czaplo290

Pronar 82sa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
czaplo290    0

Cześć Wszystkim

Od niedawna jestem użytkownikiem Pronar 82sa. Mam z nim kilka problemów: 

po skręceniu kół na maxa, przy lekkim oporze mogę nadal kręcić kierownicą (podczas skręcania myśle ze układ chodzi zbyt głośno ) olej jest w normie ale mam gdzieś wyciek i musze co jakis czas dolewać 

drugim problem są hamulce , pedał nie jest miękki ale nie biorą od początku a jak już wcisnę go na maxa koła odrazu się blokują , czasami po odpuszczeniu koła puszczają dopiero po zatrzymaniu się ciągnika (poprzedni właściciel twierdził ze wymieniał hamulce ale nie umiał ich ustawić ) 

trzeci problem to wskaźnik paliwa ,zatankowałem go pod korek działał normalnie , jakiś czas później cofałem pod górkę i zobaczyłem jak wskaźnik opadł aż poniżej pole wskazujące i teraz podnosi się lekko pod polem wskazującym i opada 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    368

co do kierownicy to orbitrol siada , na zgaszonym powoli powinieneś dać radę skręcać kierownicą jak już siada.

 

Co do hamulców podreguluj może śruby się skręca na dźwigni hamulca 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaplo290    0

Na zgaszonym nie ruszę kierownica , wczoraj zauważyłem ze jak na zimnym oleju to jest ok 

Mogl byś bardziej sprecyzować gdzie są te śruby bo jest to dla mnie nowa rzecz nie wiem za bardzo jak się do tego zabrac 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    368

Jak masz na orbitrolu (a powinien bo to już pronar kabina ?) to jak orbitrol siada to jak wszystko co hydrauliczne na gorącym oleju ma wycieki , tak i na zimnym trzyma , a na gorącym luz . Po robocie na zgaszonym sprawdź czy kierownicą zakręcisz powoli , mi jak orbitrol siadał to na ciepłym mogłem na odpalonym silniku przy max skręcie dalej kręcić .

 

A hamulec na dźwigni Masz pod podłogą regulacje , śruba na 19 klucz ona jest na środku bo i z niego wychodzi obudowy tarcz hamulca 

http://t25.eu/inkontrahent.php?g=442

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaplo290    0

Dzięki , jutro przysiądę do tego może uda mi się coś zrobić 🤔

Wymiana orbitrolu to trudna sprawa czy da radę samemu ogarnąć ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    368

Musisz już orbitrol wymieniać ? Przeszkadza w jeździe ? 

Orbitrol to szybko się wymienia aby dojście było , co tam 4 węże i z 4 śrubki mocujące aby nie pomylić węży !

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaplo290    0

Powiem ci ze strasznie zauważalne jest zwłaszcza jak mam założona gałkę , przy ostrym skręcaniu po jeździe na asfalcie i na polu 

a gdzie on się znajduje dokładnie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaplo290    0

W sezonie zimowym oddałem go do mechanika żeby naprawił mi wszystkie jego bolączki 

niedawno go odebrałem i po wymianie orbitrola na nowy uszczelnieniu hydrauliki w trakcie jazdy nadal kierownica zmienia mi pozycje np jadę i jajko pasuje mi pod lewą rękę po jakimś czasie jest już na prawa itd. Mechanik stwierdził ze na wspomaganiu hydraulicznym tak się dzieje. I się wkurzyłem bo wydałem 780 zł na nowy orbitrol a jest bez zmian 

Dalem tez wtryski do sprawdzenia , wymienił mi koncówki i po założeniu zaczął mi kopcić na biało i słychać metaliczny dźwięk , pompa nie daje rady przebić ciemnienia w nowych końcówkach ? 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    368

Metaliczny dźwięk od wtrysku to dobrze nowa końcówka . Weź na yt sprawdzanie wtrysków wpisz to zobaczysz .

A że na biało kopci może coś z paliwem ? Miałem tak raz jak.paliwo w beczce stało pionowej a deszcz napadał do środka . Ciągnik słabo szedł ale szedł i na biało dymił.

 

Co do skręcania też tak miałem najpierw orbitrol -ciekło z niego i przepuszczał że skręcać leciutko trzeba było by jechał prosto .

