Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Fajne że ktoś wrzucił fotkę ;) Mam c328 z 1961 i byłem przekonany że nie ma wyjścia na obrotomierz. Ale z drugiej strony gdzie go zamontować na desce rozdzielczej? Przynajmniej u mnie jest tylko miejsce na ten wskażnik od temperatury cieczy, ładowanie itp.

Opublikowano

Jako iż nie chce mi sie rozpaławiać 30stki aby wymienić ślimacznice wpadłem na pewien pomysł, mianowicie chciał bym zrobić aby napęd licznika był brany z koła pasowego, lub zrobić napęd licznika elektryczny. Co o tym sądzicie macie jakieś inne pomysły?

Opublikowano

Podłącze się pod temat. Mam problem z licznikiem motogodzin. Obroty pokazuje, a motogodzin może nabije z 10 przez cały rok a robi dużo więcej. Co mam zrobić, wymienić?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zegar jest uszkodzony i jest do wymiany.

Opublikowano

coby nowego nie zakładać. Ma ktoś pomysł jak przedłużyć linkę obrotomierza? Próbowałem na koniec linki zacisnąć cieniutką rurkę w drugi koniec odpowiedni docięty kawałek linki również zaciskałem i działało. Tyle tylko że po 3 góra 4 mh ukręcała się ta krótka linka tuz przy zaciśniętej rurce. A przedłużam ponieważ po założeniu nowej kabiny i wspomagania przełożyłem zegary przed kierownicę.

Opublikowano

Witam wszystkich.

W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?

Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje

lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.

Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.

Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.

Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów

wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.

Opublikowano

napędu( tak zwana ślimacznica) najpewniej nie musisz wymieniać najpewniej. Żeby to naprawić musisz rozpołowić ciągnik niestety, wykręcić ta ślimacznice rozebrać i wydłubać resztkę starej linki. Wtedy sprawdź czy nowa wchodzi- może być że trzeba troszkę papierem ściernym ją przetrzeć ( u mnie tak było). Jak dział to składasz z powrotem i wszystko hula. Sam napęd jest naprawdę pancerny jak na napędzanie tylko licznika więc mało prawdopodobne aby się uszkodził. W tym temacie masz zdjęcia jak to wygląda - to to ustrojstwo w dolnej części pierwszego zdjęcia z linką po lewej stronie

Opublikowano

Dzięki wielkie za info, myślałem, że można się dostać do ślimacznicy np. od skrzyni biegów.

Na wiosne mam robić kapitalny remont silnika i przy tej okazji rozbiorę ślimacznicę.

Czy możliwe jest aby C330 wychodziły fabrycznie z taka skrzynią?

Nadmieniam, że mój jest z 1970r.

Opublikowano

masz go od nowości ? Może ktoś z jakichś względów kiedyś zmienił, chodź uszkodzić skrzynie w 330 to trzeba mieć naprawdę talent i mnóstwo zaparcia... a możesz tez spróbować jeszcze jakimś drutem sztywnym "podziabać " trochę ta resztkę linki może cofnie się na tyle żeby nowa się zmieściła. W ślimacznicy jest głębszy otwór na linkę niż się używa więc jakby udało się wystarczająco dużo cofnąć to byś rozpoławiać nie musiał - no chyba że sprzęgło wymieniasz

Opublikowano

Nie mam go od nowości kupiłem z trzecich rak. Ciągnik kupiony był parenaście lat temu z Kółka Rolniczego.

Wydaje mi się, że nikt nic przy nim nie kombinował, może to jakaś przejściówka.

Dłubałem w rurce od linki szprychą, na gwincie szprychy wyciągnąłem kilka ładnych kawałków starej linki.

Ciekawe jak w środku wygląda ta ślimacznica, może jeszcze kawałek w niej został.

Jak włożę nową linkę bez pancerza to jakby trochę ją załapywało, czasami się nawet obróci.

Opublikowano

wewnątrz jest to zwykła przekładnia ślimakowa, linka jest prowadzona tą rurką i koniec wchodzi w kwadratowy otwór w wałku tej przekładni . otwór ten ma o ile pamiętam z 8 cm głębokości a linka wchodzi raptem ze 2-3 cm. Jeżeli linka tylko lekko łapie to będzie wyskakiwać. Spróbuj koniec linki troszkę papierem przeszlifować - ja tak miałem że się nie mieściła.Nawet na szlifierce troszkę podebrałem ale ja miałem wszystko na stole więc widziałem w czym problem. Po papierze zaczęła troszkę wchodzić ale opornie i bałem się że jak przyjdzie ją wymieniać to zostanie końcówka

Opublikowano

Teraz to robią dziadostwo a nie linki, kupiłem 2 nowe i okazało się że obie są za cienkie na końcach a nie za grube, bo wchodzą całe a linkę można w palcach trzymać, u ciebie będzie to samo, bo już się spotkałem nie raz z takim przypadkiem.

Opublikowano

Junkers też bym tak myślał gdyby nie fakt że miałem wszystko rozebrane i widziałem. Poza tym kolega pisał że jak linkę dociśnie to lekko łapie więc jakby wejść nie chciała.

Opublikowano

Łukasz być może jednak linka jest za cieńka, junkers może mieć rację, może załapywać również lekko gdy wejdzie do środka

załapuje tylko same brzegi. Trudno powiedzieć jeśli tak jak ty nie rozbierze się samej ślimacznicy.

 

Części, które kupujemy są tandetne, nawet w przypadku rzekomych oryginałów za, które się drożej płaci nie ma pewności, że są oryginalne.

Renomowane firmy robią części gdzie taniej a tylko firmują swoim znakiem. Jak rozbiorę ślimacznicę to się przekonamy jaka jest przyczyna czy linka za gruba czy za cieńka. Napewno odpiszę lecz trochę to potrwa zanim rozbiorę ponieważ mam kilka robót do zrobienia.

Opublikowano

ja mam z kolei problem w c330m taki że nie chce obrotomierz pokazywać prawidłowych obrotów, tzn pokazuje zaniżone cisnąc tak słuchowo 1800 obr pokazuje mi jakieś 1300 obr, wymieniłem już dwa obrotomierze na nowe w tym na oryginalny Ursusa, dwie linki napędu też na nowe i wraz nie działa dobrze, czy możliwe jest że to wina tego napędu linki ? co się mogło stać ?

Opublikowano

skąd wiesz że ma te 1800 ? przecież żeby nauczyć się na słuch jakie są obroty najpierw trzeba jakiś czas słuchać przy danych obrotach (znaczy takich jakie na obrotomierzu widzisz).

Sprawdź do jakich obrotów się wkręca maksymalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v