Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jaki akumulator kupic do zetora 10540? mysle o Centra 12v 170ah 950a kto moze cos polecic bo mam do kupna za 530zl a a 12v 180ah 1000a jest za 630zl roznica jest w cenie a tak to ten 170 niewiele slabszy

Opublikowano

spokojnie Ci wystarczy ten 170 Ah 950 A , u siebie mam założony 180Ah 850A tylko założyłem grube kable 50 mm2 nowe klemy  i przejrzałem cały rozrusznik i ciągnik 1224 Turbo pali od strzała teraz w zime :D  

Opublikowano
11 minut temu, Kamilo1888 napisał:

spokojnie Ci wystarczy ten 170 Ah 950 A , u siebie mam założony 180Ah 850A tylko założyłem grube kable 50 mm2 nowe klemy  i przejrzałem cały rozrusznik i ciągnik 1224 Turbo pali od strzała teraz w zime :D  

kiedys to 530 palcilem za 180ah a teraz tak poszly do gory, podaj gdzie kupiles te kable 50mm? jakis link

Opublikowano (edytowane)

kupiłem na allegro kabel spawalniczy , dodatkowo ma też oczka pod ten kabel , mogą Ci również zakuć jak chcesz i znasz długości , ja robiłem sam bo ciągnąłem dodatkowo  hebel 

https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-spawalniczy-masowy-os-ons-cu-50mm2-8519541215

17 minut temu, azifelek115622 napisał:

masz 1224 na 12v rozruch? 

tak , takiego kupiłem , sądziłem że zawsze bedzie miał ciezko palić bo jest 12 V a nie 24 V ale po wymianie kabli na grubsze aż sie zszokowałem że ma siłe taką obracać :D od razu w Mc Cormicku zrobiłem taki zabieg i również poprawiła się jego sprawność przy rozruchu :D człowiek się 4 lata męczył :D a tu proszę pierdoła :D i mniejszy akumulator poprzedni był 1150 A rozruch i krecił dobrze ale jak padł nie mieli nic mocnego na sklepie to kupiłem taki i w lato palił ale przyszły przymrozki i juz nie chciał , myslałem że akumulator a tu sie okazał automat na rozruszniku + spadek duży na kablach 

Edytowane przez Kamilo1888
Opublikowano
11 minut temu, Kamilo1888 napisał:

kupiłem na allegro kabel spawalniczy , dodatkowo ma też oczka pod ten kabel , mogą Ci również zakuć jak chcesz i znasz długości , ja robiłem sam bo ciągnąłem dodatkowo  hebel 

https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-spawalniczy-masowy-os-ons-cu-50mm2-8519541215

tak , takiego kupiłem , sądziłem że zawsze bedzie miał ciezko palić bo jest 12 V a nie 24 V ale po wymianie kabli na grubsze aż sie zszokowałem że ma siłe taką obracać :D od razu w Mc Cormicku zrobiłem taki zabieg i również poprawiła się jego sprawność przy rozruchu :D człowiek się 4 lata męczył :D a tu proszę pierdoła :D i mniejszy akumulator poprzedni był 1150 A rozruch i krecił dobrze ale jak padł nie mieli nic mocnego na sklepie to kupiłem taki i w lato palił ale przyszły przymrozki i juz nie chciał , myslałem że akumulator a tu sie okazał automat na rozruszniku + spadek duży na kablach 

co sie dzialo jak automat wysiadl? mi jak wysiadl w c 330 to musialem wkretakiem na zwarcie palic, a kabel to wymieniles + akumualtor rozrusznik czy i masowy?

Opublikowano

Jaki akumulator pytanie na które szukałem odpowiedzi 30 lat i w końcu znalazłem OPIMA Yellow  na pierwszy rzut oka niby nic ale rzeczywiste a nie naciągane parametry  i żywotność nie do pobicia .1 sztuka odpala silnik zarówno 30 km jak i 360km  jesienią przy kukurydzy   nawet przy minus 5 postój kombajnu na polu .Zgoda cena wręcz zaporowa ale lata spokoju .Najstarszy z 2006r i odpala łem dziś przy minus 11 stopni za pierwszym razem .Kiedyś co skończyła się gwarancja plus jedna zima wymiana  .Produkcja tych tanich powinna być zakazana ze względu na srodowisko bo to w koło idzie skupują zużyte przetapiają nie śą w stanie oczyścić ołowiu pakują w nowe skrzynki a to już u producenta jest złom. 

