Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy warto zmienić c 360 na któryś z tych nowych traktorów, w grę wchodzą tylko te 2 typu, bo ogranicza mnie cena, a to będą najtańsze nowe ciągniki dlatego interesuje mnie belarus najlepiej z mostem krzyżakowym (znam trochę mtz i za ten most królewski powinni rozstrzelać konstruktora) tak więc mtz bo podobno teraz na czeskich pompach waliwowych są dość oszczędne (pytanie które to są czy wszystkie belaruski takie mają pompy?) ewentualnie farmtrac i tutaj bez 4x4 i tu 665 lub 555 ewentualnie 555dt o ile to by miało sens? maszyny typowe pod c 360 15 ha

Opublikowano

Ja bym wziął farmtraca , ładnie wygląda nie jest jakiś gabaretowo wielki jak na swoją moc , orginalny silnik perkins wyciszona skrzynia carraro ( czy jak sie to pisze) ogólnie bardzo fajny sprzęcik (tylko że jeśli farmtraca to może tego z 40 kilometrową skrzynią >> wiem że droższy tak sobie tylko pisze) sam sie zastanawiałem czy może by nie sprzedać ostrówka i nie kupić farmtraca do tura ale chyba ostry zostanie tylko ciągnik główny zmienie. Pozdro

Opublikowano

Stojisz przed trudnym wyborem, z jednej strony masz napęd 4x4 ( belarus) z drugiej strony, ładny ekonomiczny silniczek, perkins, ale bez 4x4 (farmtrac) dalej z jednej ekonomia z drugiej lepsza siła. Sam teraz wybierz co bardziej byś wybrał . :D

Opublikowano

a co z belarusami, są różne wersje podstawowej 820stki jedni podają że ma 81km inni że 79km to w końcu jak to jest, które belarusy mają pompy paliwowe czeskie, a które nie czy na tych czeskich faktycznie jest dużo niższe spalanie?

Opublikowano

A ja poprę Belarus 820, mamy takiego od 3 lat:)

I one tak i jak Pronary mają problem z hamulcami czasem się blokują:D

Ale to da się naprawić:)

Od lutego chodzi w turze ( Hygramet 15)

napęd 4x4jest spoko, szerokie opony:)

Chyba że patrzysz na te tańsze co mają węższe koła:)

Za naszego daliśmy 73 tyś( miało być 72 ale były lepsze akumulatory i pompa wprowadzone)

On niedawaa pracuje takża z prasą JD 580:) i również nie ma problemu tak więc jak polecam Belarusa

Opublikowano

No tak patrzył bym na ten najtańszy belarus na wąskich kołach, ale podobają mi się te farmtracki, moc to jedno, ale ważniejsza kwestia to wytrzymałość napędu i odzespołów czy ten farmtrac 535 to ta sama skrzynia sprzęgło itd co w tym 555? czy to jest dostosowane do mocy 50km w ciągniku 33km to było by fajnie żeby kosiarka rotacyjna nie zjadła skrzyni biegów i jakby układ kierowniczy był solidny żeby tura 3B położyć to by stykneło, ni kwestia tego baku ciagnik jak ciągnbik tylko po co pod spodem bak plastikowy o ile plastikowy jest i jak tym w las wjechać czy duży przeswit ma? czy napaćkane pierdułek pod spodem? no i jak z komfortem wyciszeniem kabina duża fajna a jak z komfortem?

pedłay tam podwieszane są czy w podłoge wchodzą? dzwignia biegów na środku? kierownica regulowana?

ps. jakiej masy przyczepę może ciągać taki f 555 czy f 535?

Opublikowano

Swojego około 10ha plus dzierżawy itp. no ciągnik do wszystkiego ziemia lekka głwnie łąki i pastwiska a więc i do zgrabiarki i do opryskiwacza i do kosiarki rotacyjnej, a ciekawe czy ten 535 jest równie "zdolny" co ursus 2812 mam już alergię na te mf-owskie cudaki z ursusa (nie za te pieniądze co cenią za to) czy to samo zdziała ten 33km farmtrac?

