Skocz do zawartości

John Deere 2266- Awaria załączania hedera i młocarni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problem z John Deere 2266 HM mianowicie nie załącza się młocarnia,heder i nie otwiera rura wysypu jak zmostkuje kable na czujniku ciśnienia przy rozdzielaczu działa ale tylko na pełnych obrotach jak zaskoczy można ująć gazu do połowy  i też działa gdzie szukać przyczyny 

Opublikowano (edytowane)

To mogą być dwie usterki . Coś z obwodem alternatora i może też czujnik ciśnienia . 

Czy po włączeniu młocarni pracuje  odkurzacz na chłodnicy , jeśli nie ma sygnału D+ z alternatora , nie może , bo ten sygnał uruchamia przekaźnik zasilający młocarnię i jeszcze parę innych układów . 

Czujnik ciśnienia na postoju ( silnik nie pracuje )   powinien być zwarty . 

Edytowane przez peugeot
Opublikowano

Muszę sprawdzić czy pracuje odkurzacz ale to potrwa bo kombajn został całkowicie rozebrany do remontu jest to świeży zakup i jestem w trakcie składania gdyż zostały wymieniane wszystkie łożyska widzę tylko że zawór jest chyba nowy tak wygląda a przewody zmostkowane pamiętam tylko że gdy był odpalony silnik to odkurzacz działał ale młocarnia ruszała dopiero przy 1900obr i rura tak samo 

Opublikowano (edytowane)

W takim przypadku to można spodziewać się wszystkiego . Na początek sprawdź ten czujnik , elektrozawory czy słychać ich pracę , przejrzyj też złącza szczególnie te na wyjściu z kabiny i należałoby je czymś zakonserwować aby uniknąć  ewentualnych przyszłych  awarii w tym miejscu .

Elektryczne usterki to da się stosunkowo łatwo sprawdzić  . A hydrauliczne to raczej kombajn powinien  pracować ( pompa ) . 

Edytowane przez peugeot
Opublikowano

Będę sprawdzać jutro elektrozawory i wtyczki jak złoże zaleje oleje i odpalę sprawdzę ciśnienia i będę pisał co zauważyłem 

Ale czemu nawet zmostkowane przewody nie rusza z wolnych 

Opublikowano

Moim zdaniem ten mostek świadczy  o uszkodzonym czujniku ściśnięcia , bo sprawny czujnik przy zbyt niskim ciśnieniu ( poniżej 60  bar  ) jest zwarty więc mostek nic by nie dał . Jeśli elektrycznie jest dobrze to może któryś zawór się zablokował  i pompa na wolnych obrotach nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia  lub może sama pompa jest zużyta .

Heder dobrze unosi ? 

Opublikowano

Wydaje się że dobrze nie wiem jak rozgrzany bo to świeży zakup jak pisałem ale pompa wygląda na orginalna więc może już czas na nią po 22latach 

Sprawdzę zawór przelewowy widzę że wszystkie elektrozawory są w nim nowe 

Opublikowano

Witam ponownie więc JD złożony odpalony i pisze jak jest wyczyściłem wszystkie kostki styki gniazda przekaźniki bezpieczniki dosłownie każde połączenie  rozebrałem go doszczętnie do gołej ramy każdy przewód wąż i kabelek sprawdzone wszystkie łożyska nowe tuleje wsio wsio nowe filtry oleje rozdzielacze rozbierałem wszystkie nowe oringi (puszczały ) umyte wyczyszczone nowe filtry oleje akumulatory hydrauliczne nabiłem azotem odpalony odpowietrzony lecz problem pozostał na wolnych obrotach działa tylko podnoszenie hederu ani młocarnia ani heder wysyp rura wysypowa poziomowanie hederu nie działa dopiero na całym gazie chodzi stycznik na rozdzielaczu sprawdzony na zgaszonym zwarty na zapalonym też zwarty na całym gazie również zwarty wymieniony na nowy ten sam objaw bez efektu nie wiem gdzie szukać przyczyny..

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie w układzie zależy od obciążenia i nie może przekroczyć maksymalnego ustawionego zaworem .Maksymalne  występuje gdy np. zasilany w danej chwili siłownik osiągnie skrajne położenie . 

Screenshot_20210418212251.png

Screenshot_20210418212234.png

Screenshot_20210418212243.png

Edytowane przez peugeot
Opublikowano

Więc coś sprawdziłem  i mówię jak jest z pierwszej sekcji pompy idzie na blok od podnoszenia hederu wpielem zegar siłowniki do oporu 205 bar druga sekcja pompy to wspomaganie (układ skrętu) trzecia idzie zaś do bloku zaworów od HM i tam po użyciu siłowników również jest 200bar z tego bloku idzie wąż zasilający 7 segmentowy blok zaworów (które obsługują nie działające funkcje ) wpinam zegar i nic się nie dzieje ani drgnie dodaje gazu na okł 1700obr i naciskam wskazówka rusza na 20-25bar ale to mało żeby coś ruszyło daje więcej gazu i otwieram np rurę wskazówka wskazuje okł 60 bar rura pomału się otwiera i zamyka ale to za małe ciśnienie żeby wskoczyła w łoże ,trzymam dłużej przycisk składania zegar ciśnie ledwo 80bar na całym gazie to jest 2200obr ciśnie 110bar tyle udało się ustalić na dziś  

Opublikowano

Jeśli elektryczne sterowanie jest dobre ( zgodne z rozpiską )   , to sprawdź zawór zawór Y1 ( czy zamyka się do końca ) jest tam też zawór nadmiarowy i może być zablokowany .

