Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam, pękł mi wałek sprzęgła( 59112101) i nie dało rady włączyć pompy ani wałka chyba że na zgaszonym, więc rozjechałem silnik od skrzyni okazało się że sączy się też olej z wałka sprzęgłowego II stopnia więc uszczelniacze do wymiany oraz łożyska igiełkowe i teraz zaczyna się pod górkę nie mogę wyciągnąć wałka sprzęgłowego opiera się o zębatkę na dole wszystkie sygiery ściągnięte a obudowy łożysk nie można zbić ciągnik posiada wom 540/1000 ma ktoś jakiś pomysł jak wyciągnąć te wałki???

Edytowane przez m3tysek
Opublikowano

witam spróbuj wysunąć wałek wom z tyłu (odkrecasz 4 sruby m10) i bezpiecznik od wodzika co masz w pokrywie skrzyni biegów,i delikatnie wybijasz wałekod przodu do tyłu, jesli to nie wystarczy i napotkasz opór to musisz zdjąć podnosnik i odkrecic śrubę m8 co trzyma wodzik co przesówa tuleję od napedu womu i pompy. pozdrawiam .

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, piotrek1979 napisał:

witam spróbuj wysunąć wałek wom z tyłu (odkrecasz 4 sruby m10) i bezpiecznik od wodzika co masz w pokrywie skrzyni biegów,i delikatnie wybijasz wałekod przodu do tyłu, jesli to nie wystarczy i napotkasz opór to musisz zdjąć podnosnik i odkrecic śrubę m8 co trzyma wodzik co przesówa tuleję od napedu womu i pompy. pozdrawiam .

Wałki sprzęgłowe 1 i 2 stopień do przodu czy je trzeba wyjmować do tyłu nie widzi mi się odkręcanie skrzyni od tyłu mam nadzieję że da radę a i jak wybić łożysko z wałka co jest w tej pokrywie ja można zsunąć palcami a łożyska z wałka nie idzie ruszyć, sygery ściągnięte. Po wybiciu wałka wom do tyłu dolnego koło zębate spanie do dołu i będzie miejsce żeby wyciągnąć wałki sprzęgłowe? Dobrze rozumiem?

i-pokrywa-gorna-lozyska-walka-sprzeglowego-do-ursus-c-360.jpg

Edytowane przez m3tysek
Opublikowano

Pokrywę odkręciłem wczoraj i ona schodzi z łożyskiem dochodzi do dolnego koła zębatego które blokuje wyjście dalej dzisiaj odkrece wałek z tyłu i spróbuję go delikatnie pukać od przodu do tyłu może się cofnie i wtedy mam nadzieję że zębatka spadnie na dół i wyjdzie wałek sprzęgłowy 2stopnia

Opublikowano
3 minuty temu, piotrek1979 napisał:

moze byc tak ze trzeba bedzie odkrecic dekiel ten na 8 srób od spodu skrzyni

 

540/ 1000 dobra rzecz ale gdy cos sie sypnie to roboty sporo z tym

 

A co da odkręcenie tego dekla ? Bo nie chce mi się plecaka ściągać dopiero 2tygodnie temu go ściągałem

 

Opublikowano
m3tysek napisał:

3 minuty temu, piotrek1979 napisał:

moze byc tak ze trzeba bedzie odkrecic dekiel ten na 8 srób od spodu skrzyni

 

540/ 1000 dobra rzecz ale gdy cos sie sypnie to roboty sporo z tym

 

A co da odkręcenie tego dekla ? Bo nie chce mi się plecaka ściągać dopiero 2tygodnie temu go ściągałem

 

nie wiadomo czy odsuniesz te koło na tyle by zrobic wystarczajaco duzo miejsca by wałki wyszły a jaką masz skrzynie wolną czy szybką?

  • Thanks 1
Opublikowano
m3tysek napisał:

Normalna wolna 2z 3nie jest zamieniona

 

akurat nie o to mi chodzi ta skrzynia kilka kombinacji ma,jak wyjmiesz wałek sprzegłowy 1go stopnia to policz ile jest z ebów jak jest 13 to jest wolna a jak 16 to szybka

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, piotrek1979 napisał:

akurat nie o to mi chodzi ta skrzynia kilka kombinacji ma,jak wyjmiesz wałek sprzegłowy 1go stopnia to policz ile jest z ebów jak jest 13 to jest wolna a jak 16 to szybka

Wałek ma 16 zębów odkręciłem tył wałka i poszło jakieś 3cm i stop trzeba chyba ściągać plecak dodaje zdjecie. Wałki wyciągnięte dziękuję bardzo za pomoc bez Pana wiedzy pewnie by mi się nie udało:) plecak trzeba ściągnąć żeby tuleja dać na bok, a jest 16 zębów na wałki czyli niby szybka skrzynia a dokładnie o co w tym chodzi? To dobrze czy złe ciągnik od 3miesiecy mam i na razie ogólny przegląd

IMG_20200211_141500.jpg

15814327736433639740839810447162.jpg

Edytowane przez m3tysek
Opublikowano

a wodzik od wałka 1000 obr zdjołeś? moze on blokuje? odnosnie skrzyni to jest szybsza od c 360 bo 16 zebow napedza koło stałego zazebienia z 45 zebami a c 360 13zebow napedza 48 stąd roznica prawie 1/3 predkosci zetor szybszy od jedynki do 4ki i wsteczny. Cieszę sie ze moglem pomóc jak coś trzeba bedzie to pisz na pw. pozdrawiam Piotrek

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v