Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hubertuss napisał:

Samo usunięcie dpf nie doda mocy. Więc poprawy nie będzie.


nie chodzi mi o przyrost mocy bo to wiem że nic nie da. chodzi mi bardziej o to czy traktor zrobi się żywszy bo usunięciu.


No i trochę denerwuje jak się coś robi a tu wypalanie się akurat włącza
Opublikowano

Jak pisałem to nic nie zmieni. To, że jest mułowaty to tak napisana mapa silnika jest. By nie dawać zbyt dużej dawki paliwa przy wciskaniu gazu. Aby silnik mniej palił i mniej spalin/sadzy odprowadzał do dpf.

A co do wypalania co ci przeszkadza, że się włącza? W samochodach mam i nic mi to nie przeszkadza. Usunięcie tego to na pewno kilka tys zł. Pytanie na jak długo i kiedy się za to wezmą. Bo jestem sobie w stanie wyobrazić, że za jakiś czas zechcą to sprawdzać tak jak sprawdzaj wiele innych rzeczy gospodarstwie. Czy na przeglądach.

Opublikowano

Przywrócenie do stanu fabrycznego może być trudne. Wkład dpf najczęściej trzeba usunąć mechanicznie co oznacza rozbicie. Potem wchodzi w grę raczej tylko zakup nowego.  Ale może ktoś potnie obudowę i wydostanie go w całości. Komputer to już rzeźba totalna. Wgranie powtórnie to raczej tylko u tego co usuwał. Żaden serwis tego nie zrobi bo nikt nie wie co autor miał na myśli. To samo tyczy się usuwania jakichś awarii czyż problemów z sterownikiem nie związanych z dpf. Z drugiej strony jeśli sam sterownik uległ by awarii a dpf został wcześniej usunięty w nowo zakupionym sterowniku trzeba robić to samo. Przykład samochodów pokazał, że usuwający czasami tak namtają w sterowniku, że potem jaka kolwiek diagnostyka innych układów jest bardzo trudna. I nikt nie wie dlaczego samochód nie chce jechać jak powinien. A elektronicy widząc, ze ktoś inny grzebał odmawiają naprawy co zresztą rozumiem. Jak ci jeździ bez problemu zostaw to. A to, że nie ma dynamiki to raczej pomyśleć trzeba by nad inną mapą. Ale czy to samochód, że ma się wkręcać szybko w obroty i przyspieszać?

Opublikowano

U mnie w okolicy jest firma która robi takie rzeczy i podnosi moc. Zazwyczaj z dpf wywalają egr. Koszt ok 4tysiecy. Usuwają filtr wkaldaja jakby pusty wgrywają co trzeba i ogień. Sam filtr zostawiają u ciebie zawsze mogą przyjechać i zamontować. U mnie po 5 tysiącach mth zaczely się problemy z egr i wypalaniem także jeżeli masz chęci lepiej to wywal. 

Opublikowano (edytowane)

Tylko bierz pod uwagę, że za darmo nie zmontują. Ale taka firma w okolicy to duży plus. Bo jeśli gdzieś dalej to kolejna kasa za dojazd leci.

Płukanie dpf a do osobówki w profesjonalnej maszynie kosztuje około 400 zł. I to działa. Więc nie rozumiem jaki sens wywalać kilka tys.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Znajomy mi mówił ze po wycięciu dpf-fa auto jest w stanie przy dobrej mapie przejść badania techniczne mieszcząc się w widełkach emisji spalin, tyle że będzie to już skrajna granica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v