Można też przejrzeć dzielnik strumienia  przy zaworach HM .

Screenshot_20210419164447.png

Screenshot_20210419162742.png

Opublikowano

Patrzę w katalog części  na ten rozdzielacz ale w katalogu mam 9 segmentowy mój  jest 7 jak wybieram te segmenty które są u mnie i patrząc na te bolce na których są montowane cewki są tam w środku takie iglice i sprężynki oraz tulejki i z tego co pamiętam jak miałem to rozebrane a to co widzę w katalogu to zdaje mi się że u mnie na niektórych są te sprężynki na odwrót inaczej niż były u mnie a składałem tak jak rozbierałem jutro rozbiórek to jeszcze raz 

Opublikowano

Spróbuj zamienić wyjścia z pomp ( w hm nie ma dużej różnicy wydajności między nimi )  , to chociaż pompę sprawdzisz . Można  też  pominąć dzielnik strumienia , wpinając wyjście z pompy prosto do rozdzielacz podstawowego - tak jest w wersji bez hm   ( tylko na wolnych obrotach bo jej wydajność w hm jest za duża ) .Można też sprawdzić którym powrotem ten olej ucieka . 

Może będę się powteżał ale czy elektrozawór Y1 działa zgodnie ze schematem sterowania , bo gdy on się nie zamknie to ciśnienie w układzie nie wzrośnie do potrzebnego . 

Opublikowano

Witam jeszcze raz wszystko sprawdziłem i temat uznaje za rozwiązany jest to 2266HM a Niemiec założył nowa pompę daje super ciśnienie ale od standardowej wersji z wydajnością o 15l a ma być z 35l dlatego ciśnienie daje fajne ale za mało wydatku żeby na wolnych obrotach obsłużyć dwa rozdzielacze.

Dziękuję za wszystkie pomysły i porady były bardzo przydatne.

Opublikowano (edytowane)

Trochę mało , standardow na wyższych obrotach i po podładowaniu  akumulatora to 14.4 V  .

Nie wiem w którym miejscu mierzyłeś ale moim zdaniem najlepiej bezpośrednio na alternatorze lub akumulatorach  bo tam są najmniejsze spadki napięcia pod obciążeniem . 

Wracając do tego zmostkowanego czujnika przy zaworach , nie używaj tego " patentu " bo to niepotrzebnie obciąża pompę .

 

Edytowane przez peugeot
Opublikowano

Mierzyłem i na Aku i na alternatorze różnica jest znikoma naprawdę po godzinnej pracy było max 13,5 a Aku zdrowe pewnie dioda spalona na alternatorze muszę rozebrać sprawdzić i wymienić jak coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Pawel121185
      Witam. John deere 6230 stracił po części moc. Na kompie nie ma błędów. Filtry nowe.. Co może być przyczyną? 
    • Przez KrzysiekGbicki
      Witam, mam problem z john deere 6210, po odpaleniu przez chwilkę półbiegi działają,  i zaraz przestają,  miga pomarańczowy trybik na zegarach i niebieska literka I , sprawdziłem bezpieczniki,  sa ok. Co moze miec winę,  co sprawdzać?  Z gory dzięki za wszystkie rady
    • Przez Tomek1337
      Witam mam problem z moim JD6170m 2015r. Po dłuższym przestoju od prac polowych ciągnik się zapowietrzył. Ostatnio przejrzałem cały układ plus wymieniłem filtry to traktor znów odpalał elegancko i nie falował na obrotach ale po przepracowaniu kilku mth problem powrócił. Traktor nie chce odpalać jakby paliwo z układu cofało się do zbiornika i znów trzeba go odpowietrzyć. Pompka paliwowa ta na przodzie ciągnika w pełni sprawna. Jedyne co nie daje mi spokoju to z odpowietrznika od filtra z odstojnikiem ciągle leci mi tylko same powietrze a z drugiego normalnie po odpowietrzeniu leci paliwo. Czy może to być wina uszkodzonego korka wlewu paliwa przez, który robi się podciśnienie w zbiorniku i po zgaszeniu ciągnika paliwo z układu się cofa? 
    • Przez GracjanChumikowski
      Witam, planujemy pierwszy raz zacząć kosić kukurydze w tym sezonie. Kupiliśmy przystawkę 6 rzędową New Hollanda. Doszły nas słuchy że napęd który jest tam na jeden pasek na przystawkę nie wytrzyma i trzeba to rozwiązanie jakoś zmienić najlepiej na łańcuch. Czy ktoś jest w stanie pomóc jak to rozwiązać?
    • Przez Mati_claas86
      Witam poszukuje informacji od użytkowników john deere 7230r opinie na temat tego modelu i najlepiej skrzynia biegów comand quad?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v