Skocz do zawartości

Nawigacja Ag leader vs Trimble


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Trimble działa bardzo dobrze i nie gubi sygnału, ale do obsługi isobus się nie nadaje, zawiesza się i jest mało czytelna. Ale zawsze można dołączyć drugi terminal i wtedy działa super. 

Opublikowano
23 godziny temu, lukasz2347 napisał:

Tak by było najlepiej trimble powinno wyjść korzystniej cenowo ale znowu trochę słyszałem negatywnych opinii na wyświetlacz i gubienie sygnału

raczej ag leader wyjdzie taniej.

Opublikowano

Może ktoś podpowie czy to co chcę zrobić jest możliwe.

Chciałbym ciągnik do uprawy i siewów uzbroić  w nawigację z automatycznym prowadzeniem. Drugi używany do pryskania i nawożenia w nawi bez automatyki bo nie potrzebuje aż takiej dokładności.

Pytanie jest następujące - czy mogę dobrać taki pulpit by przekładać go z jednego do drugiego traktora?  Co byście ewentualnie polecili?

 

  • Root Admin
Opublikowano

ja mam instalacje na 2 ciągnikach i kombajnie

przekładam tylko antenę i ekran.

Na dużym ciągniku mam hydraulikę, na małym muszę zakładać kierownice elekrtryczną-tak samo na kombajn, ale kombajn ma kierownice tylko na 3 tygodnie.

Wszędzie mam dokładność 3cm

Opublikowano

Na elektrycznej kierownicy udaje się uzyskać 3 cm? Przekładanie anteny nie jest upierdliwe? 

Jakiej firmy sprzęt jest wart zainteresowania? Sorry za same pytania ale nie zgłębiałem mocno tego tematu i potrzebuje sporo wskazówek.

Na jakim sygnale pracujesz?

Opublikowano

No to faktycznie warto anteny przekładać zamiast kupować  do każdej maszyny. Z tego co wyczytałem to sygnał idzie z satelity i nie potrzeba żadnej naziemnej korekcji. Jakie są na ten moment koszty abonamentu ew gdzie można takie dane znaleźć lub dopytać.

Czy przy dokładności jaką osiągasz na kierownicy jest w ogóle sens robienia hydrauliki? Koszty z tego co wiem trochę się różnią. 

Możesz polecić jakąś solidną firmę która jest w stanie to ogarnąć?

  • Root Admin
Opublikowano

Abonament roczny 900e

kupiłem ciągnik z hydrauliką to go wpięliśmy w system, gdyby to robić od zera to chyba srednio się to opłaca. Choć mam takie wrażenie ze na hydraulice troszkę płynniej to działa

Opublikowano
Dnia 8.11.2021 o 19:34, Ulman napisał:

Może ktoś podpowie czy to co chcę zrobić jest możliwe.

Chciałbym ciągnik do uprawy i siewów uzbroić  w nawigację z automatycznym prowadzeniem. Drugi używany do pryskania i nawożenia w nawi bez automatyki bo nie potrzebuje aż takiej dokładności.

Pytanie jest następujące - czy mogę dobrać taki pulpit by przekładać go z jednego do drugiego traktora?  Co byście ewentualnie polecili?

 

Tak, można to zrobić. 
okablowanie do ręcznego prowadzenia to koszt około od 270 Euro netto w zależności jaka antena GPS jest zakupiona, z podłączeniem do 3 pin gniazda zasilania. 

Odnośnie kosztów korekcji, polecał bym RTK poprzez sieć np. ASG-EUPOS. 
koszt rocznej korekcji 1500 zł brutto, 1/2rocznej - 800 zł, miesięcznej - około 180 zł, tydzień - około 80 zł. Możesz idealnie wpasować się do twoich potrzeb odnosnie opłacania abonamentu RTK. Do tego, nie ma problemu z rozłączaniem systemu gps pod ścianą drzew, budynków, przeszkód.   
warto się zastanowić nad taką opcją.

  • Root Admin
Opublikowano
Dnia 14.11.2021 o 09:16, Przepiorek napisał:

Odnośnie kosztów korekcji, polecał bym RTK poprzez sieć np. ASG-EUPOS. 
Koszt rocznej korekcji 1500 zł brutto, 1/2rocznej - 800 zł, miesięcznej - około 180 zł, tydzień - około 80 zł. Możesz idealnie wpasować się do twoich potrzeb odnosnie opłacania abonamentu RTK. Do tego, nie ma problemu z rozłączaniem systemu gps pod ścianą drzew, budynków, przeszkód.   
warto się zastanowić nad taką opcją.

To jest bardzo dobra opcja, ale musimy pamiętać o 2 rzeczach.

1. Niektórzy producenci nawigacji żądają wykupienia licencji, aby móc korzystać z tego sygnału.

2. Żeby korzystać z korekcji przesyłanej drogą GSM - musimy mieć zasięg GSM. Nie wiem jak u was, ale u mnie na polach zdarzają się jeszcze czarne dziury w zasięgu GSM i co dziwne, wtedy lepiej działa korekcja satelitarna.

Wszystko zależy od naszych pól.

