Skocz do zawartości
GAbroo

Pronar 1221A II

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
GAbroo    0

Witam. Prosiłbym o opinnie użytkowników co do tego traktoru, nie interesują mnie teksty typu "znajomy ma i...." proszę o rzetelne opinnie urzytkowników ich awaryjność (czy coś sie poprawiło od I seri) i co sądziecie o tym ciągniku do pługu kverenladt 4 obracalny na największych skibach (ziemia od 2 do 6) będzie też chodził w agregacie 4.20m, talerzóka, rozrzutnik (ok 9t) na około 40 ha. z góry dzięki B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

ja kuypilem w grudniu 1221A i tak

trzeba odrazu hamulce wyregolowac zeby sie tarcze nie spalily jak u mnie to sie stalo .

na placu sprawdz wszystko czy dziala wskazniki swiatla .

z plugiem nie bedzie zadnego oproblemu bo ja mam gassnera tez duzego

i agregat unia kombi 5,6m

no i polzawieszana talerzowke brix 3m

acha i konkretnie pompie hydrauliki daj w dupe na poczatku bo najprawdopodobniej jest zalozona zwykla i przy ciezkim plugu wysiadzie

tak jak u mnie po 3 ha ale zalozyli wzmocniona i teraz juz jest wszystko ok

z ta pompa to nie tylko u mnie bylo prawie kazdy w mojej okolicy mial wymieniona

te 1221A II tez

ale ogolnie to te ciagniki sa ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomio1983    0

witam. uzytkuje pronara 1221 II A półtora roku. Awarie jakie wystąpiły to awaria krzyżaka w przednim moście, wysiadła pompka od wspomagania sprzegła. z hydrauliką narazie nie ma problemu(rozdzielacz bosha z ehr) poza tym że tylnie lagi były za mocno dopasowane i trzeba było przestawic na otworach bo przy podnoszeniu maszyn które mają szeroki rozstaw zaczepiania, lagi sie blokowały i maszyna nie była uniesiona całkiem do góry, stanowiło to problem zwłaszcsa przy pługu obrotowym. silnik ciagnie i to jest jeden z nielicznych plusów ciagnika. mankamentem jest też to że przy talerzowaniu sciernisk chlodnica predko łapie kurz i zabrodzenia od dolu bo nie jest zabudowana a zeby ja dokładnie wydmuchać to trzeba sie troche nakręcić bo trzeba wymontować chłodnice od interkulera i klimy. przy maszynach które wymieniłeś spokojnie sobie poradzi bo moc ma, tylko te wykonanie ale coś za coś ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ajar    1

Witam mam pronara 1221AII od roku 140 mh oprócz wyżej wymienionych wad to umie zaczął cieknąć olej z wałka przedniego napędu przy skrzyni biegów,i znowu czeka mnie wycieczka do serwisu.Mam pytanie cz lepiej by było gdybym wyrzucił interkuler i wstawił chłodnice oleju czy wymienił pompę oleju na mocniejszą i zalał gęstszym olejem bo olej się grzeje i kiepsko podnosi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Deutz130    7

Witam chciałbym się dowiedzieć jakie jest spalanie w pracach typu orka, transport pronara 1221AII.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

A jakie jest rozwiązanie wom'u . Czy takie samo jak w I serii.

Edytowano przez pronarek82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×