Skocz do zawartości

Zetor 7011 Nie pracuje na dwa cylindry ,dymi,nie równo pracuje.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sam montowałem nową  pompę wtryskową od serii 52 -7211 do silnika zetora 5011 ( ze starą pompą )  i oprócz doprowadzenia smarowania niczego więcej  nie przerabiałem - pozostało to samo sprzęgiełko  i chodził normalnie .

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Sean napisał:

Co w końcu z tym sprzęgiełkiem, ile masz ząbków na sprzęgiełku, ? luz 0,50 na zamku to jest luz nowych pierścieni, dopuszczalny luz jest o wiele większy i nic nie powinno się dziać, moim zdaniem dalej źle zrobione głowice, jak mogą się zaraz zacierać prowadnice, ktoś nie ma pojęcia o naprawie głowic, o szczelności nawet nie wspomnę.

Zobacz tu na te sprzęgiełka do zetorów, 70** i 72** mają inne te sprzęgiełka. Według fotek wychodzi że 72** ma o jeden ząbek mniej licząc od klina do szerszego wycięcia, czyli 5,5, a 70** 6,5 zęba.  I podług tych fotek wychodzi że Jedno ma wszystkich zębów 24, a drugie 25. Musiałbyś tam zadzwonić, bo fotki takie to też mogą nie oddawać rzeczywistości.

https://www.agroalex.pl/80-czesci-instalacja-paliwowa-zetor?p=4

Ale tu wystarczy przyspieszyć o ten ząbek z jednej strony jak pisał jacus... Trzeba zrobić przecinkę podwójnego freza na sprzegielko a od strony pompy i przełożyć o ząbek aby przyspieszyć zapłon... będzie to w praktyce przyspieszenie o pół zabka.... 

Pisze że brak regulacji i jest zapłon zbyt pozny czyli pozamieniał sprzegielka i nie ma wiedzy jak to teraz doprowadzić do ładu... Ciągnik chodzi, czyli wystarczy taki zabieg i tyle... Jak nie ogarnie zbyt późnego zapłonu to to nie bedzie  chodzić.. 

Potem dopiero szukać i rozbierać  jak nie pomoże... 

Edytowane przez ogarek
Opublikowano

Sprzegiełko 6,5 mam zamontowane.A co do pierścieni to w książce którą posiadam dopuszczalne luzy to 0,25 -0,35 . Mierzyłem pierścienie primy i one mają 0,30 luzu.Dziwi mnie tylko niskie sprężanie na tylko jednym garze, tłok,tuleja żadnych uszkodzeń.Kupno nowych głowic to duży wydatek a teoretycznie po próbie olejowej jeśli wynik znacząco się polepszy to wina leży po stronie"dołu"a tutaj wszystko wygląda ładnie poza ewentualnie tymi luzami na pierścieniach.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli luzy na zamkach 0,25-0,35 są dopuszczalne, to jakie są wtedy luzy produkcyjne pierścieni?   :P

60-tka, zresztą nie tylko ona, ma luzy produkcyjne 0,35-0,55 a kwalifikujący do wymiany powyżej 2,5mm. więc Zetor nie będzie specjalnie odbiegał od tej normy.

Masz 6,5 ząbka, a według tego co podałem pompa 7211 wychodzi że ma 5,5.

3 godziny temu, ogarek napisał:

Ale tu wystarczy przyspieszyć o ten ząbek z jednej strony jak pisał jacus... Trzeba zrobić przecinkę podwójnego freza na sprzegielko a od strony pompy i przełożyć o ząbek aby przyspieszyć zapłon... będzie to w praktyce przyspieszenie o pół zabka.... 

Pisze że brak regulacji i jest zapłon zbyt pozny czyli pozamieniał sprzegielka i nie ma wiedzy jak to teraz doprowadzić do ładu... Ciągnik chodzi, czyli wystarczy taki zabieg i tyle... Jak nie ogarnie zbyt późnego zapłonu to to nie bedzie  chodzić.. 

Potem dopiero szukać i rozbierać  jak nie pomoże... 

Tak, ale jak jest do dostania nowe to po co kombinować, zastanawia mnie tylko na tych fotkach, o ile oddają autentyczność, czemu jedno ma 24, a drugie 25 zębów?   Zetor to jednak drogi w utrzymaniu, do ursusa takich sprzęgiełek byłoby kilka za tą samą kasę.   :D

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Bo to jest prosta robota i bez dodatkowych wydatków i łamania głowy już teraz co gdzie jest podmienione... 

Teraz to produkują różne podobne do oryginału i trzeba porównywać ze starym i tyle bo różne cyrki wychodzą 

Opublikowano

To już jego sprawa, chciał sprzęgiełko to mu znalazłem.   :P    :D

Opublikowano

Póki co to temat Zetora zatrzymał się na głowicach .Po tylu nerwach pokusiłem się o demontaż dwóch zaworów wydechowych.Jednego musiałem wybić (na zdjęciach widoczne uszkodzenia trzonka).Po zalaniu ropą zaworów po chwili lało się na tej głowicy gdzie było niskie ciśnienie.Temat o tyle ujowy, że gościu który wykonywał "pseudo regenerację"nie poczuwa się do winy . Poniżej zamieszczam zdjęcia.

IMG_20200219_103801.jpg

IMG_20200219_103750.jpg

IMG_20200219_103650.jpg

Opublikowano (edytowane)

Czyli co, miałem rację że głowice szrot.

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)

Po postoju dymi,długo kręci, słychać w tłumiku pufanie na wolnych obrotach ....Słaba kompresja , nieszczelne głowice.Szczerze ? Ściągając znów głowice miałem już w głowie, że to moja wina , może pierścień pękł, może coś źle zrobiłem przy montażu ale po wyciągnięciu tłoka i obejrzeniu wszystkiego z jednej strony odetchnąłem a zdrugiej strony załamka , że to znów głowice.Kolejne godzinny spędzone przy tym silniku, kolejne koszty,nerwy .Obecnie jestem skłonny kupić nowe głowice,w zasadzie nic innego mi nie pozostało,z tym gościem nie chce mieć nic wspólnego a te głowice niech sobie weźmie w piz*u.Nie wiem czy to tylko u mnie w okolicy ale wydaję mi się , że prawdziwych fachowców jest coraz mniej...Gdyby ktoś mógł polecić jakieś nowe głowice wartę założenia to będę wdzięczny.Do wyboru mam jakieś czeskie niby org Zetor,Polskie Ursus i korurs.Rozbieżność cenowa znaczącza od 240 do prawię 500zl za sztukę.Kolejna regeneracja w innym zakładzie raczej odpada głównie ze względu na czas który dla tego Zetora skończył się już dawno.Teoretycznie dzisiaj powinien jeździć po polu a stoi u mnie rozebrany 😁 Ps: Spójrzcie na przylgnie zawór-gniazdo.Zamiast ładnej równej powierzchni styku po całym obwodzie rowki jakby te zawory i gniazda wogóle nie były dotarte🙄.

Edytowane przez patrykmmt
Opublikowano (edytowane)

Powiem tak, na głowicach nie oszczędzaj, niska cena też mówi o jakości.  Przycierał się na trzonkach i choćby gniazda i przylgnie były dobre to i tak chodził dobrze nie będzie, a co to by było jakby się porządnie rozgrzał.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

to jest szrot zawory i prowadnice ...pytanie kto to zakupił ?..co ma mechanik zrobić jak to bubel który się zaciera bo źle spasowany albo materiał nie odpowiedni  i pod wpływem temperatury puchnie   ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v