Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Deutz fahr agrotron 90,  1999r.  Pojawil się problem w traktorze a  mianowicie przy włączeniu przedniego napędu uruchamia się blokada mostow mimo że przełącznik nie jest wlaczony i przy próbie jazdy na skreconych kolach zgrzyta przedni most, po zatrzymaniu i wyłączeniu napędu wyraźny strzał z kół z naprezenia. Przy wyłączonym napędzie blokady tylnego mostu nie ma bo testowałem. Ciągnik głównie pracuje w turze a bez napędu jest to bardzo problematyczne. 

Proszę o rady od czego zacząć poszukiwanie usterki czy szukać dobrego fachowca. Pozdrawiam.

Edytowane przez Adam_k
Opublikowano (edytowane)

Przeprowadziłem dziś wszelkie możliwe kombinacje jakie przyszły mi do głowy. Zaparlem się i takie rezultaty:

1. Opcja z wyłączonym napędem i wyłączona blokada - kręci jedno koło tylne albo koła tylne na przemian. 

2. Włączony naped, blokada wylaczona- kręci się koło z tylu bądź na przemian plus do tego 2 przednie koła równocześnie 

3. Włączona blokada mostu, napęd wyłączony (święci się kontrolka od blokady i napędu)- kręci się koło z tylu bądź na przemian plus do tego 2 przednie koła równocześnie 

4. Z odlaczona cewka z tylu na elektrozaworze od blokady mostow sytuacja jak w pkt 2 i 3 . Natomiast zmierzylem miernikiem po włączeniu blokady na wtyczce pojawia się 12V natomiast napędu brak napięcia. 

 

I teraz moje pytanie co steruje zalaczaniem napędu przedniego mostu a co steruje jego blokada? Gdzie w przednim moście jest elektrozawor bądź jak jest sterowane jego blokada?

Osobiście blokada mostow nie jest mi potrzebna i nigdy nie używałem bo potrzeby nie było.  

Edytowane przez Adam_k
Opublikowano (edytowane)

Blokada jest typu "no-spin" załącza się automatycznie już doczytałem na ten temat. Najpierw zacznę od wyplukania i wymiany oleju w przednim moście i zobaczę czy pomoże A później do mostu się brać. 

Edytowane przez Adam_k
Opublikowano (edytowane)

Tak mi jeden mechanik mówił. A drugi że tarczki i że tak ma byc. Most jest produkcji ZF typ 2025. 

Edytowane przez Adam_k

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v