Opublikowano

Choć nie jestem miłośnikiem belarusa to z tych dwóch wybrał bym właśnie jego.Farmtrac bez napędu ma słabszy uciąg niż 60 tka , u nas są dwa takie farmtraci to na 4-5 kl. ziemi nie mogą pługa 3x35 uciągnąć.

Opublikowano

Belarus 820 bedzie lepszy, te na krzyzakowym moscie sa nizsze od tych na stozkowym (maja nizesze tylnie kapcie- w kazdym razie nizsze od mojego, naped 4*4, wieksza masa, oszczedny w paliwie. W jego prostocie tkwi wytrzymalosc. A i czesci latwo dostepne i tanie.

 

Ja w swoim 5 latku na hydraulike nie narzekam, jest na moscie stozkowym i tez nic zlego sie nie dzieje. Musze jedynie tasmy WOM teraz wymienic, ale to material eksploatacyjny w koncu, a ciagnik non stop pracowal na WOMie.

Opublikowano

dobra a kto mnie owieci jak to jest z tym zwykłym mtz 820 są jakie 79km inni podają 81km jedni że na pompach paliwowych czeskich podobno taki oszczędny jest czy wszystkie są na tych czeskich pompach czy które, jak to poznać? czy skrętniejszy jest ten na stożku czy krzyżaku?

Opublikowano

Belarus 820 ma chyba te 81 konikow, aczkolwiek wszystko zalezy wg jakiej normy. Producent podaje 81.

 

Hmm nie zwróciłem na to uwagi, ale w krzyzakowym kapcie z przodu sa wieksze, niz w stozkowym, wiec chyba promien skretu bedzie mniejszy w stozkowym...nie wiem czy dobre wnioski wysnuwam :D

Te nowe Belarusy maja w stozkowych przodkach wzmaciane tuleje (do swojego planuje zalozyc ładowacz, i raczej nic złego nie powinno się dziać).

Opublikowano

@Adamlupus to jak to jest to jest wyższy ten na stożkach czy nie, bo z moich doświadczeń to trochę buja na zwykłej mtz-tce a są jeszcze na stożku i na szerszych laczach to już bardzo wysokie są, ale oglądałem na placu takie i takie i te na stożku wcale masywniej nie wyglądają koła trochę wyższe i tyle, a droższy jest, to w tym na kżyżaku przystawka napędu i cała reszta to to samo tylko oś inna?

pronar na swojej stronie podaje dane mtz 820 i tam że ma 79km i że niby te z pronaru są już na czeskich pompach paliwowych ale ja tam nie wiem :)

dopłata za plastiki to aż 2,5 tyś? warto?

Opublikowano

Pronarowskie czy nie, to bezróżnicy chyba, Pronar nie składa Belarusów tylko sprowadza złożone z Białorusi. Nie wiem, jak wizualnie nawet na krzyzakach maja wieksze gumy niz na stozkach. Kwestia utrzymania wysokosci przodu ciagnika i zgranai napedu przedniego z tylnim.

 

Ja mam w blachach cała maska kryta, tak samo przednie błotniki. To gruba blacha, i moim zdaniem trwalsza niz te tworzywo sztuczne. Na przykładzie- przy takim cofaniu do tylu zdazylo sie tak, że blotnik wgniotl sie na wystajacej klodzie, która jak na zlosc wystawala ze stosu. Blotnik delikatnie poprawilem, i nawet sladu po wgieciu nie ma, farba nawet nie odskoczyla. A po takim czyms z takiego ze sztucznego tworzywa musialbym bo wyrzucic. :) dla mnie blacha ma wiecej zalet nisz tworzywo sztuczne, pomijajc to ze nie musze doplacac.

Opublikowano

Acha, dzięki jak na 80km to niezłe spalanie, no, lambo jest o ten 1l lepsze :), a co z 500tkami kiedyś były na allegro nowiótkie 592jki itp. taki mógłby zastąpić i c 360 i powinien mniej palić, stare 500tki ludzie odchwalić nie mogą że pali tyle co c 360 a zrobi więcej, co jest z tymi 500tkami nie tak, tam jest diesel z wtryskiem pośrednim czy jak z czym to się je i dlaczego to nie schodzi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v