny , z wyjątkiem biegu  bezpośredniego ). Przy załaczonym zającu , napędzającym  dolny wałek  jest koło za koszem,  . Przy załączonym żółwiu , napędzającym  dolny wałek  jest koło przed koszem ( o skośnych zębach ) .  Za pomocą przesuwki rewersu  na dolnym wałku przekierowujemy jazdę przód - tył ( dodatkowa para kół ), czyli przełożenie dla żółwia ( dlatego nie ma zająca do tyłu w tej konstrukcji ). ,  . W pozycji N -napęd  zostaje rozłączony , ciagnik nie jedzie , ale gdyby w tym momencie ciągnęło sprzęgło w koszu po stronie zająca - ciągnik będzie jechał. Może być usterka hydrauliczna , dopływ oleju nie został  odcięty lub występuje zbyt duże tarcie tarczek i przekładek  od zająca , lub też z automatu nie zostaje rozłączony zając ( może być "coś  " z czujnikiem po prawej stronie skrzyni przy rewersie).

Edytowane przez andrzej78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v