Skocz do zawartości

Problem z Pronar 82SA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich , 

Od niedawana jestem posiadaczem ciągnika Pronar 82SA i mam z nim kilka problemów 

pierwszym problem są hamulce , pedał nie jest miękki ,przy powolnym wciskaniu ciągnik nie zwalnia a po wciśnięciu na maxa odrazu mocno blokuje koła, zdarza się czasami ze po odpuszczeniu hamulce trzymają aż ciągnik się zatrzyma dopiero puszczają ( poprzedni właściciel twierdził ze naprawiał hamulce ale nie umiał ich ustawić )

drugi problem to gdy skręcam kola na maxa przy lekkim oporze kierownica idzie dalej 

trzeci problem pojawił się nie dawno, zatankowałem ciągnik do pełna i wskaźnik paliwa normalnie wskazywał poziom paliwa , jakiś czas później cofałem pod lekka górkę i zauważyłem jak wskaźnik opadł poniżej pola wskazywania i tak pozostał. W tym momencie podnosi się trochę pod tym polem i opada. 
 

nigdzie tez nie mogę znaleźć schematu bezpieczników do niego , po otworzeniu puszki , połowy bezpieczników brakuje , wymieniłem jeden który byl spalony po chwili odrazu sie spalił ale nie wiem od czego on jest 

dodam ze połowa kontrolek mi nie działa ale myśle ze to w związku z brakującymi bezpiecznikami 

z góry dziękuje za pomoc 

Opublikowano

Co do problemu pierwszego, winą są zbyt ciasno spasowane zaciski hamulcowe, trzeba je lekko podszlifować ponieważ klinują się o obudowę i dlatego nie odbijają, poza tym po dłuższym postoju zawsze ciagnik agresywnie hamuje a to przez korozje na tarczach hamulcowych.

AD2. norma w każdym ciagniku ze wspomaganiem opartym na orbitrolu, jeśli kręci się lekko to i tak masz szczęście.

Ad3. pływak może być uszkodzony i po zalaniu do pełna "napił się ON" i będzie wariował. wymiana pływaka powinna pomóc.

Co do kontrolek to wiele kontrolek jest nieaktywnych, najważniejsze to ciśnienie oleju, temp płynu chłodniczego, czasem może ci się przydać ciśnienie w układzie pneumatycznym, kontrolki od świateł i kierunkowskazów.  Poza tym rzadko tam coś działa jak powinno.

Co do schematu to jest on z tyłu w instrukcji obsługi.

Opublikowano

Hamulce czy ciągnik stoi czy nim jeżdżę reagują tak samo , pierwsza mają myślą było ze się skończyły ale poprzedni właściciel zapewnił mnie ze wymieniał a z drugiej strony nie blokowało by wgl kół jak by nie działały , najgorsze jest to ze nie ma tego punktu ze można nimi zwolnić ciągnik tylko jak wcisnę odrazu blokuje 

A da się coś z tym orbitrolem zrobić czy wymiana ? Pisałem wcześniej podobny post ale nie został opublikowany i tak się złożyło ze są teraz dwa i na tym drugim jedna osoba napisała ze orbitrol się kończy 

co do kręcenia , zależy jak ciągnik jest zimny to na wolnych obrotach czasami zdarzy się ze jest ciężej ale jak dodam gazu wszystko wraca do normy , po rozgrzaniu nie ma problemów z kręceniem 

Będę musiał jutro rozebrać i zobaczyć , z tego co się orientuje trzeba zdjąć siedzenie i można dostać sie do pływaka wtedy 

wlansie nie jestem pewny czy ciśnienie oleju dobrze mi pokazuje bo podnosi się lekko i jest na początku tego białego

Z góry dziękuje za podpowiedz 

Opublikowano

Żeby dostać się do pływaka zdejmujesz siedzenie i taką dużą klapę w podłodze. Ciśnienie oleju ważne żeby nie było na czerwonym. Mtz ogólnie ma niskie ciśnienie. Mam taki ciągnik 

Jak coś to pisz na priv. Pogadamy o tych kontrolkach 

Opublikowano
Dnia 24.10.2021 o 19:07, czaplo290 napisał:

A da się coś z tym orbitrolem zrobić czy wymiana ?

Trzeba rozebrać i podszlifować miejsca gdzie rozpierak ma kontakt z korpusem, ciężko to wytłumaczyć a rozbierać mi sie nie chce dla zdjęcia. w tsa to robił mi mechanik, a w 1523 sam to zrobiłem po zakupie i wszystko było lux.

Z orbitrolem to nie wiem od czego to zależy, siedziałem w kilku i leciutko się kręciło, a u mnie dość ciężko. nie potrafie ci pomóc i doradzić w tej kwesti.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v