Skocz do zawartości

Szersze opony przednie - John Deere 6230 z turem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, 
Nadszedł dzień, gdzie mój John Deere 6230 potrzebuje wymiany przednich opon, tylne jeszcze trochę popracują;) Ciągnik pracuje dużo w turze, ładuje sporo obornika. Czasem coś tam w polu porobi, bronowanie, wałowanie. W transporcie też trochę jeździ. Zastanawiam się czy mogę założyć mu z przodu troszkę szersze opony? Aktualnie ma (jeszcze od nowości) 340/85R24 i miałem wrażenie, że trochę są wąskie jak ładowałem np. obornik z kupy na polu to się topił. Nawet przy bronowaniu czy też wałowaniu na lżejszych glebach widziałem, że się topi/zostawia dość głęboką koleinę. Dzwoniłem do serwisu i tam gościu powiedział, żeby założyć takie same, które są obecnie na traktorze. Nie mógłbym założyć jakiś 380 ? Jakie 380 by były zamiennikiem  340/85/R24?  Gdzieś znalazłem, że mogą teoretycznie 380/70R24. Nie rozwalę przedniego napędu takimi? Proszę o poradę czy wchodzi w grę bezpieczne założenie szerszych opon? Mam też pytanie, a propo marki opon. Obecnie są Firestone nośność z tego co się orientuje to chyba 125 (jeśli to jest to na oponie). Myślicie, że warto zostać przy Firestone czy mogę inną firmę? Szukać o podobnej nośności czy dobre by były o większej skoro chodzi w turze? Nie będą takie o większej nośności wpływały np. na komfort jazdy w transporcie? Będę wdzięczny za doradzenie, jest duży wybór, a chciałbym wybrać dobrze :)

Opublikowano

A to i ja się zapytam, jak zejść z opony 420/70 r 24 na węższą żeby napędy się zgrywały, z tabeli wynika że 380/85 r24     a czy mogę jeszcze coś węższego wstawić? bo jak jadę z opryskiwaczem to aż mnie boli na uwrociach.

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, bergman31 napisał:

Śmiało zakładaj 380/70R24. Średnica zewnętrzna opony się nie zmieni a szersze są o około 4cm. 

Nie będzie żadnego problemu z szybszym zużyciem elementów przedniego zawieszenia lub coś w tym stylu?  Taki odpowiednik 380/70R24 zamiast  340/85R85 nie zrobi żadnej krzywdy napędowi?

Edytowane przez dawid515
Opublikowano
1 godzinę temu, bergman31 napisał:

Modele 6330 i 6430 różnią się od modelu 6230 tylko wyższą mocą a mają z przodu opony 420/70R24. 

Tylko że z tyłu mają większą felgę bo R38.

40 minut temu, marekdron napisał:

Najbardziej zbliżone średnicą do opon 340/85r24 będą opony 420/70 r24 opona 340/85r24 ma wysokość 121,76 cm a 420/70r24 ma wysokość 122,76 cm

Mi wychodzi, że najbardziej zbliżony rozmiar to 380/70R24, chociaż obliczając wysokość na podstawie szerokości i profilu wychodzi, żę 420/70R24 jest lepiej dopasowana, to jednak rzeczywiste średnice jakie podaje np Mitas albo Fireston wynika z nich że 380/70R24 jest wyższa o mniej niż 1 cm.

Przed zakupem warto sprawdzić szerokość felgi, czy to jest W11, W12 i sprawdzić czy dana opona wg producenta może być założóna na taką felgę.

Opublikowano
1 godzinę temu, marekdron napisał:

Najbardziej zbliżone średnicą do opon 340/85r24 będą opony 420/70 r24 opona 340/85r24 ma wysokość 121,76 cm a 420/70r24 ma wysokość 122,76 cm

380/70R24 ma wysokość 119cm. Różnica jest niewielka. Większe różnice w wysokości opon wynikają ze złużytego bieżnika na jednej z osi ciągnika. Czasami nawet opony w tym samym rozmiarze, tego samego producenta ale o innej rzeźbie bieżnika lub konstrukcji opony, mogą mieć różną wysokość (obwód toczenia).

1 godzinę temu, sylwek23111 napisał:

Tylko że z tyłu mają większą felgę bo R38.

Mój komentarz dotyczył postu @dawid515 w którym pytał, czy szersze opony nie wpłnią na szybsze zużycie elementów przedniego mostu. Szersza opona nie wpłynie negatywnie na trwałość mostu, skoro taki sam most jest notowany w ciągnikach mocniejszych, gdzie takie szersze opony są montowane, w dodatku wyższe.

Zauważ że w większych modelach (Z oponami z tyłu 38 cali) są montowane szersze i wyższe opony z przodu. 420/70R24 jest wyższa i szersza od 380/70R24.

2 godziny temu, dawid515 napisał:

Ale u mnie muszą się zgrać z tyłem, którego nie wymieniam.

Te opony 380/70R24 będą się zrywać z tyłem. Przy różnicy wysokości 1cm między 340/85R24 a 380/70R24, różnica w obwodzie toczenia opony wynosi tylko około 6cm (przy obwodzie toczenia opony wynoszącym około 373,5cm i 379,5cm). Jest to różnica w granicach błędu. Przecież bieżnik opony zużyt o 2cm będzię powodował większą różnice w wysokości i obwodzie toczenia.

Opublikowano
5 godzin temu, gustaww napisał:

A to i ja się zapytam, jak zejść z opony 420/70 r 24 na węższą żeby napędy się zgrywały, z tabeli wynika że 380/85 r24     a czy mogę jeszcze coś węższego wstawić? bo jak jadę z opryskiwaczem to aż mnie boli na uwrociach.

Przy jakiej szerokości belki?

Opublikowano (edytowane)

Przy 18 metrach, nie mam górek za dużo więc przodek rzadko załączany jest, najbardziej mnie wkurza że pomimo szerokości ścieżki 36cm to jeszcze gniecie jeden-- dwa rządki, przy oponie 340 może zniszczenia były by mniejsze, kiedyś myślałem nad typowymi wąskimi ale czasem ciągnik lata z agregatem i pasuje żeby jakaś tam przyczepność była nie robiąc rowów po kołach. A chcę zmienić tej zimy bo jedna już pękła między bieżnikiem i w dodatku obie są inne.

 

Edytowane przez gustaww
Opublikowano (edytowane)

380/85R24 to jest chyba najwęższa która może pasować, a jak byś kupił Miecheliny to będą dodatkowo węższe o 2 cm. Jeśli chodzi o ścieżki, to dużo lepszym rozwiązaniem było by wyłanczanie 3 rządków zamiast 2 i ścieżka wyszła by 48cm. Sam zbieram się od roku żeby przerobić ścieżki w mojej Amazonce... Wiadomo, że przy samej ścieżce rośnie najdorodniejsze zboże bo działa efekt brzegowy i może się okazać, że po zwiększeniu szerokosći ścieżki plon będzie większy, bo nie zostanie zniszczone najładniejsze zboże, a można by zaoszczędzić oprócz zaprawianych nasion także wodę, której na darmo nie pobrały by rośliny zniszczone przez koła.

Edytowane przez sylwek23111
edycja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v