Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od paru dni jestem posiadaczem masseya fergusona 6160 na skrzyni dynashift przesiadłem się na niego ze starego zetora i chciałbym się dopytać o użytkowanie skrzyni biegów wiem jak to wszystko działa 4 biegi główne żółw zając i 4 pół biegi pod obciążeniem i o te właśnie półbiegi mi chodzi jak to jest z ich obsługą żeby dobrze użytkować tą skrzynie włączać je tylko pod obciążeniem w polu z maszyną czy na postoju też można sobie ustawić np. jakiś bieg i powiedzmy półbieg C i tak z miejsca ruszyć czy lepiej dla skrzyni będzie włączać je po kolei A B i dopiero C 

a np. przy rozpędzaniu się na pusto lepiej odejmować gaz w momencie włączania czy nie jest to konieczne ? 

a i przy rozpędzaniu lepiej je załączyć od razu na niskim biegu czy dopiero na 4 biegu ?

te pytania mogą wydać się dziwne niektórzy pomyślą że skoro nie umiem go obsługiwać to po co mi taki ciągnik a no właśnie po to że to niebo a ziemia jeśli chodzi o rozwiązania i komfort pracy niż w takim zetorku ( co nie oznacza że to zły ciągnik wiele lat mi służył ) po prostu różne są opinie o tych skrzyniach koszt serwisu każdy wie nie mały a ja chciałbym jak najdłużej przedłużyć jej żywot :) 

Opublikowano

Półbiegi to przełączasz sobie jak chcesz, czy na pusto czy pod obciążeniem nie ma różnicy. A co do ujmowania gazu, to przynajmniej w moich ciągnikach innym marek jak się odejmie gazu przy zmianie półbiegu to gorzej szarpie. Pojeździj i wyczuj kiedy płynniej przerzuca połówki.

Opublikowano

Mam drugiego MF na tej skrzynii i napiszę jak robię u siebie. Przez szereg lat wszystko działało a czy dobrze to sami ocenicie. Staram się ruszać z A lub B i w miarę rozpedzania podbijam polbiegi wyżej. Jeśli zmieniam biegi główne robie podobnie- maszyna ma lżej, aniżeli dojść do 1D i zmieniać tylko biegi główne. 

Opublikowano

gaz caly czas trzymamy nie ujmujemy bo wtedy maleje cisnienie w ukladzie i moze byc efekt szarpania jak sprzeglo nie dostanie odpowiedniego ciśnienia oleju. I tak jak pisali mozemy korzystac caky czas z polowek, w ursusie czy zetorze jest wzmacnuacz mome tu ktory sie uzywa tylko powyżej odpowiednich obrotow silnika. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v