Opublikowano
radek5314 napisał:

jaki akumulator kupic do zetora 10540? mysle o Centra 12v 170ah 950a kto moze cos polecic bo mam do kupna za 530zl a a 12v 180ah 1000a jest za 630zl roznica jest w cenie a tak to ten 170 niewiele slabszy

Ja miałem Centre 950 chyba z 5 lub 7 lat i teraz też kupiłem Centre 180 i daje radę te zatory ciężko palą mimo świec zarowych założyłem grzałka płynu w blok 30 minut i ciągnik odpala

Opublikowano

Szczerze to teram polecić jakiś konkretny akumulator to ogromne ryzyko utraty znajomości :P. Nie ma znaczenia jaki to producent, jeden posłuży 5-7 lat a drugi padnie zaraz po gwarancji. Optima jest naprawdę dobra - zapytaj kuriera ile im wytrzymują w porównaniu z tradycyjnymi. Dużo osób żyje w przekonaniu że np. Varta na pierwszy montaż to musi być dobra ( często przedawcy na to naciągają ) i zgodzę się, ta varta jest naprawdę dobra tylko jest jedno ale - jest inna niż ta którą można kupić na rynku, ma grubsze płyty, czasami w innej technologii. To samo tyczy się wszystkich producentów. 

 

Opublikowano

Każdy akumulator w zależności od konstrukcji i materiałów zakodowaną ilość rozruchów która pośrednio przekłada się na żywotność .Jeżeli silnik ciężko odpala a prąd rozruchu przekracza max obciążenie akumulatora jego żywotność spada .Producenci nawet ci markowi do akumulatorów pakują różne płyty i tak dla producentów Johnson Controls samochodów czy ciągników na pierwszy montaż to najwyższa półka ,dla serwisów -średnia jakość a na wolny rynek chłam .Moim zdaniem wyjątkiem jest mają tylko dwie fabryki na świecie i nie dzielą rynku na profesjonalne i jednorazowe  baterie .W akumulatorze nie liczy się pojemność ale prąd rozruchu i to aby po przekręceniu kluczyka rozrusznik dostawał tyle prądu aby szybko obraca wałem co przekłada się na szybki rozruch. Należy się zastanowić jak ze złomu akumulatorowego można wyprodukować solidny akumulator jeżeli ołów na etapie prasowania płyt jest zanieczyszczony kto nie zaryzykuje i nie spróbuje nie przekona się .mnie też to trwało kilka lat ale odsyłam do lektury https://motofocus.pl/technika/12239/akumulatory-optima-historia-budowa-dzialanie

Opublikowano
13 godzin temu, radek5314 napisał:

jaki akumulator kupic do zetora 10540? mysle o Centra 12v 170ah 950a kto moze cos polecic bo mam do kupna za 530zl a a 12v 180ah 1000a jest za 630zl roznica jest w cenie a tak to ten 170 niewiele slabszy

Wrzuć na wagę obydwa i bierz ten cięższy. 

Słyszałem opinie że aku powinno kupować się na wagę bo im cięższy tym lepszy. 

Opublikowano
2 minuty temu, PRIMO napisał:

Wrzuć na wagę obydwa i bierz ten cięższy. 

Słyszałem opinie że aku powinno kupować się na wagę bo im cięższy tym lepszy. 

trochę w tym prawdy pod warunkiem że obydwa mają podobny wymiar i grubość ścian skrzynki  gęstość elektrolitu 1,28g a gęstość ołowiu 11,3g a optimy przy gabarytach samochodowych jedną ręką cięzko unieść 

Opublikowano

I są tej samej pojemności i mają taki sam prąd rozruchowy. Akumulator z większym prądem rozruchowym będzie miał więcej ale cieńszych płyt co na pewno nie przełoży się na jego żywotność. 

"Każdy akumulator w zależności od konstrukcji i materiałów zakodowaną ilość rozruchów " - a tam zaprogramowany to może być sterownik, po prostu robią kratki  z taśmy aby szybciej i taniej. 

"W akumulatorze nie liczy się pojemność ale prąd rozruchu i to aby po przekręceniu kluczyka rozrusznik dostawał tyle prądu aby szybko obraca wałem co przekłada się na szybki rozruch" - też się do końca nie zgodzę, prąd rozruchu jest ważny ale kwestia w jakiej jednostce czasu ten prąd popłynie i jaka będzie się zmieniał, co z tego że szybko zakręci jak nie złapie i po paru sekundach ledwo kręci. Prąd rozruch jest ważny tak samo jak pojemność. 

