Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.Mam problem z zużyciem opon przednich w moim 3P.Jest on na napędzie robura opony11,2 20 z turem. Od zamontowania napędu minęło 4 miesiące a już prawie nie ma opon z przodu.A nigdy po szosie nie włączam napędu.Sa sugestie że ścigają mi się opony a z tyłu też nowe 14.9 24.Nie mam pojęcia czemu tak się robi.Prosze o jakaś podpowiedź.

Opublikowano
1 godzinę temu, bergman31 napisał:

Te opony z przodu, to jakieś markowe, czy raczej najtańsze na rynku?

Druga opcja, to źle dobrane przełożenia i przednie koła za szybko się obracają.

No i na 100 % ta druga opcja.

Opublikowano

Dzwoniłem do zakładu co kupiłem napęd i powiedzieli że przekładnia na 100% jest dobrana.Przyczyne widzą w zbieżności.Czy to możliwe?Jak sądzicie kupić nowe opony i ustawić rozbieznie ok 1cm.

Opublikowano

Albo źle ustawiona zbieżność, albo źle dobrane przełożenie. Przedni napęd powinien być szybszy od tylnych kół o 1-5%. Jeśli jest więcej to opony będą się nadmiernie zużywały.... Żeby sprawdzić czy przełożenie jest prawidłowe, trzeba znać wszystkie przełożenia(przystawce i w moście przednim). Można też zmierzyć ile obrotów zrobi przednie koło podczas gdy tylne zrobi jeden obrót, z wyłączonym oraz z włączonym napędem. (najlepiej to zrobić na asfalcie i zapiąć ciężką maszynę na tył, na oponie narysować kredą znaki)

Opublikowano (edytowane)

jak na asfalcie czy betonie jest wyłączany naped to dobranie przełożenia nic nie ma wspólnego z utratą bieżnika , sprawdz czy napewno naped się dobrze rozłacza i jak dużo jezdzisz po asfalcie ?

Edytowane przez jarecki
Opublikowano (edytowane)

Gdy obliczałem przełożenie w mojej c360, to też w jednej firmie gościu upierał się że ma racje, że się nie znam, nawet mnie zwyzywał, więc zrobiłem w innej firmie wg moich wyliczeń, które tym razem ta firma potwierdziła, i napęd dobrze działa.

Edytowane przez sylwek23111
edycja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      Panowie szybkie pytanie bo czeka mnie wymiana łożysk w piastach i zamiast tego standardowego filcowego uszczelnienia chciałem dobrać simmering. Jeszcze nie rozbierałem wiec nie wiem jaki tam by pasował - ktoś podpowie? gdzieś czytałem ze 50x82x12 ale łożysko 30307 ma wymiar 35x80. z tym ze tam jest lekkie przetoczenie na czopie.czop pod koło 16".  foto miejsca.


    • Przez DWD96
      Witam
      Tak jak w temacie, chciałbym założyć szerokie opony tj. 10,0/75-15,3 ale mam miękki przód i nie wiem czy felga z opona sie zmieszczą. 
      W "sztywnym" przodzie z tego co wiem trzeba lekko przycinać zwrotnice a jak to jest na miękkim? Jeśli ktoś ma u Siebie to prosił bym o zdjęcia.
      Tutaj założona felga 18 z opona 6,00 "szczelina" nie jest za specjalnie szeroka.
       
       

    • Przez rafal2132
      Witam , mam pytanie ,czy ktoś przerabiał w swoim ursusie c360 3p albo c 360 sztywną przednią płaskią oś na resorowaną?
      Czy pasuje od jakiegoś np Zetora miękki przód?
      Chciałbym przerobić swoją sztywną oś na miękką bo i tak przód ma już luzy. A i lepszy komfort jazdy by był.
       
    • Przez Victor193
      Witam mam problem z przednim mostem. 
      Gdy ciągnik zaczyna ryc kołami w miejscu to przdnie prawe koło czasami przestaje ciągnąć i ogólnie przy pracy praktycznie non stop „jęczy i wyje” a jak po betonie na pierwszym biegu z włączonym napędem delikatnie szarpie traktorem i jakby przednie koła wolniej się kręciły ( szybciej na włączonym napędzie po twardej nawierzchni nie jeździłem) prosiłbym o odpowiedź i z góry dzięki.
    • Przez xKonrad
      Witam, kupię obciążniki osi przedniej do ursusa c360-3p nowego typu 6 szt.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v