Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim wladimircem. Oddałem pompę wtryskową do regeneracji. Po odebraniu zamontowałem ją na silnik i tu problem. Koło pasowe ustawiłem na znak t1, następnie kręcąc wałkiem pompy (tam, gdzie jest tak dużo otworów :) ) wyłapałem drgnięcie paliwa i zakręciłem śruby. Po odpaleniu silnik pracował bardzo, bardzo twardo i metalicznie. Opóźniłem nieco ,,zapłon" i była znaczna poprawa ale jeszcze nie ideał. Po kolejnej próbie już pracuje trochę lepiej. Silnik pracuje już przyjemnie ale teraz zaczęły dość głośno i twardo klekotać zawory, mimo że są prawidłowo ustawione. Ciągnik ma moc, pali od strzała ale mocno grzechotają zawory i dość mocno się grzeje. Co mam robić dalej? Czy to dzwonienie zaworów i grzanie się to oznaka, że kąt wtrysku nadal jest za wczesny? Pozdrawiam

Opublikowano
10 minut temu, Misiu1994 napisał:

Witam. Mam problem z moim wladimircem. Oddałem pompę wtryskową do regeneracji. Po odebraniu zamontowałem ją na silnik i tu problem. Koło pasowe ustawiłem na znak t1, następnie kręcąc wałkiem pompy (tam, gdzie jest tak dużo otworów :) ) wyłapałem drgnięcie paliwa i zakręciłem śruby. Po odpaleniu silnik pracował bardzo, bardzo twardo i metalicznie. Opóźniłem nieco ,,zapłon" i była znaczna poprawa ale jeszcze nie ideał. Po kolejnej próbie już pracuje trochę lepiej. Silnik pracuje już przyjemnie ale teraz zaczęły dość głośno i twardo klekotać zawory, mimo że są prawidłowo ustawione. Ciągnik ma moc, pali od strzała ale mocno grzechotają zawory i dość mocno się grzeje. Co mam robić dalej? Czy to dzwonienie zaworów i grzanie się to oznaka, że kąt wtrysku nadal jest za wczesny? Pozdrawiam

Hej kolego, może głupie pytanie - ale jak ustawiłeś to koło na znak to na pierwszym cylindrze obydwa zawory były zamknięte?

Opublikowano (edytowane)

No tak tylko tłok musi być w suwie sprężania jak ten znak ustawiasz - czyli obydwa zawory zamknięte i wtedy początek wtrysku. Jak obrócisz o jeden obrót koło pasowe to tłok będzie w suwie wydechu a koło będzie też na znaku t1. Generalnie nie powinien zapalić gdybyś o jeden obrót wałem źle ustawił ale kto go tam wie - lepiej sprawdzić. Dodatkowo jak ustawiasz początek wtrysku to sobie skręć te dwie tarczki wielootworowe i obróć dwa razy wałem i sprawdź czy jak drgnie paliwo to ten znak jest tam gdzie być powinien - tylko bardzo powoli obracaj wałem. Ustawianie na pompie jest niby zgodne z instrukcją ale ja jak mtz-ta tak ustawiłem to musiałem stodołe wietrzyć bo po skreceniu sie okazało że za późno zapłon - ta metoda jest mało dokładna i nie uwzględnia luzów na kołach rozrządu. Ja zawsze sprawdzam obracając wał i jak drgnie paliwo to patrze wtedy na znaki i poprawiam jak trzeba. Wiecej roboty ale dokładniej i silnik cyka jak złoto.

Pozdrawiam i powodzenia.

Daj znać jak ogarniesz

Edytowane przez karbex
Opublikowano (edytowane)

Po wielu próbach ustawiania doszedłem do wniosku, że lepiej nie będzie. Silnik na zimno pracuje idealnie ale jak już się nagrzeje to zaczynają głośno pracować zawory i silnik chodzi bardziej twardo tylko na wolnych obrotach. Siłę ma, pali na dotyk tylko jak się nagrzeje to zaczyna twardziej pracować. Co go jeszcze  może bolec bo ręce opadają?

Edytowane przez Misiu1994
Opublikowano

Chmm, no z tego co piszesz to opcja jest tylko jedna - źle ustawione zawory. Gdyby problem tkwił w układzie zasilania to by też twardo chodził na zimno. Skoro praca sie zmienia po rozgrzaniu silnika to ja stawiam na zbyt mały luz na zaworach. 

Opublikowano (edytowane)

No jak za wysokie ciśnienie bedziesz miał na wtryskach to może twardo chodzić, ale dziwne, że jak zimny to chodzi dobrze a jak ciepły to klepie. Ale jak robiłeś regeneracje pompy to wtryski też bym sprawdził czy nie leją i ciśnienie wyregulował nawey dla świętego spokoju.

Kolego a jakie masz ciśnienie oleju na tych wolnych obrotach na zagrzanym silniku - tobie napewno zawory grają?

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Na zimnym silniku ciśnienie na wolnych 4 bary A na rozgrzanym tak 3,8/3,7 bara. Wtryski wyciągnąłem  wyczyscilem i przejechałem się kilometr. Po ponownym wymontowaniu wyglądały jak na zdjęciu. Na pierwszym zaczal robic sie nagar. Oleju nie bierze.

20200501_164930.jpg

20200501_164857.jpg

Opublikowano

Coś mi się wydaje że problemem będzie chszczone paliwo i dlatego takie cuda się dzieją. 

Opublikowano (edytowane)

Spawdzałeś czy nie leją i ciśnienie otwarcia? Ciśnienie powinno być 170-175 barów. Bo mi z koleji sie widzi że leją

Edytowane przez karbex
Opublikowano

W poniedziałek zawiozę na stół probierczy i się dowiem. A przy lejących wtryskach by nie kopcil na wolnych obrotach?  Chociaż przed remontem pompy pokapcał na niebiesko na zimnym, a po regeneracji pompy ustalo. 

Opublikowano

U mnie w mtzcie jak podpiołem pod aparat wtryski to mi sie paliwo w skarpety nalało 😉 a ciągnik na wolnych obrotach i jak miał lekko to nie kopcił. Ale jak dodałem gazu to nie widziałem gdzie mi sie rura kończy tak dymił, ale u mnie i pompa dawała za dużą dawke - jak zawiozłem do regulacji to sie okazało że dawka była x2 🙉. Wymieniłem końcówki i wyregulowałem początek wtrysku to teraz dymka nie puści. Ale zwykle troche przydymia jak wtryski leją - sprawdź dla świętego spokoju i tyle - koszt to pewnie ze 20 zł za dwa a sprawdzone i w paliwie sie zwróci jak coś nie tak. Myśle cały czas o tym twoim klepaniu i to żeczywiście może wtryski słychać jak problem sie pojawił po wymianie pompy. Nic, jak sprawdzisz to daj znać czy sie coś poprawiło, a jak by Ci pszysło koncówki zmieniać to WZM załóż bo w miare dobre są.

Opublikowano

Jak lały i 130 bar to napewno praca silnika sie poprawi - pytanie tylko czy to stukanie ustąpi (jak to końcówki było słychać to powinno). Daj znać jaki finał. Pozdrawiam

Opublikowano

Jak wtryski nie leją to szczerze mówiąc chyba trudno to wyhaczyć. Ja zimno to trudniej pali i mocniej przydymia bo słabiej rozpyla ale takie objawy mogą być też z innych przyczyn także trzeba eliminować i sprawdzać po kolei. Jak cieżko pali i nietypowo dymi to standard do sprawdzenia zawory, wtryski, początek tłoczenia paliwa i pompa. Pzdr

Opublikowano

Mi ostatnio t25 zaczął wywalac olej kolektorem po zdjeciu głowic też dałem wtryski do sprawdzenia .Co sie okazało cisnienie ok 120 otworki zabite nagarem. Nowe końcówki rosyjskie ustawione na 170 .Nowe zawory i prowadnice zawory ustawione i chodzi bardziej twardo jak przed .

Opublikowano

Po regeneracji wtryskow nie kopci w ogóle. I tak dźwięk silnika jest trochę inny, może dlatego że tlumik wyprowadzilem nad kabinę. Pali od strzala,  ma noc, nic już nie kombinuje. Pozdrawiam 

Opublikowano

No to jak pali od strzała, ma moc i nie dymi i jeszcze zmieniłeś tłumnik, to może on teraz chodzi jak powinien, a wcześniej mulił i po naprawie masz wrazenie że klekocze 😉. Gratulacje i pozdrawiam

Opublikowano

Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu. Chcę zmienić akumulator we władku. Obecnie mam samochodowy 12v 75 ah 480 a, ale jak zrobi się trochę chłodniej to już nie pali. Jaki byście mi polecili? Oczywiście 12 v. Myślalem nad 12v 125ah 1000a co Wy na to? Rozrusznik z przekładnią. Tylko czy alternator od poloneza mi doładuje taki? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v