Skocz do zawartości

Jaką nawigacje dobrać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam zakupiłem opryskiwacz Bargam 4200 Compakt z Muller  Eco-terminal i rozsiewacz Kuhn Axis-H 40.1 EMC+W z Quantron-VT  i chciałbym  to jakoś zebrać do kupy i podłączyć do GPS który będzie dzielił na sekcje (GPSa   jeszcze nie mam) to wszystko będzie chodzić w Ursusie 1634 i co zrobić tak na szybkiego (zanim kupie GPS) żeby chodził mi rozsiewacz który niema skąd odczytać prędkości , posiadam Kontrola jazdy równoległej CenterLine 220 ale z niego raczej prędkości nie odczyta .

Jestem zielony w tym temacie a wiec potrzebuje pomocy z góry dziękuje .

20200216_120841[1].jpg

20200216_122843.jpg

Edytowane przez zom3
Opublikowano

Już kiedyś pisałem Nawigacja to urządzenie które zawsze woła o doinwestowanie bo zawsze chcemy coś udoskonalić i iść do przodu .Na początek sprawdź czy mają ISOBUS A następnie zastanów się ile chcesz zainwestować i do jakiego poziomu w przyszłości zamierzasz dotrzeć -automatyczne kierowanie sterowanie siewnikiem itd . Wybierając terminal nie sugeruj się tylko ceną gołego ale późniejszym kosztem  odblokowań poszczególnych funkcji kosztem okablowania itd .Odblokowania mogą kosztować kilka tysięcy  euro a kable w cenie tysiąc to też nie wyjątek . Sprzedawcy zwykle świadomie wpuszczają w maliny by później przez lata dosłownie żerować na popełnionych błędach lub proponują odkupienie terminala za kilkaset euro by sprzedać nowszy za kilka tysięcy .

 

 

Opublikowano

Rozsiewacz ma isobusa opryskiwacz nie wiem czy ma jak to sprawdzić czy ma ?.

Nawigacja ma mi pomóc w sekcjach i wyznaczyć ścieżki technologicznej oczywiście z kasą nie chcę szaleć. 

Opublikowano

Witam ponownie

trochę tam zerkałem w te terminale i żadnych licencji tam nie widziałem , opryskiwacz nie ma gniazda isobus .

 

Opublikowano

Skontaktuj się z dystrybutorem Mullera  ekotronic.pl. Od niego otrzymasz wszystkie informacje bez gdybania może tak albo tak. Żeby zamykać sekcje musisz napewno kupić odbiornik GPS i odblokować licencje section  control. Kwestia podłączenia z Rauch zapewne przez port szeregowy RS-232. Prędkość do Rauch albo przez sensor prędkości od ciągnika albo zakładany na wale napędowym przedniego mostu. Jak będziesz mieć GPS to będzie wyjście radarowe zapewne będziesz musiał kupić kabel specjalny od Rauch . Być może jeżeli połączysz Muller z Rauch odnosnie section control to być może będzie przesyl danych odnosnie prędkości przez port szeregowy. Uruchomienie testowe section control i VRA jest tak jak pisano wcześniej w jednej zakładek. Jeżeli terminal nie jest nowy to może być ta opcja już wykorzystana przez poprzedniego właściciela.

Opublikowano

No powiedzmy ze taniej ale i tak za jakiś czas okaże się że przydało by się kolejne odblokowanie stąd jestem zwolennikiem jeżeli nowy to zakup z pełnym odblokowaniem prawie wszystkiego no może z wyjątkiem niektórych potrzebnych do np koparek czy pielenia winorośli na skłonach  choć nie wiadomo co nas czeka a odblokowania to horror cenowy -chyba ze trochę odwagi ryzyka i kupujemy za granicą i to dość odległą bo w UE podobny poziom

Opublikowano
2 godziny temu, iron napisał:

najlepiej kupić panel z odblokowanymi licencjami bo inaczej To jest drogo i to bardzo

Jak sprawdzić co ma odblokowane kupowany terminal?

Kto sprzedaje dobre odblokowane terminale, komornik?

Opublikowano

Sprawa prosta trzeba znaleźć jelenia który nie wie co sprzedaje😊 Lub czatować na kogoś kto zmienia całość ale takie cuda to raczej w skandynawi w Polsce wymarzonego nie uświadczysz bo wszystko "odkupują dają wirtualny opust cenowy byle utrzymać poziom cen z trimble można coś wydumać  ze stanów ale wówczas zapomnij o pomocy serwisu w kraju . Jak nie masz do wydania 25000 na używany to raczej szukaj sposobu na podłączenie czujnika prędkości z koła ciągnika .Jeszcze pomyśl o Agropilocie tam wydaje mi się że sterowanie sekcjami jest analogowe a to już dość proste poprzez przekaźniki 

Opublikowano
damianzbr napisał:

2 godziny temu, iron napisał:

najlepiej kupić panel z odblokowanymi licencjami bo inaczej To jest drogo i to bardzo

Jak sprawdzić co ma odblokowane kupowany terminal?

