Skocz do zawartości

Renault 103.54 PROBLEM Z NAPĘDEM


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czesc,

zwracam się do Was z pomocą, mianowicie mam problem z wyłączeniem przedniego napędu.

przystawka została uszczelniona odpowiednio, instalacja jest raczej ok bo prądy są wszędzie, włącznik jest nowy, elektrozawór jest nowy, pompa hydrauliczna jest nowa.

gdy traktor jest uruchomiony na rurkach od smarowania hamulcy slychac dziwne syczenie jak by cos blokowalo przepływ oleju, gdy wciskam przycisk na chwilke przestaje syczec i po chwili znowu zaczyna i tak za kazdym razem.

juz nie mam pomysłu gdzie szukac przyczyny. gdzie powinno sie mierzyc cisnienie na przystawce? z tyłu jej jak jest zasilanie?

dodam jeszcze, ze jak zaloze stary elektrozawór (jest uszkodzony bo sie przycina) jak tłoczek jest zaciety w srodku to napęd nie działa.

Opublikowano
8 minut temu, rafal napisał:

dodam jeszcze, ze jak zaloze stary elektrozawór (jest uszkodzony bo sie przycina) jak tłoczek jest zaciety w srodku to napęd nie działa.

Bo pompa cały czas podaje ciśnienie na przystawkę i rozłącza napęd,

 

10 minut temu, rafal napisał:

elektrozawór jest nowy

To że nowy nie znaczy sprawny,sprawdź jakie napięcie dochodzi do elektrozaworu bo tam któreś cewki są na5V, a reszta na12V, być może kostki pozamieniałeś, może nie ma połączenia kostka cewka,przyczyn może być multum.

Opublikowano

Napięcie na kostce jest trochę większe jak 12v, 

Z dzielnika idzie olej na przystawke, smarowanie hamulce I smarowanie skrzyni? Może wiecie gdzie to smarowanie się znajduje?

Opublikowano

Pompa dwusekcyjna, traktor mechaniczny 16x16, jeden elektrozawór właśnie od napedu.

A to smarowanie jest na jednym obwodzie z przystawką? Ono jakoś wchodzi do skrzyni przewodem?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak tam jest w twoim traktorze, ja mam pompę trzy sekcyjną i półbiegi i może być inaczej

7 minut temu, rafal napisał:

Ono jakoś wchodzi do skrzyni przewodem?

Na pewno

Edytowane przez witejus
Opublikowano (edytowane)

Skoro na starym elektrozaworze napęd jest rozłączony, czyli tak jak wyżej kolega pisał, pompa olejowa podaje na przystawkę olej pod ciśnieniem wystarczającym do rozłączenia, to ja bym szukał przyczyny w nowym elektrozaworze, albo jego zasilaniu czy też przycisku od wyłączenia napędu.  Skoro napięcie na zaciskach po wyłączeniu napędu przyciskiem(przycisk w górę brak podświetlenia przycisku) jest ponad 12V to zasilanie jest ok.  Trzeba sprawdzić nowy elektrozawór. Czy po podaniu napięcia się przełącza.

Edytowane przez sylwek23111
Opublikowano

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

Opublikowano

Przed montażem byl sprawdzany,działał jak należy. tylko właśnie jeden szczegół mnie niepokoi, starą cewka miala oznaczenie 12v, nowa ma 14v.

Opublikowano
2 minuty temu, mati2810 napisał:

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

Uszczelnienie jest nowe, pokrywką jest stara nie wymieniana. Jeśli wepnę się tam zegarem poprzez trójnik to sprawdzę czy jest ok? 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, mati2810 napisał:

A uszczelnienie tego tłoczka w przystawce, tego który jest w pokrywce z tyłu przystawki przykręcanej na 4 śruby, z boku tej pokrywki przychodzi rurka z olejem. U mnie też napęd się nie rozłączał i właśnie tam był problem. nowa pokrywka i uszczelnienie i problem rozwiązany

To by w ogóle nie rozłączał a skoro na zepsutym rozłącza to nie w przystawce problem

 

5 minut temu, rafal napisał:

starą cewka miala oznaczenie 12v, nowa ma 14v.

i tu chyba jest problem, załóż starą cewkę na nowy zawór

Edytowane przez witejus
Opublikowano

14V to jakiś wynalazek, chyba że jest mało czytelne i cewka ma 24V, albo 14W. Na zgaszonym ciągniku powinno być słychać klikanie zaworu podczas włączania i wyłączania. Sprawdź jeszcze prąd który dochodzi, ale nie miernikiem a żarówką, co najmniej 21wat, bo może być za małe natężenie żeby cewkę wysterować....

Opublikowano
3 godziny temu, peewee1984 napisał:

14V to jakiś wynalazek, chyba że jest mało czytelne i cewka ma 24V, albo 14W. Na zgaszonym ciągniku powinno być słychać klikanie zaworu podczas włączania i wyłączania. Sprawdź jeszcze prąd który dochodzi, ale nie miernikiem a żarówką, co najmniej 21wat, bo może być za małe natężenie żeby cewkę wysterować....

Wszystko sprawdzone sprawdzone wyżej, tylko czemu cewka się grzeje?

Po kilku minutach jest tak ciepła że ciężko dotknąć, mam dwie i obie tak samo sie grzeją.

Opublikowano

Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v