A za rok uszczelniacze w siłowniku w środku poszły i znów skręcał . Teraz już trzyma się sztywno kierownica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaplo290    0

Czyli się nie przejmować tym dźwiękiem ? 
Paliwo z tej samej dostawy jeszcze co z przed roboty , nie było możliwości żeby coś się do niego dostało 

wyjme chyba pompę i zawiozę do sprawdzenia , kolega mi mówił ze może kopcić dlatego jak napisałem wyżej ze pompa nie przebija ciśnienia 

u mnie orbitrol nowy , uszczelnienie układu hydraulicznego plus uszczelniacze nowe na siłowniku od wspomagania , nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić 

wkurzę się wkoncu tak mocno ze zdemontuje jajko i nie będę tej różnicy widział 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    368

Tak jak pisałem kiedyś (patrz wyżej) orbitrol sprawny na zgaszonym nie Dasz rady kręcić kierownicą , a jak już dasz to koła bedą skręcać . Orbitrol jak przepuszcza to na zgaszonym powoli możesz kierownicą kręcić lekki opór .

 

Zostaje jeszcze uszczelnienie siłownika trudne do wykrycia , być może przy montażu nowych zostały zeswane lub uszkodzone uszczelniacze i będzie w czasie jazdy przepuszczać więc skręcać ledwo co ale zawsze .

 

Bajki kolega gada jak kopci na biało to woda , chyba że uszczelka poszła ...  Jakby pompa nie dawała rady to by po prostu mocy nie miał , jest różnica w pracy silnika po wymianie końcówek ?

Ale pompę to możesz Dać do sprawdzenia kiedyś to małe pieniądze były , ale pamiętam mtz wtedy u nas mocy dostał wszystko bieg lub dwa wyżej w polu robił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaplo290    0

Sprawdzałem Na zgaszonym nie da rady przekręcić kierownica 🤔

zauważyłem ze w takcie jazdy po asfalcie nie za często ale musze kontrować żeby jechał prosto , wiec teraz nie wiem gdzie leży problem 🤔

wyjąłem pompę razem z wtryskami oddałem do regeneracji , okazało się że 4 sekcja była niesprawna. Po regeneracji zamontowaliśmy na nowo. Dymił bez poprawy , poprawiliśmy kąt wtrysku jest lepiej ale nadal mi się nie podoba. Doszliśmy do wniosku żeby sprawdzić go jak sie będzie sprawował w pracy i ewentualnie poprawimy jeszcze raz kąt 

Zaczynam rozkładać ręce 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    368

Czyli orbitrol trzyma -dobry , to zostaje siłownik pewnie wewnętrzny uszczelniacz puszcza na tłoku. że na prostym kierownica trzeba delikatnie skręcać w lewo bo sam skręca w prawo to właśnie albo orbitrol przepuszcza albo siłownik . Obie rzeczy miałem . A skręca w prawo bo droga pochylona w prawo jakby tak jechać lewą stroną to w lewo skręcać zacznie 😀.

 

Może fachowcy tacy pojętni od pomp (na yt pochlebnych opini nie mają i 3 -5 razy pompy regulowane )  . A weź jeden czy wszystke wtryski wyjmij i podłącz oddzielnie do pompy niech psiukają w powietrze i patrz jak rozpylają , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kowalskipiotr1004
      Witam od wczoraj jestem właścicielem takiego cudaka. może jest ktoś kto ma takie coś lub podobne i może coś doradzić na początek użytkowania. Będe wdzięczny za każdą podpowiedź

    • Przez Sebastian_
      Witam czy mógłby ktoś pomóc z ciśnieniem w oponach claas arion 510 cis 2011r 300kg obciążenia opony przód 380/70/28/ tył 520/70/38
    • Przez masterdigits
      Witam, poszukuję manuala do Fiata 780dt albo przynajmniej do silnika Fiat 8045.04 (IVECO). Jeśli nikt nie chciałby się podzielić książką to chciałbym się przynajmniej dowiedzieć trzech rzeczy:
      jaki jest moment dokręcania śrub głowicy jakie powinny być luzy zaworowe jakie ciśnienie na wtryskach. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie
    • Przez adek1695
      Witam!
      Mam pytanie miałem problem z wom-em kręcił się ale nie dawał mocy został wymieniony cały kosz oraz wężyk na hamulcu zostało poskładane teraz ani mocy ani sie wałek nie chce zazymać ma ktoś jakieś porady bo jestem zielony w temacie tego ciągnika rocznik 1984  góry dzięki za pomoc
    • Przez Mariuszogi
      Potrzebuję informacji o ciągniku foton lovel 504
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj