Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po dłuższym czasie jednak rezygnujemy z poszukiwań zetora i ursusa. Dużo poczytaliśmy na temat wyżej wymienionych casów i fergusonów. I teraz jednak będziemy celować w te modele. I tu moje pytanie co waszym zdaniem będzie lepsze ? Budżet 75000-80000 zł, areał 20 ha z tendencją wzrostową. Ciekawi mnie głównie case, skrzynia jest bardzo fajna bo nie jakoś bardzo rozbudowania jak w mf i myślę że tym samym jest mniej awaryjna. Najbardziej ciekawi mnie silnik bo w każdym mx-ie jest ten sam silnik tam sama pojemność itp. Więc tu moje pytanie na jakieś podstawię jest tutaj zwiększana moc z każdym modelem, dawka paliwa ? Jak oceniacie która marka jest bardziej przyjemniejsza w jakiś naprawach, już przerabiałem tryliard razy który się bardziej psuje ale ja jestem zdanie że wszystko co by nie było się psuje, więc pytam się o koszty takie mniej więcej ;) Wiadomo że będzie głównym ciągnikiem i przeważnie to jakieś ciężkie prace. Dziękuje za pomoc w wyborze 

Opublikowano

W case silnik ten sam cummins. Roznica to pompa i turbina. Bardzo trwałe silniki. Moj jest z 99roku. Przy kupnie miał 6500godzin ale zapewne licznik juz raz przeleciał i napewno ma 16500. Nie bieze grama oleju ładnie pracuje nie dymi pali w najwiejsze mrozy. Skrzynia tez spoko może tylko te szarpanie na połbiegach ale to chyba norma w mx. Polecam te ciagniki. Co do mf sie nie wypowiem bo nie mam ale w okolicy ludzie plują strasznie na mfy. Wiadomo wszystko zalezy od tego jaki egzemplarz sie trafi.

Opublikowano

W MX'ach jest większy moment obr, wydajniejsza pompa hydr.(109ltr), ponad 1t większa masa ciągnika niż MF, większy zbiornik paliwa 265l vs 160ltr w MF i wlew za kabiną , cichsza kabina w MX.

Opublikowano

Do tego klima w bogatych wersjach amortyzacja osi. Świetny promień skrętu pomimo duzych gabartyow i niezbyt duze spalanie. Do napraw sie nie wypowiem bo praktycznie nic w nim jeszcze nie naprawiałem oprocz jakis drobnych pierdół ale budowa jest bardzo prosta. Taki wół pociągowy do wszystkiego i do ciezkiego agregatu i do orki a jak trzeba to wczesna wiosna z rozsiewaczem do nawozow polatasz po ozimych zeby nie marznąc w starym ursusie😀 

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź, to nie zostało nic tylko przeglądać wszelkie portale ogłoszeniowe i szukać jakiegoś mx-a. A na co mam najbardziej zwrócić uwagę, przy silniku to raczej nie ma co bardziej się trzeba skrzyni przyczepić tak ? A właśnie a jak to jest z wieszakami w tych case-ach słyszałem że są jakieś mało masywne i lubią sobie strzelać to prawda ? Jak tak to nie da się założyć jakiegoś masywniejszego z większych modeli ? Pozdrawiam 

Opublikowano

A jak sprawdzić czy się nie ślizga ? słyszałem też żeby sprawdzić jak się kręci kierownicą na wolnych obrotach. W sumie jak przeglądałem ogłoszenia to często były zmieniane więc nie wiem. Może były jakieś wadliwe. 

Opublikowano

Szarpanie na połbiegach chyba kazdy mx ma przynajmniej te ktorymi jedziłem. Sprawdzic rewers czy przy zmianie kierunku jazdy nie dochodzi z niego jakis niepokojących odgłosow. Wieszaki jezeli są orgilane nie spawane wytrzymaja wiele są naprawde masywne. Czy sie nie slizga sprawdzisz pod obciążeniem. Szukaj wersji z bardziej rozbudowana hydraulika zewnatrzna tzn zeby miał 3pary wyjsc nigdy nie wiadomo jakie maszyny bedziesz uzywał za kilka lat. Sprawdzaj tez hamulce czy przy ostrym hamowaniu na asfalcie nic tam nie trzeszczy. 

Opublikowano

A ten magiczny przycisk niweluje chociaż troszkę to szarpanie w transporcie na 4 biegu ? Ale jak mam sprawdzić pod obciążeniem jak podczas oględzin średnio są takie możliwości, chyba że na ręcznym próbować ruszać. 3 sekcje myślimy właśnie bo na przód na pewno pójdzie tuz więc jedna para odpadnie. Czyli mniej więcej wiem co i jak. A oleju do nich ile wchodzi do silnika i do skrzyni ? 

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź, a koledzy ta mechaniczna skrzynia to warta jest zakupu czy lepiej czatować na tą z półbiegami elektrohydraulicznymi ? Bo kurcze wbrew pozorom te z mechanicznymi skrzyniami mają mniej mth i nie są aż takie wyjechane jak te z elektro-hydr. Ostatnimi czasami ciężko trafić na coś godnego. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v