Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z chłodnicą oleju od hydrostatu. 
Chłodnica się rozszczelniła i została oddana do zaklejenia, i tak już dwukrotnie. Każde kolejne rozszczelnienie nie robiło się na miejscu naprawy tylko na kolejnym rdzeniu przy podstawie. 
Hydro sprawdzone, dwa nanometry przed chłodnicą i za pokazały 22bary (wg Claas Polska jest to ciśnienie podręcznikowe w układzie). Sprawdzałem na zacisniętym hamulcu nożnym na najwyższym biegu przy różnych obrotach silnika, jeżdżąc w przód i tył.
Początkowo myśleliśmy że układ był źle odpowietrzony i przez to chłodnica nie wytrzymywała ciśnienia. Po konsultacji jak poprawnie odpowietrzyć taki układ, problem po raz kolejny się pojawił. 
Filtr wymieniony, ciśnienie ok więc problemem będzie chyba chłodnica. 
Czy ktoś spotkał się w tej marce z takim problemem ? Podobno takowe się zdarzały.

Nigdzie nie mogę znaleźć jakiejś używanej chłodnicy, może ktoś ma jakieś namiary gdzie mógłbym o taką część do takiego modelu zapytać ? Nowe, niestety to koszt 14 tyś netto i to w dodatku na zamówienie. Dodam że 98vx ma identyczną. Silnik perkins. 

Każda rada, pomoc mile widziana. :) 
 


 

Resized_20190727_110927_3194.jpeg

Resized_20190727_110933_3192.jpeg

Opublikowano

nie znam tego kombajnu ale chcę zapytać czy ta chłodnica ma jakiekolwiek  kanały w kształcie prostokąta  czy wszystkie okrągłe ,jeśli ma w jakimś miejscu prostokątne to wydaje mi się że 22 bary to za dużo i ma prawo pękać  a jeśli wszystkie okrągłe to ok .czy ta chłodnica jest na powrocie oleju i dlaczego jest tak wysokie ciśnienie, co utrudnia  spływ oleju z chlodnicy  że jest takie ciśnienie  a może ta chłodnica jest narażona na wibracje  żle zamocowana lub do układu dostaje się powietrze i poprostu strzela w układzie, podkreślam nigdy nie miałem do czynienia  z taką instalacją

Opublikowano

Twoja chłodnica jest już mocno ,,zużyta". Po prostu w wyniku erozji ścianki są już cienkie. Przyczyną jest niesystematyczna wymiana oleju, drobiny zanieczyszczeń, opiłki powodują wycieranie się zwłaszcza na kolankach. Częściej dochodzi do nieszczelności chłodnicy hydrostatu niż chłodnicy silnika. Oddaj do porządnego warsztatu to wymienią rdzeń, czyli naprawią tak jak ma być a nie pokleją. Po takiej naprawie chłodnica jest jak nowa. Przed żniwami naprawiałem chłodnicę wody do Megi 208. Koszt 4000 zł. Mam rdzeń systemu caterpillar, skośne lamele, chłodnica jest samoczyszcząca, nie wierzyłem w takie cuda a jednak ani razu nie było potrzeby przedmuchiwania. Sądze, że w przypadku twojej chłodnicy koszt 1000 do max 1500.

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie jest takie książkowe na tym układzie. Masz namiary na firmę która robiła Ci chłodnice?

Ciśnienie w układzie między 18-22, nowe przez claasa są sprawdzane do 35 bar. Też w to nie wierzyłem ale potwierdzone w kilku źródłach. Ponadto nie ma tłumika drgań hydraulicznych w tym układzie co też mnie zastanawia.

Potrzebuje dobrą firmę ponieważ każda w mojej okolicy może ją sprawdzić ale maksymalnie do 10 co oczywiście nic mi nie daje.

Edytowane przez ktnwisniewski
Opublikowano

Może warto poszukać używanych z maszyn budowlanych. Często układy napędowe są takie same w maszynach rolniczych jak i budowlanych. Może warto też jeżeli wymienisz chłodnicę na inną rozebrać starą i sprawdzić czy te przecieki nie są przypadkiem spowodowane erozją bo jeśli tak to sprawdziłbym ciśnienia na pompie i hydromotorze z racji tego, że mogą być już mocno zużyte a ewentualna naprawa do tanich nie należy.

Opublikowano
1 minutę temu, mariusz4321 napisał:

erozją

Czym ??🧐

Opublikowano
zetorki12 napisał:

1 minutę temu, mariusz4321 napisał:

erozją

Czym ??🧐

W oleju zawarte są zanieczyszczenia np. opiłki i przy szybkim przepływie na kolanach dochodzi do zużycia ścianek to jest właśnie erozja. Terminowa wymiana oleju i filtra zapobiega temu.


mariusz4321 napisał:

Może warto poszukać używanych z maszyn budowlanych. Często układy napędowe są takie same w maszynach rolniczych jak i budowlanych. Może warto też jeżeli wymienisz chłodnicę na inną rozebrać starą i sprawdzić czy te przecieki nie są przypadkiem spowodowane erozją bo jeśli tak to sprawdziłbym ciśnienia na pompie i hydromotorze z racji tego, że mogą być już mocno zużyte a ewentualna naprawa do tanich nie należy.

Używaną już ma, po co mu druga.

Opublikowano

Do dokończenia żniw została założona inna chłodnica, przeniosłem ją w inne miejsce i posiada ona swój osobny wentylator. Do tego zegar temperatury oleju i tak musi mi oblatać jeszcze ten tydzień a później będę regenerował tą moją bo innych opcji nie ma.
Pozdrawiam i dzięki za sugestie! 

Opublikowano

Patrząc na tę chłodnicę jeśli dobrze widzę ze zdjęcia to moim zdaniem nie powinna pracować pod ciśnieniem 22 bar ,chłodnica przeważnie jest na powrocie oleju i po co tam takie ciśnienie,jeżeli spływ oleju z chłodnicy jest do zbiornika oleju to co go blokuje  ,to że ciśnienie jest 22 bary to może ok .ale chyba nie w chłodnicy,napisz czy powrót oleju z chłodnicy idzie do  zbiornika oleju czy dalej w układ hydrauliczny  co by tłumaczyło tak wysokie ciśnienie, może to nie jest wina chłodnicy tylko zablokowanego układu przez co powstaje takie ciśnienie a to że masz informację z claasa nie był bym tego pewien ,być może masz filtr oleju na powrocie za chłodnicą czy jest odpowiedni czy ma w środku zawór  który powinien sie uchylać w razie gdy nie może przefiltrowac wszystkiego oleju jeżeli się nie uchyli  wtedy może powstać ciśnienie wysokie na chłodnicy  podkreślam nie znam tego ulładu hydraulicznego i próbuję ci podpowiedzieć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v