18 godzin temu, KamPublic napisał:

yacenty a jaką nawi masz?

trimble

Opublikowano
Dnia 27.12.2021 o 08:42, yacenty napisał:

To jest bardzo dobra opcja, ale musimy pamiętać o 2 rzeczach.

1. Niektórzy producenci nawigacji żądają wykupienia licencji, aby móc korzystać z tego sygnału.

2. Żeby korzystać z korekcji przesyłanej drogą GSM - musimy mieć zasięg GSM. Nie wiem jak u was, ale u mnie na polach zdarzają się jeszcze czarne dziury w zasięgu GSM i co dziwne, wtedy lepiej działa korekcja satelitarna.

Wszystko zależy od naszych pól.

trimble

W większości wypadków wystarczy kupić lepszą antenę GSM . Odbiór sygnału GSM zależy również od oprogramowania modemu. Każdy   modem, sprzedawany przez producenta systemów GPS,  ma wgrane dedykowane oprogramowanie narzucone przez producenta systemów GPS, które może szybciej  lub wolniej reagować  na słaby sygnał LTE i przechodzić na 3/2G. W terenie rolniczym  lepsze pokrycie jest sygnałem 2 i 3G.   Oprócz tego zawsze można skorzystać z opcji RTK-L (tak to się nazywa w Raven)., gdzie w przypadku zaniku sygnału z sieci komórkowej następuje odbiór sygnału przez satelitę GS. Brak połączenia może trwać każdorazowo do 20 minut. Dokładność jest na poziomie +/-3 cm i schodzi powoli do stabilnej dokładności +/-15 cm. Dla oka praktycznie nie jest to zauważalne poza komunikatem na wyswietlaczu. Po ponownym zalogowaniu się do sieci korekcyjnej przez sieć komórkową system jest gotowy do ponownego zaniku połączenia z siecią komórkową.

Opublikowano
Dnia 27.12.2021 o 08:42, yacenty napisał:

To jest bardzo dobra opcja, ale musimy pamiętać o 2 rzeczach.

1. Niektórzy producenci nawigacji żądają wykupienia licencji, aby móc korzystać z tego sygnału.

2. Żeby korzystać z korekcji przesyłanej drogą GSM - musimy mieć zasięg GSM. Nie wiem jak u was, ale u mnie na polach zdarzają się jeszcze czarne dziury w zasięgu GSM i co dziwne, wtedy lepiej działa korekcja satelitarna.

Wszystko zależy od naszych pól.

trimble

 

Odniesienie do punktu 1. Orientujesz się którzy producenci nawigacji nie wymagają wykupienia licencji, aby korzystać z sygnału RTN?

Opublikowano

@yacenty Słyszałem jakieś opinie, że terminal który obsługuje Isobusa w Trimble, lubi się zacinać :) W przyszłości zamierzamy nabyć opryskiwacz z Isobusem i SectionControl, docelowo latałby z ciągnikiem który obecnie nie ma Isobusa, więc trzeba będzie dołożyć do niego Isobus i jakiś terminal żeby to obsłużył :)

  • Root Admin
Opublikowano

Raz testowo używałem rozsiewacza na isobusie na trimblu. Działało. ale mówię używałem raz.

Teraz przede wszystkim rozsiewacz isobusowy leci na ekranie isobusowym ciągnika, a nawigowanie sobie leci na trimblu. Mój rozsiewacz nie ma dziś Section Control, więc nawigacja przy nim nie jest potrzebna.

Mam już kupioną nową płytę główną, która ma SC do rozsiewacza, ale ciągle nie mam czasu, żeby ją podmienić, a na razie stara płyta główna jeszcze dycha, wiec sobie na niej sieje. Z drugiej strony ja teraz rozsiewacz do nawozu używam 3x w roku (sieje poplony, sieje polifoskę i sieję kizeryt). Posiać 5ton kizerytu to jest 3-4h pracy, posiać 12t polifoski to jest 4-5h pracy. Poplony to już wogole - więcej zapinam i odpinam rozsiewacz niż je sieję. Ale tak to jest jak się ma wielki rozsiewacz na ogórdek :P

 

A masz już trimbla? czy też chcesz dopiero kupić? Z tego co się słyszy to wiele tych narzędzi działa średnio jak dowalisz dużo funkcji typu jednoczesna obsługa nawigacji i jednoczesna obsługa urządzenia. Tak jakby procesory w tych ekranach były za słabe aby to sprawnie ogarnąć.

Ciekaw jestem co zaprezentuje sobą ten nowy ekran Trimble, chwalą sie ze jest kosmicznie szybszy względem gfx-750.

  • Root Admin
Opublikowano

wstawić isobus - jako wtyczke i kabel to jak splunąć.
Jest na olxach i innych ebayach cała masa ekranów isobus, to tez nie jest problem żeby to kupic, schody się zaczynają jak trzeba to zgrać licencjami, bo tu jest to wszystko mega skomplikowane.

Np mam rozsiewacz kverneland i ciągnik z ekranem kverneland - nie trzeba żadnych licencji, ale jak chcesz podpiąć rozsiewacz KV do trimble to już trzeba kupić licencję spreader control  i cyk 550E leci :P

Musisz to dobrze rozegrać na początku, czasem lepiej wydać na początku 10tys więcej i mieć dużo ficzerów niż dokupywać, bo później ceny idą do góry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v