 

Co to za lektura? Marketing producenta uważasz za lekturę? Ok są to super akumulatory ale robione w zupełnie innej technologii która pozwala na bardzo mocne rozładowania ale tu piszemy o akumulatorach najczęściej stosowanych więc nie można powiedzieć że pojemność nie ma znaczenia.

Opublikowano
4 minuty temu, akmaly napisał:

I są tej samej pojemności i mają taki sam prąd rozruchowy. Akumulator z większym prądem rozruchowym będzie miał więcej ale cieńszych płyt co na pewno nie przełoży się na jego żywotność. 

"Każdy akumulator w zależności od konstrukcji i materiałów zakodowaną ilość rozruchów " - a tam zaprogramowany to może być sterownik, po prostu robią kratki  z taśmy aby szybciej i taniej. 

"W akumulatorze nie liczy się pojemność ale prąd rozruchu i to aby po przekręceniu kluczyka rozrusznik dostawał tyle prądu aby szybko obraca wałem co przekłada się na szybki rozruch" - też się do końca nie zgodzę, prąd rozruchu jest ważny ale kwestia w jakiej jednostce czasu ten prąd popłynie i jaka będzie się zmieniał, co z tego że szybko zakręci jak nie złapie i po paru sekundach ledwo kręci. Prąd rozruch jest ważny tak samo jak pojemność. 

 

Co to za lektura? Marketing producenta uważasz za lekturę? Ok są to super akumulatory ale robione w zupełnie innej technologii która pozwala na bardzo mocne rozładowania ale tu piszemy o akumulatorach najczęściej stosowanych więc nie można powiedzieć że pojemność nie ma znaczenia.

Słuchaj ktoś pytał o opinię więc napisałem OPTIMA to nie towar dla filozofów skner i gównojadów to prawda .Kiedyś zmieniałem co dwa lata akumulatory bo myślałem tak jak ty byle tanio -spróbowałem co innego i jeszcze nie wywaliłem z OPTIMY ani jednego a  kilka do kilkunastu lat użytkuję . Sory ale innych słów nie znajduję -więc nie pier...ol jak się nie znasz ani na akumulatorach ani marketingu bo wnioskuję to po twoich wpisach znając trochę chemię i fizykę można zrozumieć jak działa akumulator a ty piszesz o ukrytych sterownikach (pokaż jeden który odkryłeś ) ja pogę skolei udowodnić że jak pisałem akumulatory w polsce robią ze złomu akumulatorowago a na dodatek nie maja technologi do oczyszczenia tego ołowiu aby choć zbliżył sie do wartości 100% nie wystarczy go roztopić  uformować płyty wstawić do skrzynki i zalać elektrolitem  

Opublikowano

Czy pisałem coś aby było tanio? Ty się znasz na akumulatorach? Chcesz sprawdzić moją wiedzę?

Proszę wyluzuj bo takie bzdury piszesz jakbyś sprzedawał tą optimę. 

Prawidłowo użytkowany akumulator ( przed wszystkim doładowany i nadmiernie nie rozładowywany ) - wytrzyma podobnie do wspomnianej optimy, różnica będzie tylko w pewnych przypadkach. 

 

 

Opublikowano
16 godzin temu, radek5314 napisał:

co sie dzialo jak automat wysiadl? mi jak wysiadl w c 330 to musialem wkretakiem na zwarcie palic, a kabel to wymieniles + akumualtor rozrusznik czy i masowy?

automat jak padnie , to albo Ci cyka rozrusznik , albo staje rozrusznik że nie może sie przekręcić , albo nie zazębia z wieńcem  , kable wymieniałem wszystkie + i - koszt mnie wyszedł bodajże 90 zł  za 50 mm2 a za nowe 35 mm2 wołali 200 zł  , smiech :D 

Opublikowano
8 godzin temu, akmaly napisał:

Czy pisałem coś aby było tanio? Ty się znasz na akumulatorach? Chcesz sprawdzić moją wiedzę?

Proszę wyluzuj bo takie bzdury piszesz jakbyś sprzedawał tą optimę. 

Prawidłowo użytkowany akumulator ( przed wszystkim doładowany i nadmiernie nie rozładowywany ) - wytrzyma podobnie do wspomnianej optimy, różnica będzie tylko w pewnych przypadkach. 