Kto sprzedaje dobre odblokowane terminale, komornik?

ktoś co to sprzedaje powinien zdjęcia dac i napisać. druha sprawa na Ebay poszukaj a nie pitol o kanalii komorniku

Opublikowano

Komornik to nie kanalia to zawód jak każdy inny a gdybyś ty miał należność do odzyskania z wyrokiem sądowym a dłużnik ci się zaśmieje w oczy i wówczas zajedziesz do komornika i powiesz dzień dobry kanalio 

10 godzin temu, iron napisał:

ktoś co to sprzedaje powinien zdjęcia dac i napisać. druha sprawa na Ebay poszukaj a nie pitol o kanalii komorniku

 

Opublikowano
15 godzin temu, RU68 napisał:

Sprawa prosta trzeba znaleźć jelenia który nie wie co sprzedaje😊 Lub czatować na kogoś kto zmienia całość ale takie cuda to raczej w skandynawi w Polsce wymarzonego nie uświadczysz bo wszystko "odkupują dają wirtualny opust cenowy byle utrzymać poziom cen z trimble można coś wydumać  ze stanów ale wówczas zapomnij o pomocy serwisu w kraju . Jak nie masz do wydania 25000 na używany to raczej szukaj sposobu na podłączenie czujnika prędkości z koła ciągnika .Jeszcze pomyśl o Agropilocie tam wydaje mi się że sterowanie sekcjami jest analogowe a to już dość proste poprzez przekaźniki 

Każda sroka chwali swój ogon.

Gadał z Trimble ich najlepsze, później gadałem z autopilotem to zarzucają że konkurencja trimble mają komercyjne tablety za wyświetlacze które nie są przystosowane do pracy w ciężkich warunkach, a autopilot ma profesjonalne urządzenia.

I weź tu bądź mądry...

 

 

Opublikowano

komornik pójdzie tylko do uczciwego człowieka a tam gdzie cwaniactwo gówno zrobi. wisi mi ktoś i nie tylko mi kupę kasy za zboże i nigdy tego nie odzyskamy już Bo porostu,ktoś wiedział jak zrobić wszystkich w chuja a zdania o tych darmozjadach nie zmienię

Opublikowano

Do uczciwego komornik nie chodzi bo nie ma po co .A tam gdzie płacą więcej niż cena rynkowa- trzeba wiedzieć że podejmujemy ryzyko ,bo nikt nie płaci więcej bez powodu a rolnicy cwaniacy myślą że złapali okazję życia a to się mści .A żeby dostać nakaz zapłaty trzeba się na prawdę przyłożyć i trwa to prawie rok a komornik to tylko wykonanie nakazu sądowego więc skąd takie epitety?

Opublikowano
RU68 napisał:

Do uczciwego komornik nie chodzi bo nie ma po co .A tam gdzie płacą więcej niż cena rynkowa- trzeba wiedzieć że podejmujemy ryzyko ,bo nikt nie płaci więcej bez powodu a rolnicy cwaniacy myślą że złapali okazję życia a to się mści .A żeby dostać nakaz zapłaty trzeba się na prawdę przyłożyć i trwa to prawie rok a komornik to tylko wykonanie nakazu sądowego więc skąd takie epitety?

widzę że mało widziałeś jeszcze

Opublikowano
9 godzin temu, damianzbr napisał:

Każda sroka chwali swój ogon.

Gadał z Trimble ich najlepsze, później gadałem z autopilotem to zarzucają że konkurencja trimble mają komercyjne tablety za wyświetlacze które nie są przystosowane do pracy w ciężkich warunkach, a autopilot ma profesjonalne urządzenia.

I weź tu bądź mądry...

 

 

Trimble to rzeczywiście obecnie nisza plus żenująca obsługa . Stare CFX750  prosta obsługa wytrzymały i precyzyjny jedyna wada to brak ISOBUS Gdyby zmodernizowali i dołożyli IsoBUS to byłby sprzęt godny polecenia 

2 minuty temu, iron napisał:

widzę że mało widziałeś jeszcze

Pilnując terminów do odwołań i zarzutów na ewentualne postępowanie każdy jest bezpieczny a pomyłki  i czarne owce się zdarzają w każdym fachu 

Opublikowano

Ale ten stary nie ma dużo jeszcze innych opcji, chociażby automatycznego zawracania na skraju pola.

Moim zdaniem do siewu ST jest to wymagane, widziałem na YT film jak pierwsze 0,5 - 2 m było siane nie w rzędy po ST, gdy operator wykręcił to nigdy idealnie się nie ustawił w rzędy a za czym navi naprowadziło na właściwy tor to siewnik siał obok Tilów przez 2 metry.

 

 

Opublikowano

Jeżeli Millera nie chcesz rozbudować, to proponuję Raven CR7 z odblokowanym ISOBUS UT. Żeby zamykać sekcje potrzebna licencja TC . Do sterowania sekcjami opryskiwacza moduł do sterowania sekcjami.

Koszt:

 R7  z anteną 500S - 2180 Euro (dokładność +/- 20-25cm i odblokowana GS +/- 5cm po wykupieniu abonamentu )
Dozywotnie odblokowanie dokładności +/- 15 cm (rok do roku +/- 50cm) -970 Euro można kombajnem na tej dokładności pracować , niektórzy nawet sieją )
Licencja ISOBUS TC - około 850 Euro
Modul sterowania sekcjami opryskiwacza od 1050 do 3000 Euro , nie pamietam dokładnie ile dla tego komputera
VRA licencja  - 850 Euro
Zestaw CR7 500S plus sterowanie hydrauliczne - 5000 Euro, a z silnikiem elektrycznym 6000 Euro.

Opublikowano

Nie wiem może pomysł żenada ale Agropilot coś koło 8000 zł nawigacja z zamykaniem ścieżek rozważam tę możliwość dla siewnika i opryskiwacza  system prosty bez kodowania  przy odrobinie inwencji  powinien być wszechstronny .Niestety dodatkowy zestaw w kabinie  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v