Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam zamiar zakupić NH TM 165. Z tego co mi wiadomo to są te same skrzynie lecz PC nie ma zakresów czy to prawda ? 

Jak one wyglądają z awaryjnością ? I jak to wygląda w praniu sprawdzają się te skrzynie ? 

Dzięki za opinie. 

Opublikowano

Biegów tu i tu masz 18. W PC masz 18 z rzędu. W RC trzy zakresy po 6 biegów i zakresy zmieniasz z pomocą guzika na Joy'u lub pedału sprzęgła i 6A  praktycznie pokrywa się z B1. Mimo wszystko w skrzyniach PC są podobne zachowania przy zmianie biegów 6/7 i 12/13 jak w RC przy zmianie zakresów ( przynajmniej w tych którymi jeździłem). Ogólnie skrzynie te są bardzo udane i przy odpowiedniej obsłudze (kalibracja, wymiana filtrów, oleju, myślący operator) mogą wytrzymać bardzo długo. Mój Ojciec na początku nie mógł żyć z tym, że "wajcha" od biegów się rusza i nie można fizycznie zapiąć konkretnego biegu, a po miesiącu szukał przycisków w starej Renóweczce :D

Trzeba uważać na elektrykę, bo jest mnóstwo czujników od których zależy poprawne działanie skrzyni. U mnie przez miesiąc przy zmianie biegów, kierunku jazdy i ruszaniu ze sprzęgła na ciepłym oleju - jak się okazało był to efekt zaśniedziałego wtyku czujnika temperatury oleju w skrzyni. Po przeczyszczeniu jak świętą ręką odjął. Najgorsze w nich jest to, że czasami przez małą pierdółkę traktor jest unieruchomiony, więc z początku warto mieć w okolicy jakiegoś Magika z komputerem i programem do Ciucha ;)  ale takie są uroki elektroniki - wygoda dla użytkownika wiąże się z podwyższonym ryzykiem usterek

Opublikowano

Czasami chyba się zdarza 19 szybki. Pytałem się znajomego majstra i mówił, że to jest skrzynia Automat (auto) i że jak ma ciężko to sam sobie biegi redukuje. Ta skrzynia PC też ma takie coś ale pod guzikiem nie ? Dajesz auto i sam sobie redukuje. Mam tma na zakresach i po umyciu go stracił wszystkie biegi, zrobiłem kalibracje i jak nowy.

Byłem oglądać tma 165 właśnie na PC i szarpał z 12 na 13 zakres i jak go trzymałem na hamulcu i przełączałem (pod obciążeniem) 8. 9. 10 było dobrze, a gdy przyszła z 12 na 13 to metaliczny dźwięk i mocne szarpnięcie, to pewnie skrzynia na złom.

 

Wiadome elektryka zawsze może zawieść, ale za to wygodna jest

Opublikowano

Tryb auto się włącza guzikiem i chyba (ale nie jestem tego w 100% pewny) działa tylko od 13 do 18/19 biegu. Szarpanie nie musi oznaczać, że skrzynia jest na złom. Nie jestem znawcą, ale może to być też wina złej pracy cewek, sterownika skrzyni, hydroakumulator skrzyni może być walnięty, brak kalibracji albo błędy w czasie jej przeprowadzania (za niska temperatura oleju). Jak gość Ci pozwoli to rozgrzej go porządnie i wtedy spróbuj pojeździć i jak wiesz jak to spróbuj go skalibrować

Opublikowano

Są dwa tryby auto na od 13 (ala szosowe) i do 10 czy 12 (ala robocze). Gadałem ze znajomym i mówił też o tym akumulatorze, tam się 10bar musi być, kalibracje zrobiłem na ciepłym oleju. Na zimnym strasznie źle ta skrzynia chodziła, dopiero jak się rozgrzał to trochę lepiej, kalibracja mu też trochę pomogła, ale ten metaliczny dźwięk podczas wrzucania rewersu był niepokojący.

Ciekawe jaki byłby koszt naprawy, bo ciągnik sam w sobie nie był drogi

Opublikowano

Takie dźwięki może wydawać synchronizator. U mnie przed zmianą było słychać delikatne stuki, a po wymianie synchra wsio ucichło. Znajomy spec od New Hollandów kiedyś twierdził, że przykładowo kupując niepewnego T7030 można go doprowadzić do ideału za +/- 40 tysięcy i cieszyć się latami dobrym sprzętem. 
W moim sprzęcie mechanik z dwóch synchronizatorów złożył jeden dobry, drugi założył nowy, zmienił mi 2 elektrozawory, jedną cewkę, hydroakumulator, jakieś uszczelniacze i inne pierdołki i zapłaciłem za to z robocizną 8000 po oryginałach, ale dał gwarancje, że reszta była w bardzo dobrym stanie i dłuższy czas będę miał spokój

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez John6600
      Witam wszystkich ,  posiadam new hollanda tm 165 , ostatnie czasy  na rozgrzanym ginęło wspomaganie i zapalała się lampka ,  Robiłem serwis olejowy i firma odrazu wymieniła pompe ta mała oczywiście ,  Jest poprawa napewno lecz gdy przekroczę 2000obrotow  zacina się kierownica . (kontrolka sie nie zapala )  Co to może być ?  zawór puszcza jakiś ?  Odrazu dodam ze lekko sie nie kieruje . 
    • Przez MarcinMaliszewski
      Witam 
      Mam małą zagwostke mianowicie, w T5 110 EC podczas wjezdzania na podwórko przy zbijaniu biegów z 15 czy 13 na 9 wjeżdżam wolno na 9 i jest takie jakby szarpniecie w skrzyni czy jest to normalne czy coś się dzieje??
    • Przez Cassius
      Witam serdecznie. Mam taki problem w NH 8360 ze nie wbija mi biegow powyzej C1. Skrzynia pracuje ladnie bez mocnych szarpniec i zgrzytow, zmienia biegi od A1 az do C1 i tu sie zatrzymuje tak jak by juz byl bieg 18. Nie ma zadnego błedu czujniki predkosci sprawne. Mial ktos cos takiego? 
    • Przez Janko245
      Witam chciałbym zmienić mile na km/h new holand tm 175 2007 rok


    • Przez jan6303
      Witam, mam problem z moim NH TM. Podnośnik podnosi normalnie, ale bardzo wolno opuszcza i nie reaguje na nastawy potencjometru. Dopiero gdy pozycja ramion spadnie poniżej 60%, potencjometr zaczyna wpływać na prędkość opuszczania. Ręczne wciskanie zaworu również nie jest możliwe – jest tak twardy, że nie da się go wcisnąć. Dopiero po zejściu poniżej 60% zaczyna działać. Proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v