 

 

Gdzie napisałem bzdury ? A daj przykład akumulatora kwasowego który wytrzymał już 16 lat i nadal miernik wskazuje sprawność 100% .A znam się na tyle aby mi więcej chłamu nie wciskali bo dla mnie nie do przyjęcia jest aby akumulator był do wymiany średnio co 3 lata a po zmianie na porządny ten sam pojazd i instalacja a trzyma po 300 -500% dłużej  czyli 10 -15 lat 

Opublikowano (edytowane)

Akumulator takiej budowy jak optima to żadna nowość, dokładnie znam jego budowę, jego plusy i minusy. Jak chcesz możemy pisać o chemii i fizyce. Tobie wytrzymał 16 lat innemu ledwo gwarancję bo i takie są przypadki ( wiem, pewnie niedoładowany leżak magazynowy - ok ).

Bzdury ( może za mocne słowo i przepraszam za nie, powiedzmy nieścisłości )- zanieczyszczony ołów - jakie te zanieczyszczenia? To że z akumulatorów odzyskiwany jest  ołów spowodowane jest przepisami o ochronie środowiska. Takiego ołowiu nie stosuje się jako pasty. Są już technologie umożliwiające oczyszczanie takiego ołowiu i pewnie w najbliższych latach szybko wprowadzą je na szeroką skalę ze względów ekologicznych. Skąd wiesz jaki ołów stosuje w produkcji swoich płyt Optima? Akumulatory w tej technologii mogą mieć płyty ze stopów o większej zawartości ołowiu, co nie oznacza że płyty odlewane ze stopu ołowiu z wapniem są wytwarzane z zanieczyszczonego ołowiu. 

"akumulator był do wymiany średnio co 3 lata " - nie wiem w jakim pojeździe ale w ciągniku rolniczym miałem tylko jeden przypadek aby 3 lata wytrzymał, średnia to ok 7-9 lat i to żadne jakieś specjalne akumulatory ( 9 lat wytrzymał ostatnio ZAP ). Tylko u mnie ciągnik czy inne maszyny. który zimą nie pracują - akumulator do garażu i sporadycznie ładowarka. 

Przykładowo mogę Ci napisać idąc twoim tokiem myślenia że Fiamm to najlepsze akumulatory bo w aucie osobowym żony, które jeździ krótkie i bardzo krótkie trasy, 9 -letni akumulator ma praktycznie zbliżone parametry co niejeden nowy. Wiem też że takiego samego nie kupię - bo jak rozbiorę nawet ten kupiony w serwisie będzie miał inne płyty itd.

Kto kiedyś słyszał żeby w 3 letnim akumulatorze nastąpił spływ masy czynnej? Obecnie to chyba najczęstsza przyczyna - a dlatego że robi się akumulatory o coraz większych prądach rozruchowych z małych pojemności.

"A daj przykład akumulatora kwasowego który wytrzymał już 16 lat i nadal miernik wskazuje sprawność 100%" - zmień miernik.

Optima jest super, też tak uważam, szczególnie tam gdzie zwykły ma ciężko - terenówki, głębokie rozładowania, brak lub bardzo słaba obsługa. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Miernik miernikiem w końcu mierzy kilka parametrów dopasowanych do pojemności i max  prądu rozruchu akumulatora  to tylko elektronika i analiza zdarzeń ale jeżeli podłączam do testowanego starego  akumulatora źródło obciążenia np 10 A i napięcie po kilku godzinach spada proporcjonalnie jak w nowym to takiego pomiaru nie sposób podważyć a wiem o czym piszę i nie opowiadam Mumunkowych opowieści poniżej masz wynik 16 letniwgo akumulatora

IMG_20210211_130559.jpg

IMG_20210211_130609.jpg

Opublikowano
22 minuty temu, akmaly napisał:

No i super. Wykonaj jeszcze ten test za dwa dni tylko bez doładowywania :P

A czemu za dwa dni za tydzień i wystawię go na mróz  .Akurat miernik przed sprawdzeniem pyta czy akumulator jest po ładowaniu   czy przed .A zużytego nawet nie doładujesz prostownikiem impulsowym bo taki używam  i miernika nie oszukasz bo pomiar to analiza napięcia i oporu występującego na biegunach 

A wystawię go już na noc bo zapowiadają 16 minus i zobaczymy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v