Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, borykam się z wyjściem hamulców na przyczepę, ostatecznie okazało się że ciągnik nie posiada wyjścia hydraulicznego na przyczepę zdecydowałem się dołożyć pneumatykę. Pytanie do znawców, padło na zestaw kompletny z c360 bez sprężarki za 1100zl, plus sprężarka z c330 za 1000zl. Czy takie coś będzie działać. Sprężarka ma swoje zasilanie olejem a zestaw oprzyrządowanie jest dostępne z c360. Na marginesie mam już wymienione w traktorze siłowniki hamulcowe od c360 gdyż z mf690 się skończyły, zostalo by mi tylko dołożenie takiego zestawu. Proszę o opinię czy dobrze kombinuje. 

Opublikowano (edytowane)

Sterowanie hamulcem pneumatycznym w c360 masz mechaniczne, nie wyjdzie numer. Sprężarkę daj od stara, za 200zl kupisz. Butla od 330, zawór montowany obok pedału hamulca za 200zl. Regulator od Lublina i masz układ. Ja się zmieściłem w 1200zł z wężami i gniazdem. Jedyny minus to że sprężarka będzie działała cały czas, jednak centralne smarowanie i szczelność układu spowoduje że sprężarka będzie latać na pusto.

Edytowane przez gustaww
Opublikowano
2 godziny temu, gustaww napisał:

 zawór montowany obok pedału hamulca za 200zl. Regulator od Lublina i masz układ.

Ten zawór za 200 to jakiś uniwersalny jest? 

Ten regulator z Lublina-  co to i jaką pełni funkcję

Taki proponowany układ współpracuje normalnie z pedałem hamulca w ciągniku?

Opublikowano (edytowane)

zawór montulesz koło pedału hamulca nożnego https://allegro.pl/oferta/pedal-hamulca-zawor-wyrownawczy-mf-ursus-8866744201?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=EAIaIQobChMIxYas6pSJ9gIVkdSyCh1XgQD2EAQYByABEgLXufD_BwE

https://allegro.pl/oferta/avia-liaz-regulator-cisnienia-zbijak-nowy-lublin-9472177823   regulije ciśnienie w układzie i po osiągnięciu około 7 bar odcina sprężarkę i ona chodzi na pusto aż do momentu spadku ciśnienia około 6 bar.

 

 

Nie będą pasowały rurki stalowe więc bez sensu za nie płacić. Z tego zestawu to tylko beczka i złącze założysz. 

5 minut temu, 35bogus napisał:

To jest sprężarka od stara tylko ma głowicę inną, centralne smarowanie podłączasz pod czujnik ciśnienia oleju a odpływ  do silnika. do tego potrzebujesz koło pasowe za 80zł od stara.

Edytowane przez gustaww
Opublikowano

Ile czasu bije sprężarka od 330? Ja 2 przyczepy i ciągnik biję jakieś 2 minuty max. Z góry gdy hamujesz co chwilę szybkie dobijanie hamulca jest ważne. Gdy masz zawór hzs 4 to on odhamuje się przy 4 barach, gdy ciśnienie spadnie do 4 bo sprężarka nie zdąży dobić to przyczepa zahamuje.

Opublikowano

Hamulce zrobione, zestaw skompletowany. Butla 15L pod kabina po prawej stronie, zawór z odolejaczem od C385 od razu przy butli, sprężarka c330, zawór hamulcowy C385 podpięty pod hamulec nożny. Wspawane ramię na pedał, zawór w kabinie. Działa. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v