Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy moj kolega ma odwieczny problem z John deerem 430 zle mu czysci ziarno pszenicy i rzepak tez nie najciekawszy,,,wymienil juz klepisko cepy no i jest poprawa ale nie za duza..wymienil pasek na wentylatoze..i dalej nie doczyszcza wiatry byly ustawiane juz w rozne sposoby i dalej to nie jest za ciekawe poprostu zostaja plewy i ida do zbiornika czy wiecie co to moze byc za przyczyna i gdzie jej szukac??

 

a wiatr puszczony na maksa czy to moze byc cos z wentylatorem???

Opublikowano

Witajcie ludzie zza DW 933 ;[ Do rapsu najlepsze sita oczkowe, polecam zrobić sito 3mm dolne, arkusz blachy 160zł + jakieś profile i jest gotowe. Do zbóż też polecam oczkowe sito tyle, że 6mm, wtedy zboże bedzie już w miare czyste(w pszenicy jeszcze minimalnie trafią się ziarna w "koszulkach") a na nie przestany jęczmień nie ma rady i ości będą- trzeba swoje odczekać.

Opublikowano

Może niech pas napędu wialni zmieni, może jest zbyt luźny pas i nie daje takich obrotów jak trzeba. Miałem tak w Bizonku, przy maksymalnych obrotach, wialni źle czyściło zboże, zmieniłem pas bo tamten był luźny i potem już dobrze chodziło i ładnie czyściło

Opublikowano

Posiadam taki sam kombajn i też miałem ten problem . Problem w tych modelach polega tylko na ustawieniu zaluzi , są w nich trzy rodzaje poziomowania - odkręcamy po obu stronach za wialnią rewizory do ustawiania zaluzi klucz nr 13 następnie zobaczymy głębiej śrubę która podtrzymóje zaluzję w różnych poziomach - ja mam ustawione w poziomie a wiatry z wialni ustawione pod zaluzje :D 100% działa jak powinno .

Opublikowano (edytowane)

Witam . W JD 430 są trzy zaluzje , pierwsza ( ta na samym dole ) ustawiam do pszenicy - jeczmienia - żyta całkowicie zamknienta , owies i mieszanka uchylam około 10 % zależy jakie plenne . Druga zaluzja 10% uchylona na pszenice żyto jenczmień , zaś przy owsie i mieszance od 20 - 30 % . Ostatnia zaluzja ta najmniejsza 40% uchylenia . Ustawianie wialni - siła nadmuchu , pszenica itp. na maxa owies i mieszanka poniżej połowy skali . Ja obserwuje kłosownik co spowrotem zostaje wrzucone na młocarnie. :rolleyes:

Edytowane przez jan71
Opublikowano

U mnie też na początku był problem z czyszczeniem, zboże było porównywalne jak po Bizonie. Wcześniejszy kombajn Dronningborg czyścił w kryształ dzięki 2 wialniom. Problem rozwiązał się poprzez zakup sita alfa GR/E. Teraz w zbożu nawet paprocha nie ma. Polecam to sito. Cena dosyć spora ale zboże po nim to bajka.

Opublikowano

Ale te alfa gr/e kupiłeś tylko górne?A jak czyści ci rzepak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v