Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Też rozglądam się za małym ciągnikiem na wąskich kołach za c 360 i brałem pod uwagę T4S t4 i kubote. Wiadomo często praca przy niskich obrotach w warzywach. 

W kubocie znów jest filtr dpf wymienny po 3000h 🙆‍♂️ oddają do Niemiec do regeneracji a mi zakładają po regeneracji. To usłyszałem od samego dilera kuboty. 

Z tym olejem to moge spuscic z 3 l i dolać 2l swierzego? 

Wypalanie doskonale widać w t5 bo podnosi się spalanie z 1.1l na 2.5-3 l/h i obroty na 1100

Edytowane przez dawidpl
Opublikowano

Nic upuszczenie i dolewka nie da bo olej stracił swe właściwości

Opublikowano
2 minuty temu, Agrest napisał:

Wiesz jak jest u nas w porzeczkach.

Belka herbicydowa 900obrotów, opryskiwacz rozdrabniacz do 1400, kombajn do 1200.

Jedynie dojazd to dostaje w pipę, choć ja po polnych nid poszaleję, Ty asfaltem to trochę pogonisz.

 

 A jeszcze komp musi chcieć akurat wówczas go wypalić.

Idąc dokładnie takim tokiem rozumowania musiałem odrzucić MF/JD choć bardzo mi się podobały, niby to wszystko dziś już standard i nie jest to jakiś wielki problem jednak to kolejna pierdoła o której muszę myśleć.  

Mi nie spodobało się to, że w każdej marce mówili, że wypalanie dpf np na podwórku jest bezpieczne i bezinwazyjne to na pytanie co gdyby dziecko podeszło do dolnego wydechu, większość stwierdzała, że może lepiej dopłacić i wziąć pionowy...

Z drugiej strony znam wiele os którzy maja sadowniki z dpf i jakoś tam to działa

Opublikowano
2 godziny temu, Agrest napisał:

U mnie w pracach ciągnik nie przekracza najczęściej 1400obrotów. Myślę nad kupnem nowego 

 

Grójec bardzo wyprzedaje ciągniki sadownicze. Kup używkę w dobrym szczęściu . Chyba przestali wierzyć w opłacalność produkcji sadów

Opublikowano
Dnia 14.02.2022 o 20:30, dawidpl napisał:

 W kubocie znów jest filtr dpf wymienny po 3000h 🙆‍♂️ oddają do Niemiec do regeneracji a mi zakładają po regeneracji. To usłyszałem od samego dilera kuboty. 

Z tym olejem to moge spuscic z 3 l i dolać 2l swierzego? 

Wypalanie doskonale widać w t5 bo podnosi się spalanie z 1.1l na 2.5-3 l/h i obroty na 1100

Ktoś ci strasznych głupot nagadał o tym DPF w Kubocie. 4000h to minimalny okres eksploatacji filtra DPF pomiędzy konieczną regeneracją, czyli producent gwarantuje, że przy najbardziej niekorzystnych warunkach pracy demontaż i czyszczenie filtra nie będzie konieczny wcześniej. w praktyce jest mało prawdopodobne aby było to konieczne nawet po przebiegu 10 000h. Proponuję zapytać użytkowników Kuboty, myślę że jest tu sporo takich z przebiegiem powyżej 5000h albo i więcej.

Jeśli chodzi o paliwo przedostające się do oleju to niestety jest to normą przy dopalaniu DPF na zimnym silniku. Paliwo skrapla się na ściankach cylindrów i przedostaje do oleju rozrzedzając go, co niestety niekorzystnie wpływa na właściwości smarne oleju. Zalecał bym raczej wymianę niż upuszczanie. Przerabiałem ten problem w aucie z DPF jeżdżącym na krótkich trasach, potrafił "dolać" litr oleju na 3-4tyś km i musieliśmy się rozstać, teraz jest benzyna i zero problemów.

W Kubocie akurat dopalanie DPF jest dość fajnie rozwiązane, bo po pierwsze jest kontrolka informująca o konieczności dopalenia DPF, po drugie nie rozpocznie dopalania jeśli olej nie ma bodajże 60*C, więc ryzyko przedostawania się paliwa do oleju jest niewielkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Mateusz320
      Witam wszystkich,
      New Holand T5 utility 
      Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki
      Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.
      Nie nie ma problemu z filtrem ...
      Